اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
اجرای طرح ساماندهی «جزیره شادمانی آبادان» در قالب طرح‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان خوزستان به همت مسئولان و با حضور استاندار خوزستان امروز آغاز می‌شود.
رودخانه کارون با عبور از اراضی آبرفتی ضمن ایجاد پیچ و خم‌های متعدد به آبیاری اراضی دو طرف خود پرداخته و قبل از رسیدن به خرمشهر، به دو شاخه بهمنشیر و حفار تقسیم می‌شود. رودخانه بهمنشیر در ضلع شمالی به شمال شرقی جزیره آبادان واقع شده که این رودخانه با شرایط زیستگاهی مناسب و ساحل مملو از علفزار و نیزار خصوصا در قسمت انتهایی خود برخوردار است و پس از مشروب کردن باغات و نخلستان‌های مسیر، مستقیما به خلیج فارس منتهی می‌شود.

در همین مسیر مسئولان استانی و شهری، درصدد ایجاد و راه‌اندازی جزیره‌ای به عنوان «شادمانی» هستند که در این مسیر «عزم همگانی» را طلب کرده‌اند، این پروژه قرار است امروز کلنگ آغازین و استارت آن بخورد و استاندار خوزستان با حضور در این منطقه، مسئولان و مردم را برای عزمی جدی همگام سازد. در این خصوص گفت‌وگو با تنی چند از مردم و مسئولان را آورده‌ایم که در زیر می‌خوانید.

*بازدید استاندار خوزستان از طرح ساماندهی جزیره شادمانی آبادان
  مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: بنا به تاکید استاندار خوزستان، پروژه جزیره شادمانی توسط مهندسان مشاور مجرب طراحی شده و عملیات اجرایی آن مطابق نقشه و مشخصات فنی توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان و با همکاری سازمان عمران ساحل کارون در حال اجراست.

مهدی مداری در ادامه از بازدید استاندار خوزستان از این طرح خبر داد و افزود: لایروبی و رفع انسداد رودخانه فی مابین جزیره و شهر آبادان که از گذشته دور جهت دسترسی ساکنان محل جزیره، مسدود شده و به دلیل حجم گذردهی، آن نهر تبدیل به باتلاق شده و معضلات زیست محیطی فراوانی برای ساکنان پیرامون آن به‌ وجود آورده است، نیز به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

وی از اجرای طرح ساماندهی جزیره شادمانی آبادان در قالب طرح‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان خوزستان خبر داد و گفت: پاکسازی جزیره شادمانی و سواحل آن از نخاله‌های ساختمانی که منظر نازیبایی را ایجاد کرده، نیز در حال انجام است.

مداری اضافه کرد: ایجاد کمربند دسترسی پیرامون جزیره و ساحل سازی و سواحل آن و در نهایت تبدیل جزیره شادمانی به جزیره آرامش جهت توسعه گردشگری در شهرستان آبادان و تشویق اهالی ساکن جزیره جهت نگهداری از این مکان گردشگری ارزشمند از دیگر اقدامات این سازمان است.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون همچنین از ایجاد مسیرهای پیاده روی، ایجاد روشنایی در سطح جزیره، ایجاد پیست‌های دوچرخه سواری و نصب آلاچیق و نیمکت، ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت سرمایه گذاری و تعریف بسترهای سرمایه گذاری، نصب اسکله‌های شناور و ایجاد فضای سبز و کاشت درخت و گل‌کاری و از پشتیبانی آنها خبر داد. 

وی خاطرنشان کرد: پروژه جزیره شادمانی در مساحت 48 هکتار واقع در میدان طیب شهرستان آبادان و با اعتبار مصوب یک‌هزار و 300 میلیارد ریالی از محل منابع استانداری در حال اجرا است.

ابراز رضایت شهروندان از اجرای طرح جزیره شادمانی
 یکی از شهروندان آبادانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: از زمان آغاز به‌کار این پروژه، شور و شعف خاصی میان اهالی جزیره به‌وجود آمده و با بهره‌برداری از این پروژه، مطمئنا کسب و کار محل نیز رونق خواهد گرفت.

سینا احمدی گفت: این پروژه همچنین موجب ایجاد اشتغال جوانان این منطقه شده و مسئولان نیز خبر از اشتغالزایی نفرات بیشتری در زمان بهره برداری داده‌اند. وی ادامه داد: از آنجایی که مردم آبادان نیاز به محل تفریحی و سیاحتی دارند جزیره شادمانی افق روشنی را برای تحقق این مهم به همراه خواهد آورد.

کیانی، متولی حسینیه اهل بیت(ع) آبادان که در جوار پروژه جزیره شادمانی قرار گرفته نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این منطقه عنوان کرد: از مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون و استاندار خوزستان به دلیل اهتمام به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در آبادان تقدیر می‌کنیم. این شهروند آبادانی گفت: حسینیه و متولیان این حسینیه از بدو آغار پروژه تا پایان آن، همکاری لازم را با مسئولان خواهند داشت.

دیگر شهروند آبادانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان تصریح کرد: اجرای این پروژه مطمئنا موجب افزایش استقبال گردشگران نوروزی می‌شود و می‌تواند در ارتقای سطح معیشت مردم این منطقه کمک شایانی کند. مینا احمدرضایی افزود: در همین راستا مشاغل زیادی نظیر رستوران و فروش محصولات صنایع دستی رونق پیدا کرده و کسب و کار برای مردم آبادان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

ظرفیت‌های گردشگری آبادان همچنان مغفول و بلاءاستفاده مانده‌اند
فرماندار ویژه آبادان نیز اظهار کرد: ساخت جزیره شادمانی آبادان یکی از چهار پروژه بزرگ گردشگری در استان بوده که استاندار خوزستان در فصل گردشگری ارائه کرده است. عزیزالله شهبازی در ادامه از تاریخ و سابقه طولانی آبادان در بحث گردشگری به عنوان دلیل انتخاب این شهر در اجرای یکی از چهار پروژه گردشگری استان خوزستان نام برد و افزود: ساخت جزیره شادمانی در جهت گسترش صنعت گردشگری در منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود.

 وی با تاکید بر اینکه آبادان ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد که همچنان مغفول و بلااستفاده مانده‌اند، شناسایی ظرفیت‌ها، برنامه ریزی و اجرای طرح‌ها را در راستای توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذار از مسئولان شهری خواستار شد.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به برنامه‌های راهبردی شهرستان آبادان با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و استاندار خوزستان گفت: احداث بازارچه مرزی اروندکنار، تسطیح و ساحل سازی رودخانه اروند و احداث جزیره شادمانی از برنامه‌های راهبردی شهرستان آبادان است. شهبازی در پایان عنوان کرد: اجرای طرح‌های نو و خلاقانه در شهرستان آبادان بر اساس نقشه راه توسعه شهرستان می‌تواند کمک شایان توجهی به اشتغال زایی و ایجاد نشاط اجتماعی در آبادان داشته باشد.

 امید است با شوقی که مردم در همراهی با مسئولان برای اجرای این پروژه در پیش گرفته‌اند و البته به همت مسئولان که از ابتدای کار با حساسیت نسبت به تحقق پروژه جزیره شادمانی ایجاد کرده‌اند، بتوان در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم و به امید اینکه آنچه که تصور و انتظار می‌رود در این پروژه به نمایش و اجرا گذاشته شود.







عکس ها از : احمد صدیقی 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار