شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
 حجم آب ورودی به سدهای استان خوزستان از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاکنون، 13 درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حجم آب ورودی به مخازن سدهای خوزستان سه میلیارد و 210 میلیون مترمکعب گزارش شده که این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته، سه میلیارد و 698 میلیون مترمکعب گزارش شده بود. 

بیشترین کاهش ورودی در سد مارون با 39 درصد کاهش ثبت شده و در حوضه سدهای کارون سه و چهار، شهید عباسپور، مسجد سلیمان و گتوند 19 درصد کاهش ورودی ثبت شده است. کاهش ورودی در سد کرخه و سیمره یک درصد و در سد دز نیز سه درصد گزارش شده و در این حوضه فقط سد جره 21 درصد افزایش ورودی داشته است.

همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای استان خوزستان 11 میلیارد و 368 میلیون مترمکعب ثبت شده که دو درصد درمقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش نشان می دهد. 

حجم آب موجود در مخازن سدهای خوزستان در مدت مشابه سال آبی گذشته، 11 میلیارد و 109 میلیون مترمکعب گزارش شده بود. 

براساس این گزارش، هم اکنون 74 درصد از حجم مخزن سد کارون چهار، 52 درصد کارون سه، 95 درصد سد مسجد سلیمان، 28 درصد از حجم مخزن سد مارون و 65 درصد از حجم مخزن سد شهید عباسپور از آب پر شده است. 

همچنین در زمان کنونی 63 درصد از حجم مخزن سد گتوند، 43 درصد از حجم مخزن سد دز، 21 درصد از حجم مخزن سد کرخه، 28 درصد از حجم مخزن سد سیمره و 39 درصد از سد جره از آب پر شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار