اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
معاون بودجه سازمان مدیریت کشور:
دژپسند بیان کرد: رئیس جمهور از مقام معظم رهبری اجازه گرفت، تا 1.5 میلیارد دلار تسهیلات برای احیا دشت خوزستان اختصاص یابد که در حال حاضر 350 میلیون دلار تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.
معاون بودجه سازمان مدیریت با اشاره به رشد 41 درصدی اعتبارات علم و فناوری در بودجه 94 گفت: 1.5 میلیارد دلار تسهیلات برای احیا دشت خوزستان اختصاص می‌یابد که در حال حاضر 350 میلیون دلار تسهیلات در این‌باره از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد دژپسند معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امروز در برنامه مناظره با عنوان بررسی کلیات بودجه 94، اظهار داشت: با سیاست‌های فعلی دولت تخصیص برخی طرح‌ها به طور خاص انجام شده است، به عنوان مثال سد آیت‌الله بهجت که به تازگی ساخته شد برای 14 شهر و 200 روستا آب شرب سالم تامین کرده است.

وی ادامه داد: در بودجه جاری اعتبار توسعه روستایی 40 درصد رشد یافته است و البته ساخت راه روستایی، احداث پروژه‌های عمرانی، برق، گاز، آب و از این قبیل همه ضروری است.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اجازه داده شد 20 درصد درآمدهای مالیاتی‌ به تامین نیازهای اولیه شهرها و روستاها اختصاص یابد.

دژپسند بیان کرد: امسال احیاء دشت خوزستان به مساحت 800 هزار هکتار ‌‌آغاز شد، رئیس جمهور از مقام معظم رهبری اجازه گرفت، تا 1.5 میلیارد دلار تسهیلات برای احیا دشت خوزستان اختصاص یابد که در حال حاضر 350 میلیون دلار تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی افزود: اراضی این دشت یکپارچه‌سازی و مسطح شده است که این افزایش تولید را به همراه دارد؛ با احیای این دشت 9 میلیون تن به تولید گندم کشور افزوده شده و تولید در هکتار افزایش می‌یابد.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی ابعاد گوناگونی دارد که در این باره به دانش‌بنیان شدن جامعه، کنترل رشد هزینه‌ها و توجه به تولید توجه شده است.

دژپسند با اشاره به اینکه اعتبارات علم و فناوری در تنظیم بودجه 41 درصد رشد داشته است‌ بیان کرد: در تبصره‌ها، در قالب وجوه اداره شده، صندوق توسعه ملی مکلف به سپرده‌گذاری در بانک‌ها و ارائه تسهیلات توسط بانک‌ها به بخش تولید شده است.

معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تاکید بر اینکه در کتاب بودجه مجموعه بحث جداول و احکام باید با هم دیده شود، اظهار داشت: در تنظیم بودجه معتبرترین موسسات قیمت نفت را 100 دلار پیش‌بینی کرده بودند، اما ما در گام اول آن را با نرخ 72 دلاری در نظر گرفتیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار