شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۰
رییس اتاق بازرگانی اهواز:
رییس اتاق بازرگانی ،صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز گفت: با توجه به استعداد ها و ظرفیت های غنی ، امکان صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان به عراق تا مرز پنج میلیارد دلار در سال وجود دارد.
عبدالرحمان سلیمانی' روز سه شنبه در نشست هم اندیشی صنعتگران با موضوع نقش اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در صنعت که در شهرک صنعتی شماره یک اهواز برگزار شد افزود: هم اکنون حجم صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان به عراق 1.1میلیارد دلار است که این میزان می تواند در یک فرایند سه ساله به مرز پنج میلیارد دلار در سال برسد.

وی بازار عراق را فرصتی مناسب برای صنعتگران و تولیدکنندگان خوزستانی دانست و گفت: بسیاری از نیازهای عراق در بخش مواد غذایی و ساختمانی در خوزستان وجود دارد که هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت بالقوه برای توسعه مناسبات اقتصادی با عراق استفاده کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز تصریح کرد اگر بخش خصوصی قوی و بادانش در بازار نداشته باشیم قادر نخواهیم بود در بازار حضوری فعال و پایدار داشته باشیم لذا هرچه بتوانیم از توانمندی های بخش غیردولتی برای توسعه صادرات استفاده کنیم امکان افزایش سقف صادرات کالا از خوزستان به عراق فراهم می شود.

سلیمانی با اشاره به ضرورت رونق بیشتر کسب و کار و ایجاد اشتغال در استان گفت: رونق کسب وکار تنها با تولید ، صادرات کالا و افزایش بهره وری امکان پذیر است.

وی تاکید کرد اگر خواستار توسعه پایدار در استان هستید باید صنعتگران و تولیدکنندگان ارتباط مستمر با اتاق بازرگانی داشته باشند و نهادهای مردم نهاد را تقویت و بخش خصوصی را تقویت کنیم.

سلیمانی گفت: تولید کننده باید بازار هدف را بشناسد و تولید خود را بر اساس نیاز و خواست بازار تنظیم کند.

وی همچنین از راه اندازی دفتر اتاق بازرگانی اهواز در بصره به منظور بازاریابی کالاهای ساخت استان خبر داد و افزود: هم اکنون حجم تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران با عراق حدود 20درصد معادل 10میلیارد دلار است که می توان امیدوار بود با برنامه ریزی و ارتقا کیفیت کالاهای صادراتی این سقف را افزایش داد.

بنا به این گزارش در شهرک صنعتی شماره یک اهوازبا 158واحد تولیدی فعال دو هزار نفر کار می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار