اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
 رییس اتاق اصناف اهواز گفت: برابرابلاغیه وزیر صنعت ، معدن و تجارت، نانوایی های سنتی نمی توانند برای اشتغال به کار مجوز بگیرند و فقط نانوایی های صنعتی مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا ' سعید ممبینی' پنجشنبه در گردهمایی اعضای تحت پوشش اتحادیه صنف نانوایان در محل تالار اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: با توجه به حذف یارانه آرد تولید نان صنعتی جای نان سنتی را خواهد گرفت.

وی بیان داشت: برنامه ریزی های دولت به سمت تولید نان صنعتی است و نانوایی های سنتی جای کمتری را در بین نانوایی ها خواهند داشت.

ممبینی همچنین با اشاره به کیفیت پخت نان در اهواز افزود: یکی از دلایلی که باعث شده است تولید نان در اهواز از کیفیت چندانی برخوردار نباشد تولید آرد نامرغوب از گندم ها ی نامناسب است.

رییس اتاق اصناف اهواز با اشاره به تعدادی از مشکلات نانوایی ها در اهواز گفت: از جمله مشکلات نانواییهای دریافت تسهیلات برای بهسازی فضای نانوایی و ارائه آموزش به فرد نانوا برای کسب اطلاعات بیشتر و توجه به کارگران نانوایی ها است که اتاق اصناف اهواز به دنبال صدور کارت شناسایی برای کارگران مشغول به کار در نانوایی ها است تا ازکارگران با تجربه در امر پخت نان استفاده شود.

همچنین در ادامه این نشست رییس اتحادیه نانوایان اهواز گفت: در حال حاضر 500 نانوایی در اهواز فعالیت می کنند که برای بهبود اشتغال این تعداد نانوایی باید تسهیلاتی پرداخت شود.

' امیر دهقان' در ادامه با بیان مشکلاتی در حوزه نانوایی ها افزود: رشد لجام گسیخته نانوایی ها و استفاده از بازرسان آموزش ندیده و همچنین ورود افراد غیر متخصص در نانوایی ها از جمله مشکلات در این بخش است.

وی گفت: عدم رعایت حد فاصل ایجاد نانوایی که باید در فاصله 300 تا 500 متر باشد و عدم توزیع یکنواخت آرد به نانوایی ها و استفاده از دستگاه های مستهلک از دیگر مشکلات این بخش ا رییس سازمان صنایع خوزستان:پخت نان باکیفیت شرط باقی ماندن نانوا با آزادسازی قیمت آرد است 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه مقرر شده قیمت آرد آزاد سازی شود نانواییهایی می توانند به کار خود ادامه دهد که کیفیت در پخت نان را رعایت کنند. 

' نورالله حسن زاده' اظهار داشت: برای بهبود تولید و پخت نان توسط نانوایی های اهواز باید دوره های آموزشی برای کارکنان نانوایی برگزار شود. 

وی ابراز کرد: دوکارخانه تولید خمیر مایه در استان فعالیت می کنند این در حالی است که همچنان از جوش شیرین در پخت نان ها استفاده می شود. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار