شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۹

رییس واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: شدت بروز بیماری های لثه در افراد سیگاری بیشتر از دیگر افراد است و همچنین این نوع بیماری ها در افراد سیگاری دیرتر از افراد غیرسیگاری بهبود می یابند.

دکتر ندا رسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر خلاف باور عمومی، تاثیر منفی دود سیگار بر روی لثه خیلی بیشتر از دندان است و موجب بروز بیماری های لثه می شود. استعمال دخانیات یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های لثه است و همچنین استعمال سیگار بر روی درمان این نوع بیماری ها نیز تاثیرگذار است و روند بهبود را کند می کند.

وی افزود: افرادی که از روش درمانی ایمپلنت استفاده می کنند نیز نباید سیگار بکشند، زیرا دود سیگار می تواند عوارضی را در این افراد ایجاد کند.

رسایی تصریح کرد: افراد سیگاری خیلی دیر متوجه بیماری لثه خود می شوند، زیرا به دلیل استعمال سیگار لثه ها ملتهب نمی شوند و خونریزی هم نخواهند داشت، به همین دلیل فرد سیگاری متوجه بیماری لثه خود نمی شود.

این متخصص بیماری های لثه خاطرنشان کرد: افراد سیگاری چهار برابر بیشتر از دیگر افراد به بیماری های لثه مبتلا می شوند. همچنین شانس ابتلا در افراد سیگاری مسن نیز سه برابر بیشتر از جوانان است. شدت تخریب استخوان و دندان ها نیز در افراد سیگاری بیشتر از دیگر افراد است.

رییس واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان تاکید کرد: استعمال دخانیات با ابتلا به سرطان حفره دهان نیز ارتباط مستقیم دارد و بیشتر افرادی که به این نوع سرطان مبتلا هستند سابقه استعمال دخانیات داشته اند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار