اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۰
رییس سازمان محیط زیست کشور در نشست خبری:
ارزیابی های زیست محیطی باید پیش از اجرای طرح ها انجام شود و بستن آب در تالاب هورالعظیم اقدامی غیر قانونی است.
معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت مقابله با ریزگردهاگفت: همایش بین المللی مقابله با این پدیده بزودی در خوزستان برگزار می شود.

'معصومه ابتکار' سه شنبه شب در نشستی با اصحاب رسانه در محل استانداری خوزستان با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با گرد و غبار در کشور گفت: این ستاد که سال گذشته تشکیل شد،به زودی اولین نشست بین المللی خود را با هدف بررسی روش های مقابله با ریزگردها در استان خوزستان برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه امسال از محل اعتبارات ملی مقابله با ریزگردها 150 میلیارد ریال به خوزستان اختصاص یافت گفت: این اعتبار صرف خرید 10 دستگاه سنجش آلودگی هوا در این استان شد.

ابتکار با بیان اینکه این دستگاه ها می توانند میزان ذرات دو و نیم میکرونی را نیز اندازه گیری کنند افزود: این دستگاهها در سنجش میزان گرد و خاک های اخیر بسیار اثر گذار بوده اند.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: در مساله گردو خاک ها بیش از هفت ارگان و وزارتخانه درگیر هستند که باید در کنار یکدیگر به ارایه راهکارهایی عملی برای کاهش تاثیرات این پدیده اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه حق آبه تالاب های استان باید تامین شود گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته جاری هیات دولت نیز اعضاء دولت بر تامین حق آبه تالاب ها تاکید کردند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به مشکل کمبود آب در تمامی استان ها گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد از آب کشور صرف مصارف کشاورزی می شود که نیاز است الگوی مصرف در کشاورزی اصلاح شود .

ابتکار افزود: در این خصوص دولت در بودجه سال 93 و 94 اعتباراتی را برای اصلاح شیوه های آبیاری کشاورزی اختصاص داده است .

وی در خصوص وضعیت تالاب هورالعظیم در استان خوزستان گفت: مسوولان سازمان محیط زیست همواره تاکید کرده اند ارزیابی های زیست محیطی باید پیش از اجرای طرح ها انجام شود و بستن آب در تالاب هورالعظیم اقدامی غیر قانونی است .

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه با تلاش های انجام شده در دولت یازدهم حوضچه سوم این تالاب آبگیری شده است بیان کرد: مسایلی که در تالاب هورالعظیم اتفاق افتاده و باعث خشک شدن قسمتی از این هور شده تخلفی است که توسط دولت شناسایی شد.

وی گفت : این موضوع در روز یکشنبه هیات دولت مطرح شد که از وزارت نفت خواسته شد موانع ورود آب به این تالاب را بردارد.



*سازمان محیط زیست مخالف آبگیری سد گتوند

وی در خصوص وضعیت سد گتوند در استان خوزستان هم گفت: سازمان محیط زیست از ابتدا به دلیل مشکلاتی که در این سد وجود داشت مخالف آبگیری آن بود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد:برای بررسی وضعیت سد گتوند کارگروهی به ریاست معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری تشکیل شده تا مشکلات این سد بررسی شود.

ابتکار افزود :در حال حاضر به دلیل حل شدن بخشی از نمک های سازند گچساران در سد گتوند ،رفع مشکلات کنونی آن بسیار سخت و دشوار شده اما از نظر علمی راهکارهایی برای حل مشکل آن وجود دارد.

وی ادامه داد: آبگیری سد گتوند از اول اشتباه بوده اما باید با انجام کارهای علمی عوارض این سد به کمترین حد رساند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به طرح انتقال آب بهشت آباد از سر شاخه های دز گفت: سیاست دولت در طرح انتقال آب ،تنها تامین آب آشامیدنی شهر های مقصد است .

ابتکار در خصوص باران های سال گذشته و تشدید بیماری های تنفسی در اهواز هم گفت: بررسی ها نشان داد که بخشی از مشکلات به وجود آمده به دلیل فعالیت های یکی از واحد های فرآوری نفتی در اهواز بود که با پیگیری های انجام شده تولیدات این واحد کاهش یافته است .

وی در خصوص اجرای طرح آماک(جمع آوری گازهای همراه نفت) در استان هم گفت: فاز دوم طرح آماک تا سه ماه آینده در اهواز و مناطق نفتی اجرا می شود .

رئیس سازمان محیط زیست کشور به همراه جمعی از مسوولان وزاتخانه های جهاد کشاورزی ،نفت،نیرو و روسای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور برای تشریح مصوبات جلسه هیات دولت (روز یکشنبه) به استان خوزستان سفر کرد.

وی روز سه شنبه به وسیله یک فروند بالگرد از کانونهای احتمالی منشا گرد و خاک در استان بازدید کرد.

بروز پدیده گرد و خاک طی 20 روز گذشته زندگی روز مره مردم 12 شهرستان استان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز را مختل کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار