اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
اعضای ائتلاف اتحاد و تحول اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در نشست خبری:
سخن گوی این ائتلاف از اهداف ائتلاف را تقویت تجارت خارجی، ساماندهی مرزهای، تشکیل صندوق ذخیره ی مالی با وام بلاعوض برای کمک به اعضا و همچنین سرمایه گذاران جوان و هم چنین کمک به مستمندان و نیازمندان و برگزاری دوره ها ی آموزشی رایگان برای تجار برشمرد.
شوشان - سپیده اسکندری : صبح امروز چهارشنبه 13 اسفندماه نشست خبری ائتلاف اتحاد و تحول اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی با حضور اعضای ائتلاف اتحاد و تحول و نیز اصحاب رسانه برگزار شد که این اعضا تاکید کردند مدیریت ارشد اتاق بازرگانی اهواز باید پاسخگوی عملکرد12 ساله خود باشد

در این نشست اعضای ائتلاف ضمن معرفی خود و سوابق کاری و تجربی خود  نه تحصیلی و مدرکی- به تشریح اهداف و برنامه های آتی ائتلاف پرداختند.

سید سلطان حسینی امین از اعضای ائتلاف ضمن گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت که "مردان عمل در بحث حرف مانور نمی دهند، بلکه در بحث عمل خود را نشان می دهند.

وی ضمن انتقاد از کسانی که تنها شیک صحبت می کنند و راه و رسم بازی از کلمات را بلدند، گفت افراد باید از توانمندی های خود برای خروج از بن بست کنونی استفاده کنند.

او در ادامه می افزاید: با توجه به اوضاع اقتصادی حاکم کشور، برای خروج از بن بست موجود، نیاز به جهادی همگانی داریم. ما در شهر خودمان دست به تشکیل این ائتلاف زدیم و امیدواریم با توجه به تخصص و تجربه ای که دوستان دارند، بتواند نقش به سزایی در موتور محرکه ی اقتصاد خوزستان ما و ایران ما داشته باشد.

فرامرز احمدی نژاد دیگر عضو این ائتلاف ضمن عرض خیر مقدم به خبرنگاران و اظهار خوشحالی از اولین حضور خبرنگاران در موضوعات اتاق بازرگانی بیان داشت:"مدیریت اتاق بازرگانی تا کنون به شیوه ای بوده که محدودیت هایی برای افراد نخبه و مشارکت جوان ها ایجاد کرده و نگذاشته از این فرصت طلایی و ظرفیت های پویای اقتصاد ما که می توانستند امروز در ظرفیت های اقتصادی کشور مورد استفاده قرار گیرند، بهره ببریم.

او در ادامه می افزاید: "اتاق بازرگانی اهواز موقعیت استراتژیک دارد و و با وجود قدمت هشتاد ساله ی آن، ما نتوانستیم و نخواستیم که ظرفیت مطلوب آن را فراهم کنیم."

وی در ادامه سوالاتی مطرح کرد از جمله این که کسانی که 12 سال است به طور مطلق اختیار اتاق بازرگانی را به عهده داشته اند، چرا از ظرفیت ها استفاده ی مطلوب نکردند و چرا از ظرفیت دشت های عظیم و پر بار خوزستان بهره برداری مناسب صورت نگرفته و چرا ما در استان خوزستان هنوز صنایع تبدیلی نداریم و چرا حتا نتوانستیم دو کارخانه تاسیس کنیم.

حسینی ضمن معرفی خانم عموری به عنوان صادر کننده ی نمونه استان در چهار سال، از ایشان با عنوان اولین زنی یاد کرد که وارد هیئت رییسه اتاق های بازرگانی ایران شده است.

خانم عموری کاندیدای بخش بازرگانی در پاسخ به این چرا با وجود این که ایشان سابقه ی حضور در هیئت رییسه ی اتاق بازرگانی را داشته اند، تا کنون اقدامات خاصی صورت نگرفته پاسخ داد که اعضای اتاق با اتاق بیگانه اند و رسالت اتاق را نمی دانند. ماهی یک بار اعضا دعوت می شوند و آن هم برای صحبت در مورد مسایل کلی کشور و نه خوزستان . وی در ادامه سخن سلیمانی رییس هیئت مدیره اتاق بازرگانی را تصحیح کرده و می گوید ما سومین اتاق بازرگانی کشور را نداریم. اتاق بازرگانی ما یکی از کم کار ترین اتاق های بازرگانی ایران است.

وی با بر شمردن مشکلات بخش بازرگانی می افزاید: "ما پهناور ترین مرز را با عراق داریم و تمام جهان می دانند که عراق پتانسیل بالایی در جذب کالا دارد اما اتاق اهواز هیچ گونه اقدامی در جذب اتاق های بازرگانی و تجار واقعی عراق نداشته است و این باعث شده که اکثر روابط ما با عراق سنتی و بدون قرارداد باشد.

وی افزود: پیش تر نود درصد از نیاز عراق توسط ایران تامین می شده اما با مدیریت ناصحیح این بازار پرسود را از دست دادیم و حالا بازار در دست ترکیه است و تهران و اصفهان و تبریز حتا، در این زمینه از ما موفق تر بوده اند. وی اداره ی سلیقه ای مرزها در خوزستان و یدی وضعیت مزارع استان را از دیگر مشکلات بخش بازرگانی برشمرد و گفت در زمینه ی صادرات حمایت نمی شویم، قراردادی با کشور مقابل نداریم، و در مرزهای ما حتا یک نمازخانه یا سرویس بهداشتی هم وجود ندارد.

خنفری کاندیدای بخش کشاورزی در زمینه ی کارکردهای اتاق می گوید: "اتاق هیچ گونه خروجی و راه حلی در زمینه ی ساماندهی وضعیت بازار، ساماندهی و تثبیت قیمت ها نداشته و هیچ اقدام مثبتی نتوانستیم انجام دهیم.وی می افزاید در دوره های گذشته هیچ گونه کمکی به بخش کشاورزی نشده و حتا در دزفول ما شاهد از بین رفتن تره بار بوده ایم. وی افزود اتاق بازرگانی می تواند نقش موثر تری در این زمینه داشته باشد و می تواند این وضعیت سنتی را به وضعیتی مکانیزه مبدل کند. می تواند خدمت بزرگی به بخش کشاورزی داشته باشد.

دکتر نوری زاده بنیان گذار صنعت آسانسور در خوزستان مشکل اساسی تجار را کوتاهی اتاق بازرگانی در حیطه ی آموزش به افراد می داند. وی می افزاید باید آموزش گاه هایی باشد که طریقه ی صادرات و واردات و تجارت را به درستی آموزش دهد و افراد بتوانند یک صنعت گر یا تاجر موفق باشند.و در آخر دستیابی به اهداف را نه فقط با حضور 15 نفر که با مشارکت تمامی اعضا ممکن دانست.

موسی پور یکی دیگر از اعضای ائتلاف و کاندیدای معدن و صادر کننده ی نمونه در سال های 90 تا 93 و عضو اتاق بازرگانی کشور کویت اعلام داشت: "لازمه ی هر کاری که بخواهد در اتاق انجام گیرد را اتحاد بین افراد و به خصوص صنعت گران و تجار دانست و افزود "اگر جدا بودن از هم و تفرقه تا کنون به سود استان بوده، زین پس نیز به همان صورت خواهد بود. و بیان داشت "باید دید چه کسانی از این از هم گسستگی و تفرقه سود می برند؟"

 موسی پور در ادامه توضیح برنامه های ائتلاف گفت: "از برنامه های ماست که اتاق از رییس محوری به عضو محوری تبدیل شود تا امکان استفاده از ظرفیت کل اعضای اتاق فراهم شود."

وی در ادامه چهار خصوصیت مهم را برای اتاق لازم و ضروری دانست: "اتاق پاسخ گو، اتاق چابک، با هیبت و با وجهه ی بین المللی."

در مورد پاسخ گویی بیان داشت اتاق باید پاسخ گوی جوانان باشد و جواب سوالات آن ها را یا بداند و یا به دنبال پاسخ برای سوالات آن ها باشد.

وی همچنین گفت اتاق باید هیبت و اعتبار برای اعضا ایجاد کند. باید چابک باشد و اعضا دچار بوروکراسی در اتاق نشوند و در آخر باید برای اعضا وجهه و اعتبار بین المللی ایجاد نماید.

وی در ادامه با رد مقبول بودن مدرک تحصیلی به تنهایی، گفت: "ترکیب تخصص آکادمیک و تجربه ی تجربی تجار و صنعتگران معجونی بس قوی برای اقتصاد ما خواهد بود."

موسی پور در پایان سخنان خود افزود که باید از بحث سخن به بحث عمل برویم؛ همان چیزی که نطفه و اصل تفکر این ائتلاف است.

عچرش کاندیدای بخش کشاورزی و دیگر عضو ائتلاف مهم ترین وظایف اتاق را آموزش، هدایت و حمایت خواند و افزود در بحث آموزش، اتاق عملکرد ضعیفی را از خود ارائه داده است.

وی همچنین گفت: " هدایت تجار یکی از وظایف اتاق است. یافتن بازار های مطلوب، تعریف کالاهای مورد نیاز، شناسایی تجار امین، فرستادن تجار به کشورهای دیگر و دعوت از تجار دیگر کشور ها را از جمله موارد هدایت برشمرد.

در مورد حمایت نیز اذعان داشت: "سومین وظیفه ی اتاق حمایت است. به این معنا که محافظت از سرمایه ی تجار، آموزش نحوه ی بستن قرارداد، حفاظت از سرمایه ی اولیه ی تجار جوان و به سود رسانی این سرمایه را بر عهده داشته باشد.

و در آخر در بحث آموزش اعلام کرد که تنها آموزشگاه موجود، متعلق به یکی از اعضای هیئت رییسه است و این خلاف قوانین اتاق است و در واقع رانتی است که در نهایت به ضرر خود اتاق تمام شده است.  

کوت زاده کاندیدای بخش بازرگانی اضافه کرد: "ما آمده ایم تا نحوه ی عملکرد و مدیریت اتاق را به نحو مطلوبی تغییر دهیم. وی در ادامه ضمن نامطلوب خواندن عملکرد مدیریت موجود این پرسش را ایجاد کرد که آیا تا کنون تشکلی در اتاق بازرگانی شکل گرفته است؟

وی همچنین گفت با وجود تاسیس اتحادیه صادر کنندگان اهواز توسط خود تجار به شکل خودجوش و صدور مجوز آن از تهران، چرا محلی برای فعالیت به این اتحادیه تخصیص داده نشده است؟

سخن گوی این ائتلاف از اهداف ائتلاف را تقویت تجارت خارجی، ساماندهی مرزهای، تشکیل صندوق ذخیره ی مالی با وام بلاعوض برای کمک به اعضا و همچنین سرمایه گذاران جوان و هم چنین کمک به مستمندان و نیازمندان و برگزاری دوره ها ی آموزشی رایگان برای تجار برشمرد.

سخن گوی این ائتلاف ضمن باز شماری اهداف ائتلاف جمع بندی نهایی خود را چنین برشمرد: "این ائتلاف خودش را وقف تغییر و تحول در اتاق بازرگانی و اقتصاد خوزستان و ایجاد روابط حسنه با تجار و اتاق های بازرگانی کشورهای همسایه و به وجود آوردن وجهه ای در شان برای تجار خوزستانی خواهد کرد." 

علی حمولی طرفی کاندیدای بخش بازرگانی اتاق بازرگانی اهواز : اتئلاف اتحاد و تحول با هدف حمایت از تولید واشتغال وارد این دوره از انتخابات شده است

علی حمولی طرفی کاندیدای بخش بازرگانی اتاق بازرگانی اهواز گفت: قدم های اتاق بازرگانی اهواز با قدمت 80ساله ان هم خوانی ندارد.
وی ادامه داد:از وجود ظرفیت های ریلی و هوایی و مسیرهای ارتباطی و همچنین دو مرز رسمی خاکی در استان خوزستان بهره کافی را نبردیم و در این مسیر اتاق بازرگانی اهواز راهنمای خوبی برای ما نبود است.
وی اشتغال در بخش خصوصی را پرمزیت ترین اشتغال در کل دنیا عنوان کرد گفت: اتئلاف اتحاد و تحول با همین هدف یعنی حمایت از اشتغال؛ تولید وبازرگانی وارد این عرصه شده است که امیدوارم باهمت هم بتوانیم جایگاه اتاق را بازتعریف کنیم و به شان و منزلت واقعی برسانیم.
وی اینده بخش بازرگانی را در صورت انتخاب افراد توانمند روشن عنوان کرد وگفت: باید دست در دست هم دهیم و دراعتلاء اهداف و برنامه های توسعه استان کوشاتر باشیم.

صادق سواعدی کاندیدای کاندیدای بخش صنعت اتاق بازرگانی اهواز: همچنان در انتظار قدم های اتاق بازرگانی اهواز هستیم
صادق سواعدی کاندیدای بخش صنعت اتاق بازرگانی اهواز نیز گفت: جایگاه اتاق بازرگانی در کل دنیا جایگاهی تاثیر گذارو مهم است که متاسفانه ازاین جایگاه در خوزستان و به ویژه اهواز درست استفاده نشده است.
وی خوزستان را از استان های مهم کشور در بخش صنعت, معدن و کشاورزی و ... عنوان کرد و گفت: تجار و بازرگانان ما در مراودات تجاری خود به ویژه با کشور عراق ارتباط خوبی دارند لاکن مشکلات عدیده ای از جمله عدم وصول مطالبات وجود دارد که متاسفانه در حل این مشکلات و دیگر مشکلات موجود در مرز هیچ حمایتی از سوی اتاق بازرگانی اهواز شاهد نبوده ونیستیم.
وی این انتخابات را مهم و تاثیرگذار در اینده تجار و بازرگانان عنوان کرد گفت: تداوم عدم حمایت و راهمنایی از فعالان اقتصادی از سوی اتاق بازرگانی به هیچ وجه پذیرفته نیست و باید متولیان پاسخگوی عملکرد خود باشند.

کاندیدای بخش معدن اتاق بازرگانی اهواز:سوالات فعالان افتصادی خوزستان از اتاق بازرگانی اهواز همچنان بی پاسخ مانده است

همچنین عبدالرضا حرمتی کاندیدای بخش معدن این دوره از انتخابات گفت: حمایت واقعی از خواسته های دیرینه فعالان دیده نشده است که متاسفانه اتاق بازرگانی اهواز تا به امروز به ان جامه عمل پوشانده نشده است.
وی اتاق بازرگانی را بازوی توانمند قوا درکشور نام برد و گفت: این بازوی توانمند و مغزمتفکر تاکنون به اعضای خانواده خود ادای دین نکرده است و تغییر درآن ان شاءا... حتمی است.
وی بخش صنعت در کشور را دارای مشکلات زیاد عنوان کرد و گفت: دولت فعلی کارهای خوبی را در راستای حمایت از این بخش و سایر بخش ها شروع کرده است که امید است در سطح اتاق بازرگانی افرادی انتخاب شوند که مشاوره های تخصصی به دولت بدهند و یاری رسان یکدیگر در خروج از وضعین فعلی باشند.

کاندیدای کاندیدای بخش صنعت اتاق بازرگانی اهواز:ورود افراد توانمند و جدید به اتاق بازرگانی اهوازلازم و ضروری است

سیدعبدالکریم امام کاندیدای بخش صنعت انتخابات اتاق بازرگانی اهواز نیز گفت: برگزاری جلسات مستمر با فعالان افتصادی استان و پیگیری مطالبات انها در سطح کلان از برنامه جدی ائتلاف اتحاد و تحول است.

وی با اشاره به اینکه افرادی توانمند در این ائتلاف عضو هستند که جهت خدمت و شکوفایی استان خوزستان و ایران اسلامی قدم در عرصه انتخابات گذاشته اند ادامه داد: اتاق بازرگانی توانمندی های مهمی در کشور ما دارد و متاسفانه تا زمانی که ما مطالبه گر نباشیم اتاق نیز قدمی برنخواهد داشت و این مشکلات و مطالبات انباشته بوده و خواهد بود.

وی با دعوت از سایر تجار و بازرگانان جهت شرکت در انتخابات 18 اسفند ماه جاری گفت: امید است با رای دادن به تغییر و ورود افراد جدید به اتاق بازرگانی اهواز مطالبات فعالان اقتصادی در اینده براورده شود و دینی به انها ادا شود.


لازم به ذکر است " هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی صنایع ، معادن وکشاورزی در اهواز روز دوشنبه 18 اسفند ماه در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار میگردد که ائتلاف اتحاد و تحول جایگاه خوبی نسبت به رقبای دیگر دارد.
-

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار