اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
بازدید وزیر ارتیاطات از از کارخانه تلفن همراه جی ال ایکس/ من از طرف دولت از شما تشکر می‌کنم
دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان بازدید از کارخانه تلفن همراه «جی ال ایکس» از برنامه بومی «گفتگو» که مشابه برنامه های ارتباطی روز جهان طراحی شده است، رونمایی کرد.

شوشان: دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان بازدید از کارخانه تلفن همراه «جی ال ایکس» از برنامه بومی «گفتگو» که مشابه برنامه های ارتباطی روز جهان طراحی شده است، رونمایی کرد.


به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباط همراه گویا اروند، مدیران و پرسنل مجموعه «جی ال ایکس» در آخرین روز از هفته گذشته پذیرای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان این وزارتخانه، مدیران مخابرات، مسئولان اپراتورهای تلفن همراه، معاون استانداری، فرماندار خرمشهر، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و ... بودند.

در این برنامه که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، ابتدا مهندس حمید سعیدی، مدیرعامل شرکت «جی ال ایکس» بخش های مختلف کارخانه را به وزیر محترم ارتباطات و هیات همراه ایشان معرفی کرده و پس از آن در یک جلسه پیرامون توانایی ها، برنامه های آینده و همچنین مشکلات پیشروی تولید بومی و نیاز این صنعت به حمایت دولت، نکاتی را برای حضار تشریح کردند.
در بخش پایانی این مراسم و پس از بیان توضیحاتی از برنامه «گفتگو» که توسط مهندسان و برنامه نویسان شرکت ارتباط همراه گویا اروند طراحی و تولید شده است، رونمایی شد که البته با استقبال وزیر و هیات همراه ایشان همراه بود.


من از طرف دولت از شما تشکر می‌کنم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خرمشهر گفت: دولت اگر مطمئن شود برنامه داخلی جایگزین برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی شده لحظه‌ای برای مسدود کردن نمونه‌های خارجی درنگ نخواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباط همراه گویا اروند، محمود واعظی در بازدید از کارخانه تولید گوشی‌های ایرانی، خطاب به مدیران «جی ال ایکس» اظهار کرد: در اعتقادات اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ما هر کس کارآفرینی کند مورد احترام است و این شرکت تا زمانی که برای این کشور و در راستای تحقق اهداف دولت گام برمی‌دارد از احترام متقابل دولت نیز برخوردار است.


وی ادامه داد: وظیفه دولت است که تولیدکنندگان داخلی را حمایت کند و من از طرف دولت از شما تشکر می‌کنم که در این آب و خاک حضور پیدا کرده و کسب و کاری را برای جوانان این منطقه به راه انداخته‌اید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سیاست دولت در این است تولید داخلی را بومی‌سازی کند و 24 بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همین چند کلمه خلاصه می‌شود که باید تولید کرد، اشتغال ایجاد کرد و پول ایرانی را رواج داد.

واعظی عنوان کرد:‌ تولید در داخل کشور با مشکلاتی مواجه است که از همه تولیدکنندگان می‌خواهم که مأیوس نشوند و دشواری‌ها را تحمل کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص این برنامه کاربردی که قادر به انجام عملکرد شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور در داخل ایران است، ابراز کرد: در رابطه با ساخت برنامه‌های کاربردی نیز دولت از شما حمایت خواهد کرد و مطمئن باشید دولت اگر مطمئن شود برنامه داخلی جایگزین برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خارجی شده لحظه‌ای برای مسدود کردن نمونه‌های خارجی درنگ نخواهد کرد.


واعظی اضافه کرد: در حال حاضر نمی‌توان برنامه‌های ارتباط جمعی را مسدود کرد چرا که جایگزینی برای این برنامه وجود ندارد و با بستن این برنامه‌ها مردم مجبور به استفاده از فیلترشکن‌‌ها خواهند شد و فقط کار آنها برای ارتباط برقرار کردن سخت‌تر می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت حضور خود در شرکت جی ال ایکس خرمشهر عنوان کرد: حمایت از تولید و پژوهش داخلی از دلایل حضورم در شرکت «جی ال ایکس» خرمشهر است و به همه مردم و شرکت ها توصیه می شود از کالاهایی که توسط فرزندان خودمان تولید می شود استفاده کنند.


واعظی کیفیت تولیدات شرکت «جی ال ایکس» را مطلوب و همراه با معیارهای بین المللی عنوان کرد و افزود: دولت امیدوار است از بخش خصوص و تولیدات داخل حمایت کند، موضوع تولیدات داخلی مسئله مهمی است که باید روی آن کار کرد تا بتوان آن را به عنوان یک برند بین‌المللی و معتبر جا انداخت.

واعظی از فراگیر شدن 800 هزار نفری این گوشی در کشور ابراز خرسندی و تصریح کرد: با اپراتور همراه اول در خصوص مشکلات موجود در ترویج برنامه‌های کاربردی ساخت داخل کشور تفاهم کنید تا موانع پیش‌رو برداشته شود.
وی از تفاهم با وزارت آموزش و پرورش در خصوص راه‌اندازی مدارس هوشمند خبر داد و تأکید کرد: باید سعی شود که تبلت‌های دانش‌آموزی تولید شده و آنها را از مقاومت بالایی برای استفاده سنین پایین‌تر برخوردار کرد.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: باید توانایی‌ها را بالا برد که نیاز داخلی کشور تأمین شود و برای این کار نیاز به خط تولیدهای بیشتری است.









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار