اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان، به تشریح خدمات بسیاری که از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان صورت می گیرد اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از طلاب خواهر از این خدمات آگاهی ندارند؛ از این رو استقبال اندکی از آن ها شده است.

حجت الاسلام رضا کلاه کج، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان، صبح امروز در اجلاسیه سراسری مدارس علمیه استان خوزستان، با اشاره به فعالیت بیش از 10 هزار طلبه در استان خوزستان اظهار داشت: این تعداد طلبه در بیش از 78 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که استان خوزستان از نظر تعداد طلبه و تعداد مدارس علمیه در میان استان های کشور در میان پنج استان نخست است، گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه سه شعبه در شهرهای اهواز، دزفول و آبادان دارد.

حجت الاسلام کلاه کج به تشریح خدمات بسیاری که از سوی مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان صورت می گیرد اشاره کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از طلاب خواهر از این خدمات آگاهی ندارند؛ از این رو استقبال اندکی از آن ها شده است.

وی با اشاره به مراکز تهیه لوازم خانگی به صورت اقساطی در فروشگاه های تعیین شده، اظهار داشت: فروشگاه فرهنگیان و فروشگاه یاس، دو فروشگاهی هستند که با مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان قرار دارند و در آینده فروشگاه های دیگری در شهرستان ها نیز به آن افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام کلاه کج به خدمات رفاهی در زمینه ازدواج برای طلاب اشاره کرد و گفت: بسته خدمات رفاهی در زمینه ازدواج آماده شده که شامل تمامی مقدمات مراسم عقد و عروسی است که با تخفیف به طلاب عرضه می شود.

مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان از برگزاری همایش ازدواج در تاریخ یکم اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: این همایش ویژه طلابی است که در اواخر سال 92 و اوایل سال 93 خطبه عقد آنان خوانده شده است.

خانه دار شدن طلاب خوزستانی در آینده ای نزدیک

حجت الاسلام کلاه کج با بیان این که در آینده نزدیک بخش قابل توجهی از طلاب جوان صاحب خانه خواهند شد، تأکید کرد: با پیگیری‎های صورت گرفته زمین جدیدی برای ساخت مسکن‎ مهر ویژه طلاب جوان در نظر گرفته شده است و 230 واحد در آن ساخته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به این که فعالیت‎های مسکن مهر طلاب در دیگر شهرهای استان در حال احداث است، ابرازداشت: فعالیت‎های مسکن مهر ویژه طلاب در چهار شهر آبادان، ماهشهر، خرمشهر و شوشتر با پیشرفت های قابل توجهی در حال آماده ‎سازی برای طلاب است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‎های علمیه خوستان، به خدمات پزشکی ویژه طلاب و اساتید حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: بیمه تکمیلی، قرارداد با آزمایشگاه ها، 2 مجتمع دندانپزشکی و فیزیوتراپی از جمله این خدمات است.

حجت الاسلام کلاه کج از اجرای طرح سنجش سلامت طلاب خبرداد و گفت: بررسی وضعیت سلامت 550 نفر از طلاب نو ورود حوزه‎های علمیه استان به مدت 4 روز انجام شد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‎های علمیه خوزستان در ادامه با اشاره به این که سلامت طلاب در مرکز خدمات حوزه‎های علمیه خوزستان بررسی می‎شود، گفت: مهم‎ترین شرایط ادامه تحصیل برای ورود طلاب جوان به حوزه‎های علمیه موفقیت در آزمایش‎های سلامت روحی و جسمی است.

حجت الاسلام کلاه کج دروه های آموزش کامپیوتر، دوره مشاوره خانواده، برگزاری دوره های فنی حرفه ای و برگزاری کلاس های آموزش ورزشی را از دیگر برنامه های مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان برای خواهران طلبه برشمرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار