اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۹

همزمان با چهارم روز دزفول کتاب ” شعری برای شهر خودم دزفول” که در بر دارنده اشعار شاعران دفاع مقدس در خصوص ایثار و مقاومت هشت ساله شهر عزیزمان دزفول است به کوشش سید حبیب حبیب پور منتشر شد.

به گزارش  پایگاه خبری دزفول ، در این کتاب اشعاری از مرجوم قیصر امین پو ر /  عبدالرحیم سعیدی راد / قادر طهماسبی ( فرید ) / مشفق کاشانی/ شهلا آهنج / سپیده کاشانی / سلیمان هرمزی / ساعد باقری / سهیل محمودی / مجتبی تونه ای / مهدی متین راد/ میثم خالدیان / محمد علی بهمنی / حسین بادروج / محمد صادق محقق/ سید حبیب حبیب پور / محسن حسن زاده و گروهی دیگر از شاعران دفاع مقدس گرداوری شد ه است .

در بخشی از مقدمه این کتاب که توسط جناب دکتر سنگری نوشته شده می خوانیم : این شهر در طول زمان، بارها زخم دید و افتاد. و برخاسته است و سربلند از جزر و مدها و نشیب و فرازها به زلالی رودخانه ای که توفنده و پویا، سر بر صخره ها می کوبد و به پیش می رود، سرفراز آزمون ها و دشواری های بزرگ بوده است.

دزفول، نماد پایداری و اسوه ی استواری در تاریخ است. سرزمین شکر و شکیب، دیار شوق و شور و حماسه، بلد امن و ایمان و ستاره ای درخشان در آسمان سرزمین آریایی و اهورایی و آرمان ایران. اما درخشان ترین فصل تاریخی این شهر را در عصر انقلاب اسلامی، به ویژه هشت سال دفاع مقدس باید یافت، سال¬هایی که روح دمیده در کالبد این دیار و نوح دوباره تاریخ ، روح¬الله ، شهر “آوان” را دیگر بار حیات و طراوت و شکفتن و باروری بخشید. عصر انقلاب، دزفول نه تنها خاستگاه قله  قامت و سلسله جبال ایمان و عشق بود که آتش و گرمای قیام و حرکت را به دیگر شهرها می بخشید و نسل جوان

شورآفرین این شهر، با حضور در دیگر شهرها ، شور و نور هدیه می دادند و روح حرکت و پاکبازی می آفریدند.

در هشت سال دفاع مقدس، در روزهای آتش و داغ و حماسه ، مردم این شهر، شوکتی شگفت و شکیبی شگرف را رقم زدند که چراغ راه و اسوه و سرمشق دیگران در سلوک طریق حقیقت شد.

دزفول، شهری که در دامان خویش شیخ فقه و فضیلت، انصاری کبیر را پرورد، شهری که کاشف و میر سید علی طبیب و شاکر و دانش و ضیایی به خود دیده، ارض مقدسی که نبوی ها، قاضی ها، معزی ها، مخبرها، دانش و سبحانی و عارفیان و ناهیدی و ابوتراب جلی را پرورش داده باید چنین می بود. باید در کوچه هایش عطر شهادت می وزید و از خاک حاصلخیزش صمیمیت و صداقت و صبوری و شهادت طلبی سر بر می آورد. این شهر صبور و غیور که در هشت سالگان جنگ “بلدالصواریخ” اش می گفتند ، ۱۶ جهنم فشرده به نام موشک شد و بهشتی ماند؛ هزاران انفجار توپ دید اما نشکست، بارها بمباران دید اما از آرمان و از انقلاب نگسست و هر بار صبورانه پیمان تازه بست و از دل ویرانه¬ها، شکوهمندانه و عاشقانه سر بر آورد و در آسمان وطن اسلامی بالید.

دزفول این همه را به مدد پیوند با عاشورا و پیوستگی با اهل بیت ( ع) یافته است. این سرسبزی او محصول حضور “سبزقبا”ست و این صفا و صلابت و صداقت او ره آورد نفس فرزندان اهل بیت(ع) و پیران عارفی است که در گوشه گوشه ی شهر، زیارتگاه دل های عاشق و صادق مردم اند و ملجا و سرچشمه ی

ایمان و ایثار و استقامت.

دزفول، شهر ” چهارم خرداد” است، شهری که حماسه ی چهارم خرداد او تصویر و توصیف عظمت و شوکت و اصالت اوست.

دزفول شهر نمونه است، پایتخت مقاومت مردم ایران و نماد صبوری ایران اسلامی در هشت سال دقاع مقدس است.

دزفول را باید شناخت و شناساند و هر کوشش و جوششی در این راه، پویه ای خداپسندانه، حق خواهانه و شهیدستایانه بود و این مجموعه، سروده های

شاعران درباره ی دزفول قهرمان و صبور و شاعران شهر دزفول درباره ی سال های هشتگانه ی ایمان و ایثار و اخلاص و شهادت است. امید است این دفتر شعر، طلیعه ی مجموعه های دیگر باشد که در آینده ای نزدیک از مشرق ذوق شاعران دیگر طلوع کند و تصویر و ترسیم هویت شهری که بلد طیب و دژ نفوذناپذیر و پل آسمان و همسایه صدای بال فرشتگان است، باشد.

این کتاب از سوی موسسه فرهنگی ثارالله دزفول و توسط نشر نیلوفران و در ۱۶۷  صفحه با قیمت ۴۰۰۰ ریال منتشر شده است که قرار است در مراسم  ویژه روز دزفول توزیع شود .


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار