اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
استاندار در همایش خبرگزاری فارس:
مقتدایی درهمایش خبرگزاری فارس در خوزستان گفت: آبروی مدیران نزد اصحاب رسانه امانت است و نباید با نشراکاذیب با ابروی مدیران بازی کرد .این درحالی است که حقوق مردم نیز که نزد رسانه به امانت است باید رعایت شود.
عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان پیش ازظهرامروز پنج شنبه درهمایش خبرگزاری فارس دراستان خوزستان طی سخنانی نقش  رسانه ها ی مجازی و مکتوب را دررشد و بالندگی فرهنگی جامعه  بسیارمهم توصیف کرد و گفت : ویژگی یک رسانه خوب و کارامد راست گویی , راست نویسی و امانت داری است .

  دکتر مقتدایی دراین همایش که درسالن اجتماعات شرکت توسعه نیشکردراهواز برگزارشد , گفت :  نباید محصولات خبری رسانه  درخدمت صاحبان  قدرت و ثروت قرارگیرد . درانتشار  اخبار باید همواره امانت دار خوبی باشیم . مدیری که 80 درصد ، قابلیت مدیریت دارد  و تنها 20 درصد درکار او اشکال هست  اگر ما به بهانه آن 20 درصد  فضا را  چنان  مسموم کنیم که او نتواند به مردم خدمت کند  , درواقع جامعه را ازبهره مندی ازآن 80 درصد قابلیت او محروم کرده ایم .

    استاندارخوزستان گفت : درچنین حالتی باید اولا بصورت مخفیانه یا درقالب کنایه به مدیرمربوطه  تذکر داد اما  اگر توجه ای به تذکرات نکرد و حقوق مردم را پایمال نمود آن وقت خیانت است اگر ما بنشینیم و اشتباهات او را تماشا کنیم .

   نماینده عالی دولت دراستان خوزستان  گفت :  آبروی مدیران نزد اصحاب رسانه امانت است و نباید با نشراکاذیب با ابروی مدیران بازی کرد .این درحالی است که حقوق مردم نیز که نزد رسانه  به امانت است باید رعایت شود   زیرا مردم حق دارند که از جریانات امور باخبرشوند.  حفظ این دو امانت کار ظریفی است که باید اصحاب رسانه آن را مدنظرداشته باشند .

   استاندارخوزستان افزود:  هرقدربار مسوولیت انسان سنگین تر باشد باید گام های او آرامتر باشد تا مبادا حقوق کسی ضایع شود.

   مقتدایی به مسوولیت دینی مسوولان و خبرنگاران اشاره کرد و گفت : اگر نیت ها برای رضای خدا پاک باشد حتی اگر انسان اشتباه هم بکند براساس اعتقادات ما ,خداوند سبحان اشتباه او را اصلاح می کند .

    نماینده عالی دولت درخوزستان تاکید کرد : مهم این است که نخست همه ما ازجمله اصحاب رسانه که خود را ناظر برعملکرد مسوولان می دانند  باور کنیم  که خداوند هم ناظربر اعمال مااست .

    مقتدایی گفت : راستگویی حتی دشمن را به انسان جذب می کند .

  استاندارخوزستان شجاعت توام با تعقل را ازویژگی های یک خبرنگارخوب توصیف کرد و گفت : بسیاری از خبرنگاران درجهان برای پی بردن به یک حقیقت جان خود را نیز فدا کرده اند .

     وی مشورت را درکار رسانه مهم توصیف کرد و گفت : مدیر یک رسانه خبری باید درمحیط  کار خود امر مشورت را حاکم کند تا ازاین طریق  قبل ازانتشار یک خبر, جوانب مختلف آن را بررسی نماید. درمجموع  مشورت نیز در کنار امانت و شجاعت باید وجود داشته باشد تا احساس شجاعت با مشورت تلفیق شود.  

 دکتر مقتدایی رسانه ها را به تولید محصولات خبری هدفمند برای جذب  بیشترمخاطب توجه داد و گفت : همانطور که لباس انسان و وسایل او  کهنه می شود , افکار و اندیشه های او نیز ممکن است دچار کهنگی شود .بعضی از افراد درکهنگی خود می مانند و به بهانه حفظ اصول  حاضر به هیج تغییری نیستند . حال آنکه همانطور که حفظ اصول واجب است  درفروع باید بروز بود.

   وی افزود: رسانه ای که نتواند  با زمان پیش برود مخاطب خود را ازدست خواهد داد . اهل قلم و اصحاب رسانه  نورافکن مردم هستند . باید ضمن امانتداری با زمان پیش بروند تا مخاطبین خود را ازدست ندهند.

   دکتر مقتدایی درپایان سخنان خود درپاسخ به  سووال یکی از خبرنگاران خبرگزاری فارس درخوزستان گفت  انتظار من این است که همه باهم فرهنگ آسیب دیده خوزستان را ترمیم کنیم .

  مقتدایی به مهمان نوازی و صبر ، تحمل و نوع دوستی به عنوان صفات مشترک مردم خوزستان اشاره کرد و ازرسانه ها خواست که روی صفات مشترک فرهنگی مردم خوزستان بیشتر کار کنند .

استاندار خوزستان به نقش رسانه ها درتنویرافکار عمومی اشاره کرد و گفت :  وجود این همه سایت و رسانه در استان بیانگر این است که این سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مخاطب خود را دارند و اگر خواننده نداشتند این همه سایت ایجاد نمی‌شد.

  دکتر مقتدایی ازانتشار برخی تحلیل های غیرکارشناسی رسانه ای درخوزستان خرده گرفت وگفت : تحلیل, کار افراد متخصص و عالم به موضوعات است اگر شخصی بدون تخصص کافی و علم کافی درمورد یک رویداد تحلیل کند و آن را درمعرض عموم قراردهد  چه بسا موجب گمراهی مردم خواهد شد.

  مقتدایی ازبرگزاری کارگاه آموزشی درحوزه رسانه تحت عنوان "فرهنگ و اخلاق خبرنگاری " درسال آینده درخوزستان خبرداد و گفت : سال آینده همچنین همایش های بزرگی چون  بررسی دستاوردهای مدیریتی دوران دفاع مقدس و برگزاری 2 سمینار نماز درطول سال درهریک از شهرستانها خوزستان یکی درفروردین تا آخراردیبشهت ما و دیگری مهر تا پایان آبان 94 دردستور کار داریم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار