شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
نماینده مسجد سلیمان:
جلیلی: گرد و غبار زندگی مردم را مختل کرده است. شرایط سلامت وخیم شده و هزینه های سلامتی مردم بسیار افزایش یافته است.
اسماعیل جلیلی می گوید: گرد و غبار زندگی مردم شهرهای جنوبی را مختل کرده است. شرایط سلامت وخیم شده و هزینه های سلامتی مردم بسیار افزایش یافته است.

بروز دوباره پدیده ریزگردها که در سال های گذشته هم مهمان ناخوانده اهالی جنوب کشور و به خصوص استان خوزستان بود، باعث شده تا اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس زبان به انتقاد از مسئولان دولت و به خصوص متولیان محیط زیست در سازمان حفاظت از محیط زیست بگشاید.
 
 اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی CHN می گوید: گرد و غبار زندگی مردم شهرهای جنوبی را مختل کرده است. شرایط سلامت وخیم شده و هزینه های سلامتی مردم بسیار افزایش یافته است.
 
او با تاکید بر این که «نگرانی مردم در این باره بسیار جدی است»، می افزاید: پایداری زندگی در استان خوزستان به دلیل پدیده ریزگردها و سایر مشکلات زیست محیطی و آلاینده کاسته شده است. بی تفاوتی، کم کاری و ضعف دستگاه های مرتبط مردم را دچار استیصال کرده است. از طرف دیگر فرار سرمایه ها و ناپایداری زندگی در استان خوزستان شرایط را دچار اختلال کرده است.
 
جلیلی در ادامه اظهاراتش به انتقاد از مسئولان دولت می پردازد و می گوید: متاسفانه بی تفاوتی مدیران و مسئولین در دولت هم مزید بر علت شده است. با وجود این که نمایندگان مجلس در نشست های مختلف با روسای دولت ها، وزرای مربوطه و روسای سازمان حفاظت از محیط زیست بارها موضوعات زیست محیطی از جمله بحران ریزگردها را پیگیری و بر حل آن تاکید کرده اند، اما دریغ از اقداماتی که بتواند اثر بخش باشد و مردم بتوانند نتیجه آن را ببینند.
 
به گفته نماینده مسجد سلیمان «این ریزگردها و غبارها همراه آلایندگی ناشی از فعالیت ناقص شرکت های نفتی و پتروشیمی، گازهای مازاد، وضعیت بد آب و انحراف آب از سرچشمه ها باعث شده رود کارون دچار مشکل شود و تالاب ها و چشمه ها به خشکی کشیده شوند.
 
جلیلی معتقد است «پدیده ریزگردها مردم را در شرایط به جد بحرانی قرار داده است». او می گوید: متاسفانه فقط ما خبر تشکیل کارگروه ها و نسشت ها را می شنویم، اما به صورت عملی هیچ اقدام جدی که مردم بصورت ملموس نتیجه آن را ببینند، شاهد نیستیم. این هشدار جدی است.
 
او با اشاره به وعده هایی که در سال های قبل درباره حل این مشکل از سوی دولت ها مطرح شده است، ادامه می دهد: در دولت های قبلی وعده ها و اقدامات اولیه ای انجام می شد، اما بعد از مدتی که ریزگردها فعال نمی کردند و شرایط عادی می شد، همه اینها به فراموشی سپرده می شد. متاسفانه سازمان عریض و طویلی به نام سازمان حفاظت از محیط زیست که وظایف قانونی بر عهده دارد، در این بخش با ضعف عملکرد، شرایط بحرانی را تشدید کرده است. استان خوزستان امروز با بحران وضعیت آب و هوا، بحران خاک، وضعیت رودخانه ها و شرایط نا به سامان زیست محیطی مواجه است.
 
نماینده مسجد سلیمان تاکید می کند: «چندیدن سال است که این پدیده وجود دارد و اگر کار از یک جایی شروع می شد، باید تا کنون به نتیجه می رسید. اما این اتفاق نیافتاده است. هر کسی مشکلات را به آینده واگذار می کند یا گذشتگان را مقصر می داند. این روش پسندیده نیست. در این بین مردم هستند که زیان می کنند. وقتی وعده ها عملی نمی شود، مردم بخشی از اعتمادشان به مسئولان را از دست می دهند و این به زیان دولت هم هست.
 
جلیلی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به وضعیت ریزگردها، تاکید می کند: باید منتظر خروجی این دستور باشیم که آیا نتیجه ای دارد یا نه. سال گذشته هم چنین دستوری صادر شد، اما ما چیزی شاهد نبودیم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
comment
0
1
comment نه بابا میخواید وایسیم به شما رای بدیم . نماینده اصفهان برو ببینن چکار کردن با اصفهان
comment
حسن
|
United States
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
comment
0
1
comment به به آقای جلیلی! کجابودی بعد سه سال پیدات شد؟
comment
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
comment
0
0
comment درود بر نماینده مسجدسلیمان و نماینده خرمشهر.
امیدواریم سایر نمایندگان خوزستان تذکر جدی به دولت و مسئولان بی تفاوت بدهند و پیگیری هم بکنند.
پاسخ ها
comment
خوزستاني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
comment آقاي جليلي چه عجب پيدات شد!
آها بوي انتخابات سال آينده به مشامت خورده.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار