اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
این توصیه مسئولان در شرایطی است که سیدشریف حسینی می گوید خاک موجود در هوا آن قدر نرم است که به داخل منازل هم نفوذ کرده به طوریکه مردم در خانه‌ها هم در امان نبوده و دچار تنگی نفس می شوند.
نفس خوزستان تنگ است ، کسی کاری بکند

خانه ملت نوشت:
در شرایطی که مردم در انتظار بارش باران و برف از آسمان خوزستان بودند بارش خاک از آسمان استان مردم را غافلگیر کرد، بارش خاکی که نه تنها زندگی عادی مردم را به تعطیلی کشانده بلکه نفس استان را به شماره انداخته است.
نفس خوزستان به شماره افتاده؛ مسئولان اما همچنان در پی یافتن راهکاری برای حل معضل گرد وغباری که هم اکنون به گرد و خاک تغییر نام داده است. مردم خوزستان چشم امید شسته اند از مسئولانی که هر بار با بحرانی شدن وضعیت استان تنها وعده حل مشکل می دهند و با بهتر شدن وضعیت هوا، می رود تا بحران بعدی که دست به کار دادن وعده‌هایی دیگر شوند.
وعده‌هایی که به گفته سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی اگر قرار بود برنامه‌ای بلندمدت هم در کار باشد باید تاکنون اجرایی شده و مشکل استان‌های جنوبی و غربی را حل می‌کرد.

اما این روزها وضعیت هوای استان خوزستان از شرایط بحران هم عبور کرده و به مرز اضطرار رسیده، به طوریکه آلودگی هوا 70 درصد بیش از حد استاندارد گزارش شده است؛ در این میان تنها توصیه مسئولان به مردم علاوه بر تعطیلی مدارس و لغو پروازها پرهیز از خروج از منزل حتی برای شهروندان عادی است.

این توصیه مسئولان در شرایطی است که سیدشریف حسینی می گوید خاک موجود در هوا آن قدر نرم است که به داخل منازل هم نفوذ کرده به طوریکه مردم در خانه‌ها هم در امان نبوده و دچار تنگی نفس می شوند.
 
باز تشکیل جلسات اضطراری؛ دوباره سردادن وعده‌های بی‌عمل
افزایش موج گرد و خاک آن هم با شدت و غلظت بسیار بالا از اواسط هفته گذشته باز هم زمینه‌ساز تشکیل جلسه‌ای اضطراری در استان شد، جلسه‌ای که به گفته ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول و به ریاست استاندار خوزستان تشکیل می‌شود.
ابتکار در شرایطی از تشکیل جلسه اضطراری سخن به میان می آورد که نمایندگان مردم در خانه ملت تشکیل چنین جلساتی را کارساز ندانسته و آن را شعارهایی تو خالی می‌دانند.
اسماعیل جلیلی نماینده مردم  مسجد سلیمان در این باره می‌گوید: متاسفانه تنها اقدام دولت‌های مختلف برای بهبود هوای استان خوزستان وعده‌های توخالی بوده است، تاکنون هیچ بهبودی در هوای این استان رخ نداده و مردم هر روز با مشکلات عدیده‌ای از جمله توقف فعالیت‌های روزمره خود روبه رو هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اراده‌ جدی برای بهبود هوای استان خوزستان وجود نداشته و ندارد٬ گفت: دولت باید با پرهیز از گفتار درمانی در جهت کاهش حجم آلاینده‌های استان حرکت کند.
اگرچه چندان امیدی برای حل مشکل در کوتاه‌مدت وجود ندارد اما سیدشریف حسینی می‌گوید: مسئولان باید نگاهی اضطراری به استان خوزستان داشته باشند، در این زمینه به جد از رئیس‌جمهور می‌خواهم دستور پیگیری موضوع را هر چه سریع‌تر صادر کند.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای اجرایی برای حل مشکل گرد وخاک استان‌های جنوبی و غربی، ادامه می دهد:  در این زمینه باید مواردی که در استان قابل حل است از سوی رئیس جمهور به مسئولان استان تفویض اختیار شود و در مواردی که نیاز به تعامل با کشورهای همسایه است هماهنگی های لازم انجام شود.  
 
نفس نماینده اهواز حین مصاحبه به شماره افتاد
آلودگی هوای استان در حدی است که طی گفت و گوی تلفنی با سید شریف حسینی برای اطلاع از آخرین وضعیت آلودگی هوا حین مصاحبه بارها اعلام کرد که تنفس در هوای استان بسیار سخت بوده و وی دچار تنگی نفس شده است.
وی با یادآوری افزایش حجم ورودی به بیمارستان‌ها تصریح می‌کند: طی روزهای اخیر بیماری‌ها در استان تشدید شده، به طوریکه علاوه بر افزایش بیماری‌های خاص در استان، مراجعات به بیمارستان‌ها در نتیجه بیماری آسم و تنگی نفس بیشتر شده است.

مردی از خویش برون آید و کاری بکند
سال هاست که از طرح مشکل استان‌های جنوبی کشور در نتیجه وجود گرد وغبار می‌گذرد اما به نظر می رسد راهکارها تنها به حرف محدود بوده و هیچ گاه جنبه عملی به خود نگرفته است. حسینی می گوید: شکی وجود ندارد که در این مشکل همه دولت ها قصور کردند، واقعیت آن است که تنها خروجی تشکیل کمیته گرد و غبار در دولت نهم و دهم، تغییر نام گرد و خاک به ریز گرد بود.
جلیلی هم تمام اقدامات در این زمینه را شعارهای بی‌عمل می خواند و می گوید: رشد بیماری‌های ریوی٬ تنفسی و قلبی در این استان نتیجه وعده‌های کاذب و دور از عمل مسئولان بوده است.
در چنین شرایطی ظاهرا مردم همچنان باید چند صباحی دیگر گرد وخاک استنشاق کنند تا شاید به قول حافظ "مردی از خویش برون آید و کاری بکند".
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار