اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
بخش ویژه مبارزه با تروریسم مالزی روز جمعه از شناسایی بیش از 60 نفر از اتباع این کشور در بین تروریست های داعش در سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا، آمارهای متفاوتی از تعداد تروریست های خارجی که در سوریه در حال عملیات تروریستی هستند منتشر می شود و این آمار بین پنج هزار تا 20 هزار نفر ذکر می شود.

سازمان ملل متحد پیشتر در گزارشی اعلام کرد: در سال های اخیر حدود 15 هزار نیروی افراطی خارجی از 80 کشور دنیا در قالب گروه هایی چون 'داعش' در سوریه و عراق فعالیت داشته اند.

دولت مالزی روز جمعه آمار رسمی تروریست های این کشور در سوریه را 60 نفر اعلام کرد، اما منابع غیررسمی به دلیل حضور دانشجویان مالایی در کشورهای دیگر، تعداد این افراد را بیش از 100 نفر ذکر می کنند.

به نوشته تارنمای روزنامه «اتوسان»، ایوب خان مایدین رییس بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت که تاکنون 60 تبعه مالزی در سوریه شناسایی شده اند که با تروریست ها همکاری می کنند و مغز متفکری نیز در پشت پرده پیوستن دختران مالایی به این گروه تروریستی وجود دارد.

پلیس مالزی سه شنبه شب یک دختر 14 ساله را هنگام خروج از این کشور برای رفتن به مصر و از آنجا به استانبول و سوریه به منظور پیوستن به داعش بازداشت کرد.

این دختر 14 ساله را یک دانشجوی مالایی دانشگاه الازهر مصر به سمت تروریست های داعش با بهانه ازدواج هدایت کرد و هزینه این سفر را نیز پرداخت کرده بود.

این مقام بلندپایه بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت که تروریست های داعش با ارائه پول به عنوان پاداش و 'شانس بخشیده شدن گناهان' نسبت به جذاب جوانان و نوجوانان مالزیایی و دختران اقدام می کنند.

وی گفت که بسیاری از دختران مالزیایی به دلیل مشکلات خانوادگی و شخصی مایل به رفتن به سوریه و همکاری با گروه تروریستی داعش هستند.

تاکنون آماری از تعداد دختران مالزیایی که به گروه تروریستی داعش جذب شده اند منتشر نشده، اما پلیس تاکنون چند نفر را هنگام خروج از این کشور بازداشت کرده است.

ایوب خان مایدین گفت که گروه تروریستی داعش برای جذب جوانان هر ماه 200 دلار به عنوان کمک هزینه به مردان عضو این گروه پرداخت می کند و مزایای متعدد دیگری نیز به آن ها وعده داده شده است.

وی گفت این در حالی است که دختران تحت تاثیر پاداش های وعده داده شده بزرگ عازم سوریه برای پیوستن به تروریست های داعش می شوند.

رییس بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی از افزایش فعالیت ها برای استخدام دختران نوجوان مالزی در گروه تروریستی داعش خبر داد و گفت که این افزایش فعالیت به رغم گسترش فعالیت های پلیس و افزایش بازداشت اعضای حامی تروریست ها در مالزی صورت می گیرد.

وی معتقد است که چند دختر دیگر مالایی نیز تحت تاثیر تبلیغات گروه تروریستی داعش قرار گرفته و در حال برنامه ریزی برای سفر به سوریه هستند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار