اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت: 

زنده شدن خاطرات تلخ یک تخریب
همزمان با آغاز فصل تابستان و روزهای آغازین تیر ماه 90 ، خبری در رسانه های محلی و کشوری منتشر شد که در کنار بازتاب های وسیع ، حیرت مردم و مسئولین را به دنبال داشت. خبر این بود: حرم علی بن مهزیار در اهواز با خاک یکسان شد! در آن زمان رسانه ها نوشتند که بقعه تاریخی علی بن مهزیار که جزو میراث فرهنگی و مذهبی کشورمان است، در اقدامی عجیب، ‌با خاک یکسان شد. هر چند مسئولان اوقاف، ‌هدف از این کار را ترمیم و توسعه حرم عنوان کرده‌اند اما مگر نمی شد بدون تخریب این بنای مذهبی که با هزینه های سنگین ساخته شده نسبت به توسعه آن، ‌مانند بسیاری از اماکن متبرک دیگر، مانند امامزاده صالح تهران، اقدام نمایند؟ 

ماه ها پس از تخریب و حرف و حدیث های پیش آمده ، اوقاف خوزستان اعتراف کرد که مخالف تخریب بوده و فقط قصد بازسازی داشته است اما این بازسازی تاکنون ادامه دارد و پس از گذشت سه سال و با وجود وعده های فراوان ، بازسازی حرم ره به جایی نبرده و با کمبود اعتبار مواجه است. 

هفته گذشته نیز خبر فرو ریختن دیوار حرم دانیال نبی یک بار دیگر خاطره تلخ تخریب حرم علی بن مهزیار را زنده کرد و این ذهنیت شکل گرفته که بی تدبیری های برخی مسئولین تمامی ندارد. طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) با هدف توسعه صحن‌های حرم با مشارکت اداره اوقاف و اداره میراث‌فرهنگی به مدت دو سال درحالی آغاز شده که پیشتر فعالان و کارشناسان میراث‌فرهنگی نقدهایی بسیاری را درخصوص اجرای این طرح وارد کرده بودند. فعالان میراث‌ فرهنگی معتقد بودند، ساخت و ساز در شبستان به بنای اصلی این آرامگاه لطمه وارد می‌کند و اگر طرح توسعه با حساسیت و دقت کامل صورت نگیرد صدمات جبران ناپذیری به بنا وارد می‌شود.

بر اساس اخبار منتشر شده ، طرح توسعه حرم دانیال از جمله مصوبات سفر دولت قبلی به استان خوزستان بوده که در سال 1387 با 500 میلیارد ریال به تصویب رسید اما تنها 20 میلیارد ریال آن از سوی وزارت نفت به حساب استانداری خوزستان در دولت قبلی واریز گردید که استانداری نیز در پرداخت این مبلغ به مجری طرح به دلایل مختلف کوتاهی کرد، لذا اجرای آن به رغم تخریب صورت گرفته به طول انجامید و از قرار معلوم این طرح نیز سرانجامی همچون طرح توسعه و بازسازی حرم علی بن مهزیار پیدا خواهد کرد.

اقدام جالب دو بازنشسته
دو تن از بازنشستگان خستگی ناپذیر و ورزش دوست اهوازی با هدف حمایت و صیانت از کارون، با شعار "هم نفس با کارون هم قدم با خلیج فارس" مسیر 1450 کیلومتری اهواز تا جزیره قشم را با دوچرخه رکاب می زنند. پیش از این نیز دو شهروند بازنشسته خوزستانی با هدف ترویج ورزش در بین بازنشستگان مسیر اهواز به همدان را رکاب زدند. چنین اقداماتی علاوه بر پیام های زیست محیطی ، تاثیر مطلوبی بر روحیه بازنشستگان دارد و این پیام را می رساند که بازنشستگی تنها محدود به نشستن روی نیمکت های پارک ها نیست و می توان طراوتی دوباره به زندگی خود بخشید.

تلنگری به مدیرکل جدید راه وشهرسازی
هر هفته حوادث دلخراشی در جاده های خوزستان روی می دهد که در برخی مواقع راننده ها مقصرند و گاهی اوقات نیز وضعیت نامناسب جاده ها منجر به تصادف می شود. همزمان با فرهنگ سازی در خصوص رانندگی و اطلاع از قوانین و مقررات موجود ، باید وضع جاده ها نیز بهتر و نقاط حادثه خیز برطرف شود تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم. هفته پیش در محور قلعه تل - باغملک سه سانحه روی داد که بالطبع حادثه خیز بودن این جاده و سهل انگاری پیمانکار  عامل اصلی بوده است. طبق اخبار واصله، عدم نظارت پیمانکار در اصلاح و ترمیم جاده و ایجاد تپه های کوچک خاکی در شانه جاده به وسیله کارگران و عدم جمع آوری ضایعات حاصل از ترمیم ، موجب رقم خوردن این حوادث تلخ شده است. مدیرکل جدید راه و شهرسازی که به تازگی سکان مدیریت را در دست گرفته باید در انتخاب پیمانکاران و همچنین نظارت بر کارها ، از این پس حساسیت بیشتری به خرج دهد چرا که یک سهل انگاری ممکن است تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

حمله به کارشناسان دامپزشکی !
طبق اخبار رسیده به ذره بین ، یکی از کارشناسان دامپزشکی اهواز  حین سرکشی و بازدید از کشتارگاه طیور به منظور نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی، مورد ضرب و شتم پرسنل این کشتارگاه قرار می گیرد و از ناحیه چشم آسیب می بیند.  در همین زمینه رئیس اداره دامپزشکی  اهواز در تماسی به ذره بین گفت که این چندمین باری ست مامورین این اداره مورد ضرب و شتم متخلفان قرار می گیرند. وی این را هم گفت که متاسفانه اگر این فرهنگ نادرست در بین جامعه نهادینه شود نظارت بهینه بر فرآورده هایی که با سلامت افراد گره خورده دچار چالش و در نتیجه آن بهداشت جامعه با مشکل روبرو خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار