شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
دکتر ایدنی با اشاره به اینکه غلظت گرد و غبارها از سال 80 تاکنون افزایش بسیاری داشته است گفت: سال گذشته در اهواز و در زمانهای بارندگی بیش از 22 هزار مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان انجام شده و بیش از پنج برابر این تعداد نیز به مطب های پزشکان مراجعه کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه بیماری های تنفسی در خوزستان در حال افزایش است گفت: در دو سال گذشته همزمان با فصل پاییز در اثر بارندگی ها و یا بروز پدیده گرد و خاک عارضه های تنفس در استان شدت گرفته است.

'اسماعیل ایدنی' سه شنبه شب در نشست ستاد بحران استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد بیان کرد: تا ساعت 17 روز سه شنبه320 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی اهواز مراجعه کرده اند که 15 نفر از این افراد در بخش عادی و 6 نفر در بخش ICU بستری شده اند.

وی افزود: در روز دوشنبه گذشته نیز تعداد 327 نفر به مراکز درمانی اهواز مراجعه کرده اند و در این هفته با شدت گرفتن گرد و خاک ها هر روز به تعداد مراجعه کنندگان افزوده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه غلظت گرد و غبارها از سال 80 تاکنون افزایش بسیاری داشته است گفت: سال گذشته در اهواز و در زمانهای بارندگی بیش از 22 هزار مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان انجام شده و بیش از پنج برابر این تعداد نیز به مطب های پزشکان مراجعه کردند.

ایدنی افزود: بررسی های انجام شده بر روی ریزگردها و همچنین بیماران نشان می دهد که ریزگردها حامل باکتری ها و قارچ هایی هستند که می تواند موجب بروز آلرژی و برخی عفونت ها در افرادی شود که نقص ایمنی دارند.

وی با اشاره به اینکه انواع آلرژی و قارچ های پوستی بر اثر ورود این گرد و غبار ها در افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی استان دیده شده است گفت: همچنین باید میزان فلزات سنگین موجود در گردو خاک ها که می تواند حامل مواد شیمایی باشد بررسی شود.

ایدنی افزود: اگر میزان مراجعات افراد به مراکز درمانی در پاییز و زمستان امسال کاهش یافته این مساله نمی تواند حاشیه امنی برای استان باشد زیرا تعداد بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در بخش تهیه دارو ،سرمایه گذاری های خوبی انجام شده و از نظر تامین دارو مشکلی در استان وجود ندارد.

بروز گرد و خاک در استان خوزستان طی دو هفته گذشته زندگی عادی مردم استان خوزستان را مختل کرده است.

بر اساس اعلام سازمان محیط زیست میزان غلظت گرد و خاک موجود در هوای اهواز و چند شهر دیگر در استان خوزستان در روز سه شنبه از 9 هزار میکروگرم بر متر مکعب عبور کرده که 66 برابر حد مجاز بوده است.

مدارس اهواز و 9 شهرستان استان خوزستان نیز روز گذشته برای سومین روز متوالی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل بود.

همچنین به دلیل غلظت بالای هوا ناشی از گرد و خاک تمامی ادارات کل استان در اهواز روز سه شنبه تعطیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار