اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
 نماینده مردم اهواز در مجلس از رییس جمهور خواست که کمیته ای با اختیارات کامل و ردیف بودجه مستقل در استان های آلوده کشور مستقر شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، سید شریف حسینی در نشست خبری خود در رابطه با آلودگی هوای این روزهای خوزستان و مشکلات ناشی از آن اظهار کرد: ریزگردها و گردوغباری که در چند روز گذشته در استان خوزستان شاهد بودیم اکنون تبدیل به گردوخاک شده است و شرایط زندگی را برای مردم خوزستان و همچنین مردم استان های همجوار دچار مشکل کرده است.

عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه پدیده ریزگردها برای اولین بار در سال 80 نمود پیدا کرد، اظهار کرد: از سال 85 پدیده ریزگردها جدی شد و این مهمان ناخوانده حضور پررنگی دراستان پیدا کرد تا حدی که امروز تبدیل به میزبانی شده که قدرت خارج کردن آن را از خانه های خود نداریم.

وی با بیان اینکه این ریزگردها علاوه بر مشکلات زیست محیطی، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و درمانی بسیاری را برای ساکنان خوزستان به وجود آورده است، گفت: این ریزگردها 50 هزار باکتری با خود می برد و 20 تا 40 درصد مراجعه به بیمارستان ها را افزایش داده است به طوریکه در سال گذشته 22 هزار مراجعه به درمانگاه ها و بیمارستان های دولتی داشتیم و حدود 5 برابر این تعداد به مطب ها و مراکز درمانی بخش خصوصی مراجعه کرده اند.

حسینی با بیان اینکه 60 درصد مراجعه کنندگان زمینه بیماری تنفسی قبلی نداشته اند، به بیان آمار شرایط پاکی هوا در سال 89 پرداخت و گفت: در سال 89 در استان خوزستان 45 روز خطرناک، 11 روز بسیار ناسالم، 127 روز ناسالم، 58 روز سالم و فقط 10 روز پاک را سپری کردیم.

وی آمار سال 90 را چنین بیان کرد: در سال 90 که آخرین آمار موجود است 54 روز خطرناک، 58 روز بسیار ناسالم، 74 روز سالم و 55 روز پاک را تجربه کردیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس درباره استانداردهای جهانی آلاینده های هوا اظهار کرد: حالت عادی میزان آلایندگی هوا 150 تا 250 میکروگرم در متر مکعب است. دستگاه سنجش ما در خوزستان 10 هزار میکروگرم را می تواند بررسی کند که 66 برابر حد مجاز است اما در چند روز گذشته این دستگاه های سنجش روی عدد 10 هزار ثابت شده بودند و ما نمی دانستیم که چقدر بیش از این هوا آلوده است.

عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: از سال 85 نطق و سمینارهای مختلفی را در این زمینه شاهد بودیم اما اقدامات در حد صورت جلسات باقی می ماند.

حسینی این مشکل ریز گردها را همانند مشکل سیل و زلزله توصیف کرد و گفت: در این شرایط نیز همه امکانات کشور باید به این منطقه فسیل شود با این تفاوت که مشکلات سیل و زلزله آنی است و اما مشکلات ریزگردها در بلند مدت بروز پیدا می کند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
salar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
comment
0
0
comment با عرض معذرت
شما بعد از هفت سال گفتی و ما هم باورمان شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار