شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۶

سایت خوزنیوز نوشت : بسیاری از نمایندگان خوزستان در دوره ی هشتم از راهیابی دوباره به مجلس بازماندند. مردم خوزستان تنها چهار نفر را دیگربار انتخاب کردند و به 14 نماینده ی دیگر "نه" گفتند .آیا ناکامی نمایندگان درراهیابی به مجلس به ناتوانی آن ها در حل مسائلی از قبیل گرد و خاک چندین ساله ی خوزستان ، مشکل آب و فاضلاب شهرها و روستاها،عدم تحقق شعارهای سر داده شده ،نداشتن جدیت و شجاعت در جلوگیری از اجرای طرح هایی از قبیل انتقال آب کارون و ... مربوط می شود؟ و یا پای ماجراهای دیگر در میان است؟ شواهد به وضوح گزینه ی اول یعنی عملکرد ضعیف نمایندگان پیشین خوزستان را تایید می کند. نمایندگان خوزستان غربال شدند تا در محاسبات خود مردم را جدی بگیرند و به آن ها به چشم ابزاری برای راهیابی به مجلس ننگرند .مردم، وجود دارند.

بسیاری از نمایندگان مجلس هشتم نتوانستند به صندلی های مجلس نهم راه پیدا کنند و این در حالی ست که از هیچ کوششی در امر تبلیغات  نیزفروگذار نکردند. آیا اگر ایشان به جای آویختن به دستگیره های تبلیغاتی کارنامه ی درخشانی از خود نشان می دادند پسندیده تر نبود؟ چه می شد نمایندگان خوزستان بر حل مشکلی چون ریزگردها پای می فشردند وکوتاه نمی آمدند؟ شنیده شده که بعضی از نمایندگان خوزستان فرصت ِنطق پیش از دستور خود را زیاد جدی نمی گیرند!

مردم آسیب دیده ی خوزستان سال هاست منتظرند. آنان  خواستار حداقل حقوق انسانی خود هستند. مردمی که از جنگ  بازگشته اند و خاطره ی سال های آوارگی و دربدری را در ذهن دارند، شهید داده اند و دشمن را رانده اند و اکنون  تنها مانده اند، با کوهی از مصائب و گرفتاری ها. نمی توانند تحمل کنند که نماینده ی آن ها تهران نشین شده، سودای دگر در سر بپروراند. برج بسازد ، تجارت کند و تنها به پرکردن جیب های خود بیاندیشد و خیل پیمانکاران و مقاطعه کاران را در پشت سرخود داشته باشند. مردم می گویند که این نوع نمایندگان به محض ورود به مجلس آن ها را فراموش کرده می کوشند لطف حامیان مالی خود را به هرصورتی که شده جبران نمایند و به اصطلاح از شرمندگی آن ها درآیند.

آمار نشان می دهد تنها 22 درصد از نمایندگان پیشین خوزستان به خانه ی ملت در بهارستان راه یافتند و 78 درصد دیگر به خانه ی خود بازگشتند. آمار، نارضایتی مردم را نشان می دهند و این که آنان چهره های تازه را برگزیده اند هیچ نیست مگر نارضایتی مردم خوزستان از مجلسیان ِپیشین.

به راستی انتظار مردم از نمایندگان خود چه بوده است که دیگر باره وقتی به پای صندوق های  رای رفتند از انتخاب مجدد آن نمایندگان سرباز زدند و نام های دیگر رابرگزیدند؟ به نظر می رسد در نظر ِمردم خوزستان معیارهای قومی –قبیله ای  و مناسبات عشیره ای روز به روز کم رنگ تر می شود و آگاهی و بینش پررنگ تر می گردد.

نمایندگان هوشمند باید هشدار مردم را جدی گرفته  از قضاوت آن ها بترسند. دیر یا زود فرصت مجلس نشینی به پایان می رسد وباز روز از نو و روزی از نو.

آیا ناکامی های نمایندگان قبلی می تواند نقشه ی راه وکلای جدید خوزستانی ها باشد؟ واقع بینی ِبسیار حاصل از این سال ها می گوید:" نه "اما خوش بینی ِاندک وعده می دهد:"آری".


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار