اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹
حداقل ترمیم لازم اختصاص پنج درصد از کلیه درآمدهای حاصل از نفت و گاز استان برای حل مشکلات توسعه‌ای استان و نیز مقابله با فاجعه محیط زیستی مذکور است.
فاجعه زیست محیطی با فراگیر شدن گرد و غبار سنگین در هوای استان‌های هم‌مرز با عراق و به ویژه در استان خوزستان در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و در یک هفته اخیر در خوزستان پایدار مانده و نفس کشیدن را برای خوزستانی‌ها دشوار ساخته است. با توجه به بحرانی بودن وضعیت ساکنان این منطقه و دشوار شدن تنفس و مختل شدن زندگی در این استان، محسن رضایی در نامه‌ای به حسن روحانی، تدابیری را برای گذر از این بحران پیشنهاد قابل تامل ارائه نمود.

به گزارش «تابناک»؛ یک هفته گرد و غبار سنگین در هوای استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر و کرمانشاه، تنفس را برای میلیون‌ها تن از مردم ساکن این مناطق ایران دشوار ساخته و در این میان، وضعیت مردم خوزستان دشوارتر از دیگر استان‌ها است. گرد و غبار پیش از این نیز سراغ جنوبی‌ها آمده بود اما هیچ‌گاه به این سنگینی و نفس گیری نبود و هیچ گاه به مدت یک هفته پابرجا نبود و زندگی را به طور کامل برای ده درصد جمعیت کشور مختل نساخته بود.

در این شرایط دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، پیشنهاداتی برای گذر از این بحران ارائه نمود. در پیشنهاد محسن رضایی علاوه بر تشکیل جلسات فوق العاده هیئت دولت با موضوع عبور از این بحران، پیشنهاد تخصیص درصد مشخصی از درآمدهای حاصل از نفت و گاز استان برای حل مشکلات توسعه‌ای استان و نیز مقابله با این فاجعه محیط زیستی مطرح شده است.

پیشنهاد محسن رضایی به روحانی برای عبور خوزستان از بحران

متن کامل این نامه، بدین شرح است:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی
سلام علیکم

فاجعه زیست محیطی خوزستان و چند استان دیگر کشور از جمله ایلام و بوشهر و کرمانشاه مساله ساده ای نیست که بتوان از کنار آن گذشت. هرچند دولت جنابعالی و چند نفر از وزرای شما با تمام تلاش درحال پی گیری موضوع هستند ولی عمق درد و رنج مردم آنقدر زیاد است که باید یک فکر اساسی برای آن کرد.

غبار و پدیده ریزگردها قریب به یک هفته است که زندگی مردم را دراستان خوزستان و هم چنین در استانهای بوشهر، ایلام و کرمانشاه مختل کرده است و صدها نفر را روانه بیمارستان کرده و عده ای نیز جان خودرا ازدست داده اند.

مجموعاً بالغ بر ده درصد جمعیت کشور درمعرض این فاجعه زیست محیطی قرار دارند. این حادثه کمتر از زلزله و حوادث مشابه دیگر نیست. حداقل این است که جلسات فوق العاده هیئت دولت تشکیل شود و برای جلوگیری از تکرار این حادثه فکر اساسی و عاجلی صورت گیرد.

شما بخوبی می‌دانید که استان خوزستان بار اصلی اقتصاد کشور را ازنظر درآمد ملی وآب وبرق وانرژی کشور را برعهده دارد ولی با مشکلات اساسی مواجه است. تحمل هشت سال جنگ تحمیلی درگذشته وناامنی محیط زیستی ، اقتصاد و زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

حداقل ترمیم لازم اختصاص پنج درصد از کلیه درآمدهای حاصل از نفت و گاز استان برای حل مشکلات توسعه ای استان و نیز مقابله با فاجعه محیط زیستی مذکور است.

برادر جنابعالی
محسن رضایی

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
یک شهروند بهبهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
2
comment یک مسافر بهبهانی:
من خودم امروز بین جاده اهواز تا رامهرمز شاهد بودم باد شدید تمام گردوخاک از منطقه غیزانیه که 40 کیلومتری اهواز است را به سمت اهواز میفرستاد.اصلا گردوخاک ربطی به عراق و عربستان نداره.
اصلا گردوخاک ربطی به دولت و خانم ابتکار و استاندار ندارد.
گردوخاک یک پدیده زیست محیطی است که بر اثر کاهش بارندگی در دشت خوزستان و بسیاری از مناطق کشور پدید آمده که متاسفانه خوزستان به علت خشکسالی چند سال اخیر این پدیده بیشتر به چشم میخورد.
ایراداتی که من به مسئولیین دارم این است:
1)چرا پیش بینی هواشناسی از گردوخاک را از یک روز قبل به صورت گسترده به اطلاع مردم نمیرسانند تا لااقل مسافرین شهرستانی در سطح شهر حیران و آوره نشوند!!
2)چرا یک روز قبل از گردوخاک تعطیلی فردای آن روز را اعلام نمکنند تا شاهد رفت و آمد بیخودی در سطح شهر نباشیم!!
3)چرا ماسک بصورت گسترده و رایگان لااقل بین بیماران سالمندان دانش آموزان اطفال کودکستانها ترمینالها و رهگذران بدون ماشین و زنان و بازاریان از چند روز قبل یا همان روز توسط جوانان هلال احمر و بسیج توزیع نمیگردد!!
4)چرا برنامه های جانبی مثل تشویق مردم به مسافرت بیرون استانی و تفریحی مثل برنامه های صداوسیما برای مردم برای این چند روز گردوخاکی در نظر نمیگیرند!!!
5)چرا در مسیرهای اهواز به غیزانیه/اهواز رامشیر امیدیه/اهواز بندر امام ماهشهر/اهواز شادگان آبادان/ درختاری گسترده به کمک بسیج و هلال احمر و جهادسازندگی و محیط زیست و روستانشینان همین مسیرها صورت نمیگیرد.
حتمن منعکس کنید

از طرف یک مسافر بهبهانی که امروز از نزدیک شاهد گردوخاک خیابانهای اهواز و دهیاری غیزانیه بودم.شاهدم لباسهای سرتاپا خاکیم است و ناتمام ماندن کار امروزم در اهواز به علت تعطیل شدن ادارات بدون اطلاع قبلی در ساعت 11 بود.
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
1
1
comment پیشنهاد خیلی خوبی است که امیدوارم دولت با درک شرایط فوق بحرانی مردم خوزستان هر چه سریعتر انرا اجرایی نماید،تداوم این وضعیت عواقب بسیار وخیمی برای خوزستان و به تبع ان همه کشور در پی خواهد داشت.
comment
عطا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment سال ۹۸ قراربود شرکت نفت حد‌ود ۵۰۰ میلیاد تومان برای جلوگیری از ریزگرد ها ودرسطح ۲۰۰ هزارهکتار هزینه کند ‌واقدامات اولیه ای هم انجام گرفت ودرسطح حد‌ود۲۰ هزار هکتار کار انجام گرفت ولی متاسفانه ادامه نیافت وهیچکس هم موضوع راپیگیری نکرد . اگر این طرح ادامه می یافت یقینا فاجعه ریزگردها ایقدر گسترده نبود. رسیدگی به این موضوع که عدم اجرای آن باعث خسارات مالی جسمی وجانی ولی خاموش(سرطانی هایی که روی دست جامعه خواهد ماند)کمتر از پرونده های اختلاس نیست . اقای استانداری وظیفه ملی وشرعی شماست که این پرونده را باز کنید واجرای این طرح را بعنوان یکی از مطالبات بحق مردم استان ‌پیگیری نماید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
2
comment سلام چرا از کارشناسان کشورهای دیگر که برای راه حل کمک گرفته نمی شود آمریکا تفریحی ترین شهرش را در دل کویر ساخته بد نیست کارهای خوب کشورهای دیگر را یاد بگیریم،به خدا ثواب داره راه حل فوری برای این معضل پیدا بکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار