اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور که امروز شنبه درهمایش سالانه مدیران کل حفاظت محیط زیست استانها دراهواز شرکت داشتند , نگاههای حمایتی  عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان درحفاظت ازمحیط زیست را ستودند و گفتند : مقتدایی اشراف کاملی برمسایل زیست محیطی دارد . امروز راهکارهای خوبی برای کاهش اثرات مخرب صنایع برمحیط زیست ارایه دادند که جای قدردانی دارد .

  به عقیده آنان باتوجه به توانایی استاندارخوزستان درمدیریت وضع موجود و حضورمدیرانی شایسته دراستان خوزستان , بهتراست که اعتبارات مصوب دولت درمبارزه با گردوغبار دراختیاراستاندار باشد.

     همایش سالانه مدیران کل حفاظت محیط زیست کشور در حوزه انسانی امسال به دلیل بروز پدیده گردو غبار ها به پیشنهاد سازمان محیط زیست کشور در استان خوزستان و با حضورمدیران و معاونان محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استانها امروز شنبه درمحل هتل پارس اهواز برگزارشد تا با برگزاری کارگروه هایی تخصصی در حوزه مدیریت امور انسانی , مدیران اجرایی استان ها در این حوزه با جنبه های مختلف و تاثیر پدیده گردو خاک های اخیر در استان خوزستان بیشتر آشنا شوند.

 " هرمز محمودی راد " مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه نابخردی در بهره برداری و بهر کشی از محیط زیست مشکلات بسیاری را در استان خوزستان ایجاد کرده است گفت: در همایش امروز استاندار خوزستان (دکتر مقتدایی)بر این مساله تاکید داشتند که باید تلاش کرد تا مشکلات استان حل شود و نباید به تنها به این مساله تاکید داشت که در گذشته مسوولانی چه عملکردی داشتند.

وی به مصوبات دولت برای مقابله با ریزگرد ها اشاره کرد و گفت: دولت با تصویب مصوبات و اختصاص اعتبارات مناسب مصمم به حل مشکلات گرد و غبار ها در استان خوزستان است .

مشاور سازمان محیط زیست کشور گفت: در این همایش دو روزه مدیران کل محیط زیست کشور ،با شرایط استان خوزستان در زمان بروز پدیده گردو خاک ها در هفته های گذشته آشنا شدند که چگونه بر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی استان تاثیر گذاشته است .

محمودی  در خصوص پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر دادن اختیارات به استاندار خوزستان برای مقابله را گرد و غبار ها  اظهار کرد: خوشبختانه استاندار خوزستان توانایی مدیریت وضعیت موجود را دارد و با توجه به وضعیت موجود و حضور مدیرانی شایسته در استان خوزستان ، بهتر است اعتبارات اختصاص داده شده در این زمینه در اختیار استاندار خوزستا باشد.

همچنین " حسن پسندیده " مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست کشور گفت: همایش مدیران محیط زیست کشور نشستی تخصصی است که در خصوص مسایل محیط زیست انسانی برگزار می شود .

  وی ادامه داد: در این نشست که با حضور مدیران استان ها برگزار شد در خصوص مشکلات حوزه انسانی محیط زیست تبادل نظر و ایده شد که تبین سیاست های سازمان محیط زیست در حوزه انسانی از اهداف این همایش است .

  مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: خوشبختانه دراین همایش استاندار خوزستان به بررسی وضعیت گردو غبار ها پرداختند و خواستار قوانینی موثر تر برای کاهش مشکلات زیست محیطی شد .

  همچنین حمید جلالوندی مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه محیط زیست بیشترین تاثیر را بر زندگی مردم دارد گفت: آلودگی های آب ،هوا و خاک تاثیری مستقیم بر زندگی مردم دارد.

  وی ادامه داد:در همایش مدیران محیط زیست کشور جلسه ای با حضور مسوولان وزارت نفت برگزار شد و راهکارهایی برای کاهش تاثیر این صنعت بر زندگی ارایه شد.

  مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه یکی از اهداف این سازمان تمرکز زدایی است گفت: در جلسات هیات دولت برای تصویب مصوبات کاشه ریزگرد ها سازمان محیط زیست پیشنهاد داد تا این اعتبارات اختصاص یافته در اختیار استاندار خوزستان قرار داده شود.

  جلالوندی با تقدیر از استاندار خوزستان برای حضور در این همایش گفت: دکتر مقتدایی اشرافی کامل بر مسایل زیست محیطی استان دارد و دراین نشست نیز راهکارهایی را برای کاهش تاثیرات صنایع بر محیط زیست ارایه دادند.

  وی ادامه داد: حل مشکلات زیست محیطی استان به همکاری های دستگاه های اجرایی استان نیاز دارد.

  در  اولین روز از این همایش , استاندار خوزستان با حضور در جمع مدیران کل محیط زیست کشور ، به ارزیابی وضعیت زیست محیطی استان خوزستان پرداخت و بر تاثیرات صنعت بر محیط زیست استان تاکید کرد.

  عبدالحسن مقتدایی  به وجود منابع عظیم طبیعی و خدادادی و تنوع زیست‌محیطی درخوزستان اشاره کرد و دست‌درازی بدون مطالعه بشر به محیط زیست درطول سالیان گذشته را موجب تخریب های گسترده در این بخش اعلام کرد.

  استاندار خوزستان با اشاره به وجود منابع عظیم طبیعی و خدادادی و تنوع زیست‌محیطی درخوزستان، به دست‌درازی بدون مطالعه بشر به محیط زیست درطول سالیان گذشته، گفت: بشر متاسفانه برای خلق آثار صنعتی  با محیط زیست درستیز بوده است. در سطح روستاها برای بهره‌برداری، به مراتع دستبرد می‌زند. برای تولید برق و آماده‌سازی اراضی کشاورزی، آب را مهار می‌کند! برای آماده‌سازی 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی در خوزستان آب را مهار می‌کند و باید این کار را انجام دهد اما پس از آن با مشکل دفع پساب‌ها مواجه می‌شود که در قبال حفاظت محیط زیست، تعارض ایجاد می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار