اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
استاندار در جلسه خدمات سفرهای نوروزی:
مقتدایی: خواهش من از شهرداران، بخشداران و فرمانداران اين است كه نسبت به وظايفي كه دارند حساس باشند. ما را به سمتي نبريد كه به شكل ديگر با شما برخورد كنيم. از اين به بعد اسامي غايبين جلسه را رسانه ​اي مي​كنيم تا مردم بدانند اگر در شهري امكاني توزيع نشد به خاطر غيبت بوده است.
گردهمايي مديران، ​فرمانداران و شهرداران شهري استان خوزستان با نام خدمات شهري و سفرهاي نوروزي دوشنبه (11 اسفند 93) در استانداري خوزستان برگزار شد.
 
 به گزارش ایسنا: عبدالحسن مقتدايي، استاندار خوزستان، در این گردهمایی اظهار كرد: از كساني كه وظيفه ​شان را به موقع انجام مي‌دهند و مجبورند وقت‌شان را صرف كم توجهي بعضي ديگر از همكاران كنند عذرخواهي مي‌كنم.

او با بيان این که ​متاسفانه در اين بخش ما گير اساسي داريم توضیح داد: شما به عنوان مدیران استان در جلسات مدام در حال كار با موبايل‌تان هستيد. حتي در جلسه‌اي كه براي ترافيک تشكيل شد و عمدتاً از خانواده وزارت كشور آمده بوده‌اند تعداد زيادي از شهرداران، بخش‌داران و فرمانداران حضور نداشتند. آن‌ها بايد جوابگو باشند چراكه اين كار خيانت در امانت است.
 
وي ادامه داد: ​تاكنون چندين جلسه سفر گذاشته شده است اما به خاطر غيبت بعضي‌ها و براي اين كه از موضوع واحد قرائت واحد داشته باشيم بايد همه را دور هم جمع كنيم و باز اين نشست​ها را تكرار كنيم. ديگر بايد اين نوع نشست​ها که در قالب يك دستورالعمل ابلاغ مي‌شود عملياتي شود.
 
مقتداي عنوان کرد: ​در طول تاريخ هر سال عيد نوروز وجود داشته است اما چرا ما بايد هر سال بنشينیم و براي موضوعات تكراري جلسه بگيريم؟ ما سال گذشته موضوعاتي را بيان كرديم و امسال باز آن​ها را تكرار مي​كنيم و هيچ حساسيتي هم نشان نمي‌دهيم و اغلب هم ديده مي‌شود در جلسات نه يادداشتي برداشته مي‌شود و نه سوالي پرسيده مي‌شود. فقط جلسات ما به اين گونه بود كه نشستند و گفتند و برخاستند.
 
وی اضافه کرد: چه گونه قرار است ما اين استان را دستخوش تحولی اساسي قرار دهيم؟ بر هر بخشي كه دست مي‌گذاريم واقعا مشكل داريم و اين مشكلات بايد با کوشش ما حل شود. بخشي از گرفتاري​ها ناشي از اين است كه وظيفه​مان را به موقع انجام نمي‌دهيم. شهرداران و فرمانداران بايد بدانند كاري كه انجام مي​دهند هم​افزايي داشته باشد و كار بهتر از گذشته انجام شود.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: حساسيت اگر ايجاد نشود و تبديل به دغدغه نشود همين مي​شود كه فقط مي‌خواهيد گذران امور كنيد. در حالی که پيگيري، انضباط و تهيه آمار و ارقام موجب موفقيت مي​شود.
 
وي خاطرنشان كرد: ما جلسه ​اي تحت عنوان ايمنی راه ​ها با وزارت راه و ترابري تشكيل داديم و بهترين تصميمات گرفته شد چراكه استان همه عقلش را متمركز كرد.
 
او گفت: در بحث خدمات شهري و عمران شهري نيز بايد هم​افزايي صورت گيرد. همین که در جلساتی که شهردار و فرماندار بايد با هم تبادل نظر داشته باشند اما در يك سالن كنار هم نمي​نشينند بايد فاتحه آن شهرستان را خواند و همين موجب آشفتگي در شهرها است.
 
مقتدایی اظهار کرد: در همايش مربوط به ترافيک 72 نفر از شهرداران، بخشداران و فرمانداران غايب بودند. پس ما براي چه كسي صحبت كرديم؟
 
او گفت: خواهش من از شهرداران، بخشداران و فرمانداران اين است كه نسبت به وظايفي كه دارند حساس باشند. ما را به سمتي نبريد كه به شكل ديگر با شما برخورد كنيم. از اين به بعد اسامي غايبين جلسه را رسانه ​اي مي​كنيم تا مردم بدانند اگر در شهري امكاني توزيع نشد به خاطر غيبت بوده است. آيا كسي كه به نانوايي نمي​آيد نان گيرش مي​آيد؟
 
وي توضيح داد: شهرداران و فرمانداران حساسيت​شان كم است و استنباط من اين است كه یا كم​توجه هستند يا نمي​دانند كجا آمده​اند يا اينكه من مسير را اشتباه مي​روم.
 
او بیان کرد: اميدوارم كه از جلسات بعدي مباحثي كه مربوط به هماهنگي درون استاني است همين چند نفر غايب را هم نداشته باشد. الان در اين گردهمايي مديران سه شهر بزرگ ما حضور ندارند و اين باعث مي‌شود كار ما ابتر شود و جامعيت در سطح استان نداشته باشد.
 
استاندار خوزستان با بیان این که استفاده از فرصت‌ها بايد در مقطع زماني خودش صورت گيرد تاکید کرد: از ايام نوروز نيز بايد در همين زمان استفاده كرد. مطمئنا اگر در مكاني اقامتگاه مناسب، سرويس بهداشتي و غیره  وجود نداشته باشد كسي نمي​آيد.
 
وي بيان كرد: در شهري كه نه هتل دارد و نه رستوران مردم منطقه مي​توانند بسيج شوند و خودشان مكاني مناسب را ايجاد كنند و خودشان از غذاهاي محلي استفاده كنند.
 
او ادامه داد: در فصلي كه پنج ميليون مسافر داريم آيا نمي​شود در همان نقاط گردشگري كه امكانات وجود ندارد امكانات ايجاد كرد؟ مي​توان دو يا سه خانه را تخليه كرد و به شكل مهمان‌سرا درآورد. به عنوان مثال در شوشتر دو خانه​ قديمي به رستوران تبديل شده است. نگوييد نيست!
 
مقتدایی توضيح داد: ايجاد كمپ‌ها بايد در نقاط قابل دسترسي باشد و جذابيت داشته باشد. اگر كمپ ایجاد می‌کنیم  كمپ اُسرا نباشد. كمپ بايد به گونه​اي باشد كه گردشگر احساس امنيت كند. كمپ بايد به گونه​اي باشد كه گردشگر تصميم بگيرد چند روزي را بيشتر بماند.
 
او ادامه داد: انتظار ما اين است كه به تبع دستورالعمل​ها و ابلاغيه​هایی كه به فرمانداران داده شده مجموعه متناظر نیز در شهرستان​ها تشكيل شود. خواهش مي​كنم ديگر تعلل نشود.
 
وي گفت: از ابتداي جنگ ما به سراي شادگان مي​رويم و مي​آييم اما هنوز نوع عرضه خرما مثل گذشته است. كي مي​خواهيد آن را سامان دهيد؟ نوع عرضه و بسته​بندي را با توجه به نياز تغيير دهيد.
 
او ادامه داد: هر كدام از آقايان شهردار و فرماندار نقشه شهرش را بياورد و اگر به راه ​حلي براي مشكلات نرسيديم من استعفا مي​دهم. اما اگر راه​ حلي به آن‌ها پيشنهاد داديم بايد استعفا بدهند. 76 شهر بيشتر كه نداريم. براي آن‌ها برنامه​ريزي كنيد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ماشااله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
comment
0
0
comment هیچکدام از مدیران خوزساتی حاضر به استعفا نیستند حتی اگر عملکرد ضعیفش رسانه ای شود. هنوز چند ماه بیشتر از رسواشدن عملکرد ضعیف مدیر ... نمی گذرد نه تنها استعفا نداد بلکه با وقاحت بیشتری از عملکرد ضعیفش دفاع می کند.
استاندار محترم خوزستان جناب دکتر مقتدایی لطفا یه اعمال تغییری هم در رییس سازمان و مدیران ... بفرمایید که واقعا دیگر دارند درجا می زنند.
شوشان مطالب را حذف نکن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
comment
0
1
comment حرف حساب جواب نداره واقعا ادمهای دلسوز ،صادق و توانا باید در مصدر امور قرار گیرند تا استان از این وضعیت خارج شود
comment
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
comment
0
1
comment دمتگرم استاندار با دل و جرات
comment
آذرخش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
comment
0
0
comment درود بر استاندارمحبوب مان.واقعا بهترين استانداريودرود بر روحاني كه بهترين رو براي خوزستان انتخاب كرد...هوادار شما هستيم انشااله تا 7سال ديگه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار