اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
به گزارش خبرنگار شوشان در شهرستان امیدیه:همزمان با هفته نانو ، نخستین سمینار علمی آموزشی نانو باحضور فرماندارشهرستان،رئیس اداره آموزش و پرورش ، مدیران مدارس و دانش آموزان شهرستان امیدیه به مدت سه روز در محل سالن همایشات اداره آموزش و پرورش شهرستان امیدیه برگزار شد.
در این مراسم ابتدا مهندس فرید بازدار مسئول پژوهشسرای دانش آموزان و آزمایشگاه مرکزی فرزانگان شهرستان امیدیه ضمن خیرمقدم به حاضرین در سمینار و تبریک فرارسیدن ایام دهه مبارک فجر ،در خصوص علم نانو و اهداف فعالیتهای این پژوهشسرا اظهار داشت:باتوجه به رشد علم و ایجاد علوم جدید و نو در میان ملل مختلف و توجه کشورها به این علوم که پاک بوده و به راحتی قابل گسترش و فعالیت در آن زمینه است ، در وزارت آموزش و پرورش و در سطح استانها و شهرستانها این پژوهشسراها ایجاد گردیدند که مهمترین فعالیتهای آن در زمینه های زیست شناسی ،شیمی ، فیزیک و نانو میباشد.
مهندس بازدار در ادامه افزود: نحوه فعالیت این پژوهشسرا به این شکل میباشد که ضمن شناسایی دانش آموزان نخبه و نمونه در سطح مدارس ،اقدام به فراخوان نموده و پس از آشنایی با پتانسیل های علمی و خلاقیتهای هر فرد ، آنها را در گروههای علمی مرتبط جای داده و بصورت منظم و مداوم این نفرات را در زمینه های علمی مرتبط زیر نظر اساتید مجرب که مورد تأیید معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری هستند،آموزش میبینند.
سپس مهندس محمدرضا چمن نژادیان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان امیدیه ضمن تبریک فرارسین ایام دهه فجر و تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزار کننده همایش و فعالان علم نانو در شهرستان به بیان اهمیت علوم نانو در عصر حاضر پرداخت و ابراز داشت:جامعه فرهنگی ما نسبت به گذشته پیشرفتهای شگرفی داشته که یکی از این پیشرفتها در علوم نانو بوده است.در گذشته نه چندان دور کشور ما برای کوچکترین تجهیزات و وسایل و یا استفاده از برخی مواد نیازمند کشورهای خارجی بود ،اما اکنون و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نه تنها نیازمند نیست بلکه با اتکا به همین جوانان خود توانسته به شکوفایی برسد و در سطح دنیا در زمینه های مختلف علمی به جایگاههای رفیعی نیز دست یابد.
وی در ادامه افزود: اکنون نیز میبایست با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به علوم نانو ،تلاش مضاعف همراه با مدیرتی جهادی گامهای بلندتری در این زمینه برداریم تا شاهد شکوفایی بیش از پیش کشور عزیزمان در سایر زمینه ها باشیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان امیدیه در پایان گفت: از حمایتهای بی دریغ مهندس صدیقی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در زمینه های آموزشی تقدیر و ادامه این حمایتها و توجه هات را خواستار شد.
سپس مهندس شهاب صدیقی فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان امیدیه ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار داشت: یکی از ترجمان اصلی بهره وری ،فناوری نانو است.فناوری که به کمک آن بسیاری از مسیرهای پیشرفت هموار و کوتاه میشود.بدون ضرر بوده و با هزینه کم بیشترین بهره را بهمراه دارد.
نماینده عالی دولت در شهرستان امیدیه در ادامه افزود: بهمین دلیل ،دولت توجه ویزه ای ار به علوم نانو ،هسته ای و سلولی داشته و در راستای پیشرفت روزافزون این علوم تمهیدات و حمایتهای ویژه ای نیز انجام میدهد.چرا که با توسعه در این بخش میتوانیم با صرف هزینه های کم در اعتبارات و سرمایه مالی و همچنین زمان ،بیشترین بهره را برده و شکوفایی بیش از پیش را در سایر زمینه های علمی،صنعتی ،کشاورزی ،بهداشتی و غیره باشیم .
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان امیدیه در پایان افزود:باید با کوشش و تلاش مضاعف ، زمینه های پیشرفت و استفاده از این علوم را فراهم سازیم و برنامه های مختلفی را در این زمینه به سایر دستگاهها در سطح شهرستان ابلاغ گردیده تا بتوانیم ضمن شناسایی نفرات نخبه ، توانایی های آنان را بیش از پیش شکوفا ساخته و موجبات پیشرفت شهر و کشور را فراهم سازیم.
در ادامه امام جمعه شهرستان امیدیه ضمن تأکید در خصوص علم آموزی و تحقیق و پژوهش در علوم جدید اظهار داشت:در جامعه ما متأسفانه در سالیان گذشته ، علم آموزان و محققین ،علم خود را بیشتر بصورت تئوری و تنها در محیط مراکز علمی آموزشی خود و در کلاسهای درس سپری میکردند و همانند مواد خامی بودند که مورد استفاده و بهره برداری قرار نگرفته اند،که این مورد از علائم عدم پیشرفت میباشد.
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده در ادامه ابراز داشت:علم همراه با عمل مهم است و این در میان بزرگان دین بارها تأکید شده است،و امروز با پیشرفتهایی که در سطح علوم نو صورت گرفته ،بویژه علومی مانند هسته ای ،نانو و بنیادی که توانسته تحولات شگرفی ایجاد کند ،ما نیز میبایست در این راه گام نهاده تا از دنیای به سرعت پیش رونده عقب نمانیم.
امام جمعه امیدیه در پایان بیان داشت:مراکز علمی آموزشی میبایست بجای نمره محور بودن روی به پژوهش محوری بیاورند تا علم آموزان در کنار مباحث تئوری ، در عمل نیز به سطوح بالای علمی دست یابند.
در ادامه سمینار مهندس حفیظ الله عمادیان خواه کارشناس علوم نانو و مورد تأیید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بیان مطالب و نکات علمی و تخصصی برای دانش آموزان پرداخت.
بهنام رئیس قنواتی_خبرنگارشهرستان امیدیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار