شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره):
مجدی افزود: ما در منطقه شعیبیه به شدت از بیکاری رنج می بریم. به جرات می توانم بگویم برای استخدام پنج نفر کارگر ما بیش از هزار نفر متقاضی داریم و بسیار باعث تاسف است که ما در این منطقه با وجود زمین های بسیار مستعد و بکر این همه بیکاری و گرفتاری داریم.
ناصر مجدی مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) در نشست ائتلاف توسعه و کارآفرینی که برای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی برگزار شد گفت: وضعیت کسب و کار در خوزستان بعد از انقلاب با توجه به تحریم و جمگ تحمیلی دچار خرابی هایی شد اما ما توانستیم این جنگ را با سربلندی به پایان برسانیم و وارد دوران بازسازی بشویم و با توجه به داشتن نیروهای متعهد این کشور از آن دوران خرابی های پس از جنگ رو به جلو حرکت کردیم و به یک سرمنزل مقصود رسیدیم.

وی افزود: ما در منطقه شعیبیه به شدت از بیکاری رنج می بریم. به جرات می توانم بگویم برای استخدام پنج نفر کارگر ما بیش از هزار نفر متقاضی داریم و بسیار باعث تاسف است که ما در این منطقه با وجود زمین های بسیار مستعد و بکر این همه بیکاری و گرفتاری داریم.

وی بیان کرد: خیلی از مسائلی که در گذشته در اهواز و مناطق اطراف اتفاق افتاده بود ریشه در منطقه داشت و تمام این گرفتاریها به بیکاری بر می گردد که دولت در حال انجام کارهایی در این زمینه می باشد اما آنچه که بسیار مهم است دغدغه اشتغال جوانانی است که در آن منطقه به دنیا آمدند و رشد کردند، درس خواندند و الان آماده کار هستند.

مجدی با بیان اینکه تجربه من در سال های گذشته نشان می دهد که از باب کاریابی دولتی هیچ وقت موفق نبودیم و نه تنها ما، بلکه هیچ کشوری هم موفق نبوده است گفت: اگر ما به تجربه کشورهای بلوک شرق نگاه کنیم می بینیم که بعد از بیش از هفتاد سال تلاش بی وقفه سرانجام دچار سرنگونی شدند و اگر برگردیم به کشورهای دیگری مثل آلمان که وضعیت بسیار بدی داشتند الخصوص بعد از جنگ جهانی دوم خواهیم دید که آنها از مسیر توسعه دولتی جلو نرفتند بلکه بر اساس فعالیت های بخش خصوصی تمام کارها را انجام دادند و الان کشور آلمان یکی از کشورهای ثروتمند دنیا و یکی از قدرت های اقتصادی دنیا به شمار می رود. بخش خصوصی آلمان بسیار توانمند است اگر به خاطر داشته باشیم در آن سال ها آلمان ها به درس خواندن هم روی نمی آوردند و تنها کار می کردند و به همین خاطر است که پزشکی آلمان اساسا" در اختیار اتباع کشورهای دیگر است.

وی ادامه داد: ما در سال های گذشته هم می بایست به بخش خصوصی بها می دادیم چون بخش دولتی در هیچ جای دنیا هیچ وقت بطور کامل موفق نبوده است. بخش دولتی باید سرمایه گزاری های کلان را انجام دهد و زیر ساخت های اقتصادی را فراهم کند و بخش خصوصی از این زیر ساخت ها برای ایجاد اشتغال، درآمد و کسب و کار استفاده کند.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خوزستان از جمله مناطقی است که واقعا به سرمایه گذاری بخش خصوصی نیازمند است و ما باید به گونه ای عمل کنیم که جذب سرمایه را در خوزستان تسهیل کنیم و به سادگی بتوانیم سرمایه گذاری های خارج از استان را جذب کنیم و با این سرمایه ها ایجاد اشتغال و تولید کنیم.

مجدی که در نشست ائتلاف توسعه و کارآفرینی که برای هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی برگزار شد صحبت می کرد در پایان گفت: ائتلاف توسعه و کارآفرینی تلاشش بر این است که موانعی را که در مسیر سرمایه گذاری، تجار و صنعتگران است را برطرف کند و امیدوارم ما بتوانیم دین خود را به خوزستان ادا کنیم.

گفتنی است مهندس مجدی به عنوان کاندیدای آشنا به صنعت نیشکر و شکر استان در انتخابات این دوره اتاق بازرگانی از سوی ائتلاف توسعه و کارآفرینی کاندیده شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار