اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

سرکارخانم دکتر ابتکار
ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست

بدون شک پس از گذشت یک سال و چندماه از فعالیت دولت جدید و مدیریت جنابعالی،نکات و مسائل مثبتی در کشور رخ داده است،که متاسفانه مشخص نیست به چه علت این عملکرد در استان خوزستان آن چنان که باید مشهود نیست به همین دلیل بعنوان یک فرد از این جامعه با داشتن یک ریشه عمیق در این جغرافیا و همچنین دلسوز محیطی که در آن زندگی می کنم سئوالاتی داشتم،امیدست با سعه صدر و پاسخ های مناسب توسط شما و کارشناسان محترم در سازمان مربوطه،مسیر تنویر افکار عمومی جامعه به درستی صورت بگیرد.

این سئوالات به شرح ذیل می باشد:


1-سازمان محیط زیست با چه برنامه و اقدامات پیش گیرانه ای،ضمانت لازم جهت عدم ادامه گردوخاک و آلودگی درخوزستان را به این مردم خواهد داد؟ 


2ـ چه سازمان هایی وظیفه نظارت و ایجاد محدودیت ‌های لازم برای انتقال آب و گسترش آلودگی هوا بوسیله آن را بر عهده دارند؟ 



3ـ آیا روند کنونی انتقال آب و در نتیجه گسترش آلودگی در استان به روحیه مردم زجرکشیده و جنگ زده این استان لطمه‌ای وارد نمی‌کند؟ آیا این گونه عملکردها،مخالف با اخلاق محیط زیستی نیست؟ 

4ـدرخواست جنابعالی از گروه‌های مردم نهاد در بیان خطرات آلودگی هوا چیست و سازمان مربوطه برای گسترش این گروه های مردم نهاد زیست محیطی در استان چه کرده است ؟



5-اگر انتقال آب بین حوضه ای جز خطوط قرمز سازمان محیط زیست است(به گفته آقای سعید متصدی،معاون محیط زیست انسانی سازمان مربوطه)،پس چرا تا به حال این موضوع عمل نشده است و سازمان محیط زیست کشور چه واکنشی در قبال این بی قانونی صورت داده است؟

6- منابع مهم زيستي و اقتصادي كه در كشور منحصر به فرد هستند؛از جمله دارايي‌های استان خوزستان،آیا با انتقال آب ازبین نمی روند و مردم این دیار بتدریج افسرده و رنجور و بیمار نمی شوند؟

7-آیا زمان توقف کمیته ها و کارگروهه ای بی نتیجه توسط سازمان شما برای رفع آلودگی نرسیده است؟

8-آیا سهم استان خوزستان از دولت و سازمان محترم تنها شعارهای قشنگ است؟

بهترست بدانیدخوزستان و مردم صبورش به عمل نیاز دارند نه شعارها و وعده های توخالی.



9-هرسال تقریبا فصل زمستان،آتش زدن مزارع نیشکر باعث آلودگي شديد هواي اين استان بويژه شهر اهواز مي شود،در قبال توسعه کشت نیشکر ایران چه خسارات و جبران مالی توسط دولت محترم به مردم تنفس کننده این آلودگی هوا پرداخت شده است؟



10-چه زمانی قرارست صنایع ناقص نفتی و....که عموما پرسنل آن غیربومی هستند و این صنایع باعث پیشرفت شهرهای دیگر می شوند،متوقف خواهند شد؟



11-حال که بنظر می رسد نمی خواهید و یا نمی توانید که جلوی آلودگی هوای خوزستان را بگیرید بهترنیست حداقل از بودجه سازمان تان برای خرید دستگاههای مجهزتری برای نشان دادن غلظت واقعی آلودگی هوا و ریزگردها استفاده کنید تا به موقع اخطارهای مناسب به مردم و مسئولین داده شود؟

12-اگر دولت محترم برای سلامتی مردم خوزستان پول ندارد و برای زراعت کشاورزان مظلوم استان های دیگر پول کافی است،اگر این تبعیض نیست پس چیست؟

آیا سلامتی انسانها در این استان از این کشور مهمترند یا کشاورزی مردم استان دیگری از همان کشور؟

آیا این مردم با هم فرقی دارند؟و اگر این تبعیض نیست،لطفا واژه معادل آن را پیدا کنید؟



13-خانم ابتکار آیا هنوز هم مدعی هستید میزان آلودگی هوا درخوزستان کمتر از سال های گذشته بوده است؟

14-سازمان محیط زیست تا حالا چندتا جلسه برای بررسی پیرامون آلودگی هوای استان انجام داده و آیا این جلسات نتیجه ای هم داشته است؟چندبار جنابعالی و کارشناسان مربوطه از نزدیک آلودگی های موجود منطقه را بررسی نموده اید؟

15- آیا می دانید که حدود 22 هزار نفر به علت بیماری‌های تنفسی به بیمارستان‌های مختلف استان مراجعه کرده‌اند که این میزان تنها مربوط به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بوده،درحالی که بسیاری از افراد به پزشکان خصوصی نیزمراجعه کرده‌اند .براستی شما برای سلامتی مردم بخشی از کشورتان یعنی خوزستان کاری صورت داده اید؟



16- مسئولیت مرگ و بیماری های محیط زیستی مردم خوزستان را چه کسی برعهده می گیرید؟ اگر درحد توانایی و قدرت شما نیست چرا از سمت خود استعفا نمی دهید واجازه نمی دهید فرد شایسته تری که نگاه ملی داشته باشد،برکرسی این مدیریت بنشیند؟

17- مدیران کشوری،حال که نگاهتان نسبت به نفت ودرآمدهای آن ملی است و به این بهانه،منابع این منطقه را بصورت ظاهرا مساوی در کشورتقسیم کرده اید،آیا دیدتان نسبت به مشکل ریزگردها هم ملی است؟ متاسفانه فعلا چنین چیزی را نه ازسازمان محیط زیست و نه دولت منتخب ندیده ایم؟



18- آیا بخاطرحضورهم استانی مان در انتخابات ریاست جمهوری و رقابت با رییس جمهور فعلی،ما مردم باید تاوان عدم توجه به مشکلات زیست محیطی را توسط دولت یازدهم بپردازیم؟

19- حضور یک مدیر اصفهانی در مسند مدیریت محیط زیست استان که تعلق خاطر کمتری به این جغرافیا و شرایط زیست محیطی آن دارد و آمال و اهداف خود را در جغرافیای دیگری پیگیری می نماید چه علتی دارد وچه تضمینی وجود خواهد داشت که ایشان با دلسوزی مشکلات استان را پیگیری نماید؟


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۵
comment
comment
حسین باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
comment
1
5
comment عالی بود
خانم ابتکار استعفا بده
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
comment
0
2
comment باسلام خدمت نگارنده ی دلسوز ، یک نکته اساسی را ما خوزستانی ها فراموش کردیم : اینکه موقع عمل کردن ما هست نه مسئولین !! خوزستان شده یک گاو شیرده که هیچ سودی نصیب خودش نمی شود وقت آن رسیده که به یک اصل اسلامی عمل کنیم و آن مهاجرت کردن از سرزمین مادری است و دولت مردان عزیز عواقب آنرا درمان کنند ما هم به نصف جهان میرویم شاید آب شرب ، هوای پاک و آب کشاورزی و ... نصیبمان شد و البته سرکار خانم دکتر ابتکار برمسند بمانند و ابتکار عمل داشته باشند ....
comment
محمود سياحي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
comment
1
3
comment خانم ابتكار استعفا بده
قلب ايران در حال نابود شدن است و شما هيچ كاري نكردي ما مردم خوزستان اگر حق مان را در اين دنيا نگيريم و اگر در اين دنيا عادلي نيست در آن دنيا خداوند است و حق اين مردم را از شما ميگيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
comment
1
2
comment تشکر برادر بابادی
خانم ابتکار پیشنهادمیکنیم یک روز که هواآلوده است به استان خوزستان بیایید بیاید تاعمق فاجعه رالمس کنید
زندگی اینجابرای غیربومی ها غیرممکن است....
اینجا همه زنده بگور شده اند...
حال که مشخص گردیده منشاآلاینده ها داخلی است.
یادرامرچاره جویی تسریع فرماییدیااستعفادهیدلطفا
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
comment
0
1
comment واقعا عجیبه!!!!! همه ما میدونیم که این وضعیت نتیجه سیاستهای غلط دولت و مجلسیان در طی 10 سال گذشته است و یک شبه بوجود نیامده و نمایندگان ما که غالبا دوره دوم و سومشون هست و یا برای دوره سوم خیز برداشتن چطور دولتی را که تازه بر سر کار آمده رو مقصر میدونن و خودشون رو بیگناه می بینن چرا که در سالهای گذشته با اصرار آنها سدهای زیادی در استان احداث شده و کشاورزی نیز بصورت غیراصولی و احساسی افزایش یافته(در سالهای خشکسالی) و در مقابل رودخانه ها کم آب و تالابها خشک و آبهای زیرزمینی از بین رفته و این وضعیت بوجود آمده است و هم اکنون نیز بر اجرای طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی اصرار دارند؟؟؟؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار