اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به همراه شماری از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط بمنظور بررسی وضعیت آلودگی هوای خوزستان وارد فرودگاه بین‌المللی اهواز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی لحظاتی پیش در راس هیئتی وارد فرودگاه اهواز شد.

قرار است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امشب در جلسه‌ای فوق‌العاده در استانداری خوزستان آخرین وضعیت استان را بررسی کند.

دکتر هاشمی همچنین امشب با حضور در مراکز درمانی اهواز از روند رسیدگی به بیماران ناشی از آلودگی هوا بازدید خواهد کرد.

وزیر بهداشت قبل از عزیمت به اهواز دستور رایگان شدن فرانشیز بیماران ناشی از آلودگی هوا در تمام مراکز درمانی خوزستان صادر کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تدابیر اندیشیده شده در زمینه گرد و غبار اهواز و خوزستان و رفع نیازهای ساکنان این مناطق عنوان‌کرد: مسلم آن است که اداره شرایطی مشابه آنچه که در خوزستان شاهد آن هستیم، به سرعت امکان‌پذیر نیست، اما کمک به مردم و ارائه تسهیلات به آنها کاری است که باید به سرعت انجام شود. بنابراعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز تمام مراکز اورژانس در این مناطق در آمادگی کامل به سر می‌برند و ماسک‌های مناسب نیز میان ساکنان این مناطق توزیع شده است. البته این کار باید روزانه انجام شود. تا زمان آسیب‌شناسی کامل، این اقدامات باید ادامه یابد.

 دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شنبه شب به منظور بررسی آلودگی هوای خوزستان وارد اهواز شد.
[وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وارد اهواز شد]

دکتر عباس زارع نژاد مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اهواز اظهار داشت : وزیر بهداشت از طرف رییس جمهوری و دولت مامور رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای استان خوزستان شده است.

وی اضافه کرد: وزیر بهداشت در بدو ورود به استان خوزستان با حضور در بیمارستان امام(ره) اهواز از بیماران این بیمارستان بخصوص بیمارانی که در اثر آلودگی ناشی از گرد و خاک هوای اهواز بستری شده بودند عیادت کرد و از نزدیک با روند درمان آنان آشنا شد.

وی گفت : مهندس اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، و استاندار خوزستان در این عیادت نیز وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را همراهی کردند.

عباس نژاد اضافه کرد : قرار است وزیر بهداشت قرار است در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در اهواز همراه با مردم غیور این شهر شرکت کرده و سپس در ستاد بحران استان خوزستان منشا آلودگی هوا ی استان خوزستان که طی دو هفته گذشته تشدید شده است را بررسی کرده و نتیجه را در روز یکشنبه برای تصمیم گیری نهایی در نشست هیات دولت ارائه نماید.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود : وزیر بهداشت همچنین قرار است وضعیت بهداشتی و درمانی استان خوزستان را از نزدیک بررسی کند.

بروز پدیده گرد و خاک طی دو هفته گذشته زندگی مردم استان خوزستان را مختل کرده و بر اساس اعلام سازمان محیط زیست میزان آلایندگی هوا در برخی نقاط استان خوزستان از 66 برابر حد استاندارد هم تجاوز کرد.

همچنین طی سه روز گذشته مدارس اهواز و 12 شهرستان دیگر استان در اثر آلودگی هوا تعطیل شد.

ادارات اهواز و 9 شهرستان دیگر استان خوزستان امروز سه شنبه تعطیل اعلام شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار