اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
هوشنگ شیرمردی:
رییس کمیسیون حقوقی و املاک در خصوص معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز گفت: شاید معاون فرهنگی به تنهایی مقصر نباشد و مصوبات ما در حوزه فرهنگی بیشتر به سمت و سوی جلوه دادن شهرداری به عنوان یک کمیته امداد می رود! اما از معاونت فرهنگی اجتماعی انتظار می رود در بخش احداث فرهنگ سراها و سراهای محلات و آموزش شهروندی پررنگ تر ظاهر شود.
رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اهمیت تاسیس سازمان زمین و مسکن گفت:سازمان زمین و مسکن شهرداری اهواز یک سازمان بازدارنده از تصرفات غیرقانونی املاک شهرداری است

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: در تدوین پروژه های عمرانی و اجرای این پروژه ها با وجود اقدامات خوب و شایان توجهی که در این حوزه صورت گرفت، نیازسنجی مد نظر قرار نگرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، نشست تخصصی کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر با حضور ریاست این کمیسیون هوشنگ شیرمردی و معاون حقوقی شهرداری اهواز با اصحاب رسانه و خبرنگاران رسانه های گروهی شامگاه سه شنبه ( 30 دی ماه ) در محل سالن اجتماعات شورای شهر اهواز برگزار شد.

هوشنگ شیرمردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی کلانشهر اهواز طی مدت زمان شروع فعالیت شورای چهارم اظهار کرد: در اوایل شروع به کار کمیسیون حقوقی و املاک و در همان بازدید اولیه اولین و مهم ترین نکته ای که به چشم می خورد عدم وجود بانک اطلاعاتی مدون و منسجمی از املاک شهرداری بود که همین امر عامل تصرفات غیرقانونی و تعرضات می شد بالاخص که بایگانی مشخصی از اطلاعات وجود نداشت بنابراین با هماهنگی شهرداری اقدام به شناسنامه دار کردن املاک ( اجرای طرح UTM) نمودیم که این طرح تاکنون در 3 منطقه شهرداری اجرایی شده است و املاک موجود در این مناطق شناسنامه دار شده اند و البته که مصر بر اجرای این طرح در تمامی مناطق هستیم.

وی افزود: پرداختن به پرونده های حقوقی باقی مانده از سنوات پیشین که سابقه آنها به 24 سال قبل برمیگشت نیز یکی از اقداماتی ست که کمیسیون حقوقی و املاک انجام داده و با بررسی مرحله به مرحله این پرونده ها تا نیل به اجرایی شدن بخشی از این پرونده ها را ساماندهی نمود.

وی در خصوص تصرفات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز بیان کرد: در برخی از مناطق مانند کوی رمضان، زوویه، فرهنگیان، علوی و غیره اماکن تجاری و مسکونی فاقد سند وجود دارند که به دلیل قرار داشتن در محدوده شهری شهرداری ملزم به ارائه خدمات شهری به این اماکن است از طرفی عدم وجود سند و فاقد سند بودن این املاک منجر به ملزم نبودن مالکان به پرداخت عوارض می شود که این موضوع هزینه هایی برای شهرداری به دنبال دارد.

شیرمردی ادامه داد: ایجاد حس مالکیت در مالکان یکی از ساز و کارهای قاونی و موثر در راستای حل این معضل است به طوری که چنانچه شهرداری با اداره ثبت املاک و سایر دستگاه های ذیربط برای سنددار کردن این املاک وارد مذاکره شود مالکان نیز از این حرکت استقبال می کنند و این امر علاوه بر ایجاد حس مالکیت در مالکان منجر به درآمد زایی قابل توجهی از محل پرداخت عوارض این اماکن می شود.

رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای اسلامی کلانشهر اهواز در رابطه با قرار گرفتن املاک شهروندان در طرح های شهرداری گفت: این مساله یکی از موضوعاتی است که باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد و قبل از انجام مطالعات و اجرای پروژه ها این موضوع حل و فصل شود تا در اواسط مراحل اجرایی پروژه با مشکل تملک مواجه نشویم، گاهی اوقات مقاومت مالکان در برابر واگذار نمودن ملک خود به شهرداری منجر به ناچار بودن شهرداری برای راضی نمودن مالکان می شود که این اتفاق هزینه های بالایی در برخی موارد در پی دارد.

وی در پاسخ به نقش سازمان زمین و مسکن شهرداری اهواز در مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد: اساسنامه سازمان زمین و مسکن توسط شورای اسلامی شهر اهواز تصویب و در حال طی مراحل قانونی است، با احداث این سازمان که از اساسنامه قاطعانه و محکمی برخوردار است شاهد اقدامات راهگشایی در مقوله تصرفات غیر قانونی و شناسنامه دار کردن املاک خواهیم بود و می توان گفت با در نظر گرفتن شاخص ارزش افزوده، این سازمان علاوه بر جلوگیری از تخلفات، سازمانی درآمدزا نیز خواهد بود.

شیرمردی در رابطه با ایراداتی که در نطق پیش از دستور خود به معاونت ها و سازمان ها و مناطق شهرداری اهواز وارد نمود گفت: ایرادات بنده از باب اصلاح امور است و نه حاشیه سازی، به طور مثال در حوزه مدیریت امور حسابرسی که مطابق با نثر صریح قانون ملزم به برگزاری حداقل دو نشست در طی سال و در ماه های تیر و دی است تاکنون حتی جلسه اول نیز برگزار نشده و هیچ اطلاعاتی از پرداخت ها در اختیار اعضای شورای شهر قرار نگرفته است، یا اینکه چرا شناسنامه دار کردن املاک تاکنون صورت نگرفته بوده است؟

وی اضافه کرد: از معاونت برنامه ریزی شهرداری اهواز انتظار می رفت گزارشی از تحقق بودجه سال 93 به تفکیک مناطق ارائه دهد تا برای بررسی و اجرایی نمودن بودجه سال آتی با آگاهی و تسلط بیشتری تصمیم بگیریم البته که ایراد من به شخص نیست بلکه به اقداماتی است که گاهی کمتر از حد انتظار انجام می شوند.

رییس کمیسیون حقوقی و املاک در خصوص معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز گفت: شاید معاون فرهنگی به تنهایی مقصر نباشد و مصوبات ما در حوزه فرهنگی بیشتر به سمت و سوی جلوه دادن شهرداری به عنوان یک کمیته امداد می رود! اما از معاونت فرهنگی اجتماعی انتظار می رود در بخش احداث فرهنگ سراها و سراهای محلات و آموزش شهروندی پررنگ تر ظاهر شود.

شیرمردی تصریح کرد: نیروهای نخبه و توانمندی در ساختار شهرداری قرار دارند که بلاتکلیف باقی مانده اند و تفکر عمیقی برای افزایش بهره وری مفید از استعدادها و توانمندی ها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تلاش می کنم نظراتی منطبق با واقعیات علمی و وضع موجود ارائه دهم که این نظرات صرفا برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان است بنده کدخدا و داور نیستم! اگر هم ایراداتی و انتقاداتی از ساختار شهرداری داشتم اعلام آمادگی می کنم با تک تک مسئولان به گفت و گو نشسته و به طور دقیق کارشناسی کنم چون اگر این موضوع را به یک مسابقه تشبیه کنیم که بازیکنی تا دقیقه 90 بسیار بااخلاق و حرفه ای ظاهر می شود اما در دقایق پایانی خطایی انجام می دهد با اخلاق بودن و حرفه ای بودن وی باعث نمی شود داور سوت اخطار را به صدا در نیاورد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز تعداد مصوبات کمیسیون حقوقی و املاک را تاکنون نزدیک به 200 مصوبه اعلام نمود و گفت: با تایید مصوبات شورا توسط فرمانداری و ابلاغ به شهرداری، شهرداری ملزم به اجرای این مصوبات است که بر روند اجرایی شدن آن 21 عضو شورا نظارت دقیق دارند و با تعیین معاون اجرایی شورای شهر اهواز و صدور مجوز قانونی فعالیت وی شاهد نظارت بیشتر بر اجرا شدن مصوبات نیز خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار