اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت: 

تیتر و عکس عجیب یک روزنامه
تیتر و عکس صفحه نخست روزنامه خبر ورزشی برای بازی ایران و امارات در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته و غالب کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی این تیتر را تحریک آمیز و مغایر اخلاق دانسته و از آن انتقاد کرده اند. هر چند فضای ورزشی به یمن وجود برنامه نود و اجرای جنجالی عادل خان فردوسی پور باز شده و انواع و اقسام مطالب منتشر می شود اما باید ورزش بهانه ای باشد برای ایجاد همدلی نه مخدوش کردن آن.

همه قبول دارند الا جناب مدیرکل !
دو روز پیش مدیرکل بحران استانداری خوزستان به مناسب روز هوای پاک به یکی از مدارس اهواز رفت و زنگ نمادین استانی هوای پاک را در حضور دانش آموزان به صدا درآورد و در ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی سخن ها گفت اما در کمال تعجب و با وجودی که بانوی اول محیط زیست ایران بارها بر مقام اولی اهواز در آلودگی هوا تاکید کرده اما جناب مدیرکل گفته است که انتخاب اهواز را به عنوان آلوده ترین شهر جهان قبول ندارم ! اگر مدیرکل بحران سری به آمار و ارقام بستری شدگان سال گذشته به خاطر بارش باران های اسدی در یک روز بزند احتمالن نظرش عوض می شود. ضمن آنکه با قبول نکردن و کتمان حقایق ، مشکلی حل نمی شود. باید گام های اساسی برای داشتن یک شهر سالم و عاری از آلودگی برداریم و صرفا با سخن گفتن های مناسبتی ، هوا پاک نمی شود.

ما و مشکلات پیش پا افتاده
بیمارستان گلستان یا دانشگاه یا آبفا یا هر ارگان و سازمان مقتدری! جاده ساحلی را حفر و لوله گذاری کرده و در پوشش آن با آسفالت دقت نکرده است. نتیجه: این قسمت از جاده به دست انداز، یا سرعت گیر، یا عاملی برای اعصاب خورد کردن برای رانندگان و تشکیل صفی طولانی از خودروها شده است. جاده ساحلی کوتاه ترین مسیر دسترسی آمبولانس ها از شمال و جنوب و شرق اهواز به بیمارستان گلستان است. بیمارستانی که تنها ملجاء بیماران وخیم قلبی و مغزی است. گیر افتادن آمبولانس ها در صف بلند خودروها که تنها علت کند حرکت کردن آنها احتیاط برای عبور از این خرابکاری پیمانکار لوله گذار است! مسئولین این موارد را جدی بگیرند و این موضوع ساده را حل بکنند و از مرگ عزیزانی که شاید عمرشان فقط به چند دقیقه تا رسیدن به بیمارستان و معالجه باقیمانده جلوگیری کنند! شاید خداوند آنها را مشمول من احیا نفسا فکانما احیا الناس جمیعا! قرار دهد.

تغییر مدیرکل نوسازی خوزستان
بر اساس اخبار رسیده ، جمشید فرح بخش که بیش از چهار سال سکاندار نوسازی و تجهیز مدارس خوزستان بود جای خود را به رضا رضایی می دهد. مهندس رضایی پیش از این معاونت اجرایی این اداره کل را بر عهده داشت و از این پس نیز مسیر سخت و دشواری را پیش رو دارد. اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس خوزستان چندی ست که به دلیل کاهش اعتبارات ، نتوانسته آنگونه که باید و شاید ، پویا باشد. البته این به معنای چشم بستن بر خدمات بی دریغ و تلاش های مهندس فرحبخش نیست و ایشان در طول دوران مدیریت خود ، برای اعتلای این اداره تلاش های وافری نمود. لازم بذکر است مراسم تودیع مدیرکل پیشین و معارفه مدیرکل جدید اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان امروز (چهارشنبه) در تالار فردوسی اهواز برگزار می گردد.

کمی خوش سلیقه گی !
حدفاصل فلکه زندان تا کوی مجاهد ، شهرداری اقدام به نصب گلدان های سیمانی طبقاتی نموده که در روزهای نصب و آماده سازی بیننده را به یاد گلکاری های اتوبان تهران می اندازد. اما متاسفانه به دلیل عدم آشنایی ، متصدیان فضای سبز منطقه و سازمان پارک ها اقدام به کاشت نوعی گل نموده اند که تمام گلدان ها را پوشش داده و از زیبایی و جذابیت گلدان ها اثری نمانده است. دو تصویر جهت مشاهده و مقایسه نوع کار در تهران و اهواز در ذیل می آید. به امید آنکه متصدیان امر کمی حوصله و خوش سلیقه گی در کار به خرج دهند:


پرستوی مهاجر  و تلنگری به اعضای شورای اهواز
وقتی پرستویی می بینیم فی الفور اولین موردی که به ذهن مان می آید مهاجرت است. پرستو از پرنده های مهاجر است و در فصل گرما به مناطق شمالی و در فصل سرما به مناطق جنوبی مهاجرت می کنند. دیروز نیز یکی از همین پرستوها چند دقیقه ای میهمان نشست علنی شورای شهر اهواز بود و در هیاهوی سخنانی درخصوص سهم خواهی برخی اعضا ، وارد صحن علنی شد و نگاه ها را به خود معطوف کرد. می گویند هر چیزی در این دنیا نشانه ای ست و آمدن این پرستو نیز شاید نشانه و تلنگری به اعضای شورای شهر باشد تا متوجه شوند چند صباحی بیشتر میهمان این صندلی ها نیستند و چند سال دیگر افرادی دیگر جایگزین آنان خواهند شد. بی شک مردم رفتار اعضا را زیر نظر دارند و درخصوص عملکرد شورا قضاوت خواهند کرد و این قضاوت معیاری می شود برای نام نیک یا بدنامی آنان. پس تا فرصت باقی ست و تا از صندلی های شورا به کنج عزلت مهاجرت نکرده اند بهتر است برخی اعضا در رفتار و عملکرد خود تجدید نظری نمایند و به جای سهم خواهی ، به فکر منافع مردم باشند. این گفته های علی ناصری به عنوان عضوی از شورا ، موید رفتار سهم خواهانه برخی هاست : شهردار اکنون از سهم خواهی برخی اعضای شورای شهر مستاصل شده است و نمی تواند تصمیم درست را اتخاذ کند. متاسفم که بگویم تمام شهرداران مناطق سهم اعضای شورای شهر هستند و پشت هر شهردار منطقه ، 4 عضو شورا وجود دارد و مدام سهم خواهی را شاهد هستیم.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار