شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴

رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شوشتر گفت: شهرداری شوشتر به دلیل فقدان نیروی متخصص در اجرائیات به دستور توقف عملیات اجرایی توسط ناظران توجهی نمی‌کند.

محمدعلی نورالله امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: شهرداری شوشتر به دلیل فقدان نیروی متخصص در اجرائیات و همچنین کمبود نیروهای کنترل به دستور توقف عملیات اجرایی توسط ناظران ساختمانی توجهی نمی‌کند و این امر باعث شده تا عملاً مالکان ساختمان‌های متخلف بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای ساختمان‌های خود را به اتمام رسانده و پس از مدتی به شهرداری برای گرفتن گواهی پایان‌کار مراجعه کنند و تازه اینجاست که مشکلات آغاز می‌شود.

وی افزود: پرونده‌های ساختمانی مذکور نیز از طرف شهرداری به کمیسیون ماده 100 ارجاع می‌یابد و این در حالی است که از ناظران ساختمانی هیچ‌گونه درخواستی درباره وضعیت این ساختمان‌ها نمی‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به مصاحبه و اظهار نظر رئیس شورای شهر شوشتر درباره ناظران ساختمان خاطر نشان کرد: رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر به جای مقصر جلوه‌دادن ناظران زحمتکش ساختمانی باید مسائل و مشکلات را در ساختار بسیار ضعیف شهرداری که مسئولیت آن را برعهده دارد پیگیری کند.

وی خاطر نشان کرد: مطابق قوانین نظام مهندسی وظیفه ناظران ساختمانی معرفی شده از سوی این سازمان، نظارت بر اجرای صحیح و اصولی ساختمان‌ها بر اساس ضوابط و مقررات ملی ساختمان است.

نورالله تأکید کرد: در صورتی که مالک ساختمان مرتکب تخلف در امر ساخت و ساز شود ناظران ساختمان تخلف را به شهرداری گزارش می‌دهند و شهرداری نیز باید نسبت به توقف اجرای عملیات و رفع نقص اقدام کند.

وی افزود: نظام مهندسی شوشتر آمادگی دارد که برای رفع اصولی این مشکل جلسات کارشناسی و تخصصی را با شهرداری برگزار کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار