اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
سیدشریف حسینی در بازدید از پروژه های گردشگری آبی کارون:
نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: ​به طور كلي حركت ​هايي كه الان در حال انجام است يك توسعه متوازن در بحث گردشگري آبي از ابتداي ورودي اهواز تا انتها را به وجود می‌آورد.
نشست خبری با موضوع بررسي گردشگری آبی رودخانه كارون در محل پروژه‌های گردشگری آبی اهواز برگزار شد.
 
 سيد شريف حسيني، نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي، گفت: توافقي انجام شده است تا مردم از اين فضاي موجود در رودخانه كارون استفاده كنند. ​رودخانه كارون از سرچشمه​ها شروع مي‌شود و تا خرمشهر ادامه پيدا مي‌كند. سرعت آب در بالا دست خوب است اما در اهواز سرعت آب مشكل دارد. به نظر من فضايي كه به وجود مي‌آيد باعث خودلايروبي مي‌شود.
 
او با بیان این که از فضايي كه اكنون در ساحل کارون در حال ايجاد است بايد استفاده بهينه و درست صورت گيرد توضیح داد: يكي از مشكلاتي كه در اهواز داريم نبود نظم شمع‌كوبي در ساحل كارون است. بايد نظم مشخصي را براي رودخانه معين كنيم. يعني اگر امروز شمع‌كوبي تا اندازه مشخصي انجام شد در آينده بيشتر نشود.
 
حسینی با اشاره به این که برنامه‌های انجام شده بر رودخانه از ابتداي ورود آن به شهر اهواز تا خروج آن بايد برنامه‌ريزي شده باشد تصریح کرد: ​الان شرايط به گونه‌اي است كه قسمتي را شركت عمران ساحل كارون بر عهده گرفته و قسمت ديگر را شهرداري و قسمتي را سازمان آب و برق خوزستان برعهده گرفته است. همه اين كارها بايد مديريت واحد شود. يعني همه كارها بايد به عمران ساحل كارون واگذار شود.
 
او تاکید کرد: اگر كارها به صورت واحد انجام شود و كارهاي فني از ابتدای ورود كارون تا خروج آن از شهر اهواز براساس برنامه مدوني باشد ديگر جزيره​اي عمل نمي‌شود.
 
وي درباره دليل بازديدش از پروژه​هاي گردشگری آبی در ساحل کارون بيان کرد: ​اين حس به  من دست داده است كه سازمان‌هاي مختلف در حال كار كردن هستند و هر كسي هر كجا يك لودر و بيل گذاشته و مشغول كار است. نگراني من از خاكريزي​هايي است كه خودمان در حال ساختن آن هستيم. خاك​ها​يي كه زير پل نادری و دیگر جاها در حال ريختن در رودخانه است چه دليلي دارد؟ اگر مي‌خواهند تثبيت كنند بايد شمع‌كوبي كنند. خاكريزي تعريف‌اش چيست و چرا اين كار را انجام مي‌دهند؟
 
نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: ​ما به دنبال اين هستيم كه مديريت واحد ايجاد كنيم. يعني ساحل كارون بايد مديريت واحد داشته باشد. الان بدون برنامه عمل مي‌شود.
 
او افزود: ​عمران ساحل كارون يك سازمان است و استانداري به آن‌ها اعتبار مي‌دهد. علاوه بر اين كه عوارض توسط شهرداري جمع مي‌شود و در سطح شهر هزينه مي‌شود با اعتبار استانداري به شهرداري​ها هم كمك مي‌شود.
 
حسینی خاطرنشان کرد: اين كه چه سازماني كار را انجام مي‌دهد اصلا مهم نيست بلكه جايي كه بتواند يك مديريت و تصميم واحد براي يك نظم خاص بگيرد و توسعه متوازن در بخش دفاعي ايجاد كند مهم است.​
 
وی همچنین با اشاره کوتاهی به کمبود آب گفت: ما بايد كاري كنيم كه بيشترين درآمد و كم‌مصرف‌ترين آب را داشته باشیم. همچنین مصوب كرده​ايم كه اگر كسي كشاورزي تحت فشار انجام دهد دولت هزینه‌اش را پرداخت مي‌كند. الان در اکثر كشورها از سيستم قطره‌اي براي كشاورزي‌هايشان استفاده مي‌كنند اما ما چون آب فراوان داريم از آن بد استفاده مي‌كنيم.
 
او ادامه داد: درباره كارهايي كه انجام مي‌شود بايد بگويم كه اهواز در چند سال گذشته شرايطي را داشته است كه بيشتر نگاه زيرساختي بوده است ولي مردم با توجه به اين كه مقطع زماني كوتاهي براي خروج از خانه‌هايشان دارند و شرايط آب و هوايي خاص اجازه بیشتر از آن را نمي‌دهد. لذا باید از زيبايي كارون استفاده شود. مطمئنا كارهاي زيربنايي رفاهي هم نياز است.
 
نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: ​به طور كلي حركت​هايي كه الان در حال انجام است يك توسعه متوازن در بحث گردشگري آبي از ابتداي ورودي اهواز تا انتها را به وجود می‌آورد. پروژه‌ای كه در كوت‌عبدالله و شهرستان كارون در بحث گردشگري در حال انجام است در كيانپارس اهواز نيز در حال اتفاق افتادن است.
 
او بيان كرد: طي بازديدی كه الان از پروژه​ها داشتم بايد بگويم كه سرعت كار خوب است و طي دو ماه كارهاي خوبي انجام شده است تا آن جا كه يكي از پروژه​ها تا قبل از سال جديد افتتاح مي‌شود.
 
حسینی اظهار کرد: ​در بعضي شهرها يك رودخانه كاملا بدون عمق وجود دارد كه خيلي از فضاي آن استفاده كرده‌اند اما ما تا الان استفاده نكرديم و اکنون شرايطي را داریم ايجاد مي‌كنيم كه اين اتفاق بيفتد. ضمن تاكيد مجدد بر مديريت واحده در ساحل كارون ـ كه آقاي استاندار بايد دو طرف رودخانه كارون را به يك سازمان يا نهاد واحد بسپارد و بر آن نيز مديريت كند ـ باید کارها انجام شود.
 
او توضيح داد: ما در مقاطع مختلف متاسفانه كم عرض و پر عرض شدن رودخانه را شاهد هستيم. این موضوع بايد مديريت شود. همچنين پر كردن رودخانه كارون در بعضي مقاطع شهر اهواز توجيه فني و تخصصي ندارد. همچنین كاشتن درخت، چمن و نورپردازي كار قشنگي است اما اين تنها موجب آرامش خانواده‌ها نيست. بايد شرايطی را ايجاد كنيم كه خانواده‌ها آرامش را حس كنند. من الان مشاهده كرده‌ام كه هنوز قليان​ها جمع‌آوري نشده‌اند. اين موضوع بايد با توجه به بحث پزشكي و بهداشتي ‌آن مورد توجه قرار گيرد.
 
نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: ​به طور كلي پروژه​هاي خوبي انجام شده است و پيشرفت فيزيكي خوبي داشته‌اند كه من بايد از استاندار به خاطر اعطاي اعتبارات به سازمان عمران ساحل كارون تشكر كنم. اين سازمان در اين مقطع كوتاه فعاليت​هاي بسيار خوبي داشته است و كارهاي فني و تخصصي به خوبي انجام شده است.
 
او در پایان این نشست خبری خاطرنشان کرد: ​حلقه‌هاي جدا از هم در زمينه عمران بايد به هم متصل شوند تا زنجيره توسعه براي شهرستان ايجاد كنيم و شاهد زيبايي هر چه بيشتر شهر اهواز در آينده باشيم.
 
همچنين ضمن بازديد از پروژه ​ها مهدي مداري، مدير عامل سازمان عمران ساحل كارون، درباره پروژه​ها گفت: پروژه مجموعه تفريحي، گردشگري و ورزشي گلستان 1800 متر زيربنا دارد كه شامل رستوران، اسكله (جت اسكي و قايق‌راني ) است. اين پروژه يك ساله است و تاکنون به مدت 2 ماه كار آن آغاز شده است. اعتبار اوليه این پروژه 2 ميليارد و 400 ميليون تومان و اعتبار نهایی آن شش میلیارد تومان است. اين پروژه تاكنون 25% پيشرفت فيزيكي داشته است و كارفرماي آن استانداري خوزستان  است.
 
او ادامه داد: پروژه​ ديگر مجموعه تفريحي، گردشگري ورزشي ساحل شرقي ـ تقاطع خرم​كوشك است كه اعتبار اوليه آن 2 ميليارد و 400 ميليون تومان و اعتبار نهایی آن شش میلیارد تومان است و 1800 متر زيربنا دارد. این پروژه نیز شامل رستوران، اسكله (جت اسكي و قايق‌راني ) است.
 
وي با اشاره به پروژه پله‌هاي سنگي گفت: پروژه پله‌های سنگی نيز 150 ميليون تومان اعتبار داشته است و مساحت آن 500 متر است. کارفرمای این پروژه نیز استانداری خوزستان است.
 
مداري با اشاره به پروژه احداث كافه جزيره توضيح داد:​ كار اين پروژه از اوايل مهر ماه آغاز شده است و فاز اول آن تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد. اين پروژه 1600 مترمربع مساحت دارد و اعتبار اوليه آن 2 ميليارد و 400 ميليون تومان  و اعتبار نهايي آن شش ميليارد تومان است.












comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
داود رحیمر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
comment
1
2
comment ضمن تشکر از نماینده مردم دار اهواز جای دارد از زحمات دلسوزانه و مخاصانه جناب مهندس کتانباف شهردار صابق اهواز هم تشکر ویژه ای داشته باشیم . که این نو فعالتهای در دست کار دنباله قدمهای استوار ای مرد بزرگ است . رحیمی اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار