حجم بیش ازهفتاد درصدی اقتصاد مرتبط به دولت از کل اقتصاد کشور, کلیه راهبردها ,سیاستهاوحتی رویکردهای مدیران وشهروندان در بخشهای گوناگونی چون اقتصاد,سیاست وفرهنگ را مملو ازمشام ورنگ فرآورده تکتاز اقتصاد , یعنی نفت کرده است . این رویکرد نفت را از نعمت به نقمتی بازدارنده برای توسعه کشور بدل کرده است وچشم انداز روشنی را برای سهم آفرینی بیشتر بخش غیردولتی متصور نمی نماید , چرا که در حال حاضر دولت بخش عمده ای از بودجه کشور را مصروف هزینه های خود کرده که حاصل این ورودی وافر بهره وری اندک وغیر قابل مقایسه دولت چهار میلیون کارمندی ایران با ساختار دولتی سیصدهزار نفری ژاپن است . صدالبته هزینه این بدنه عریض وطویل اما غیر چابک به گرده سوی دیگر اقتصاد یعنی بخش خصوصی است .در این میان راهبرد اتاقهای بازرگانی ,صنعت ,معدن وکشاورزی به عنوان تصمیم ساز وریل گذار بخش خصوصی ,هم راستا سازی اهداف و برنامه های بخشی درجهت تغییررویکرد دولتی غالب در کشور است . به عبارت دیگر وظیفه اصلی اتاق های بازرگانی کشور را در این فضای تنگ و تاریک , زایش وگسترش بخش خصوصی باید دانست . رشدی از درون که همچون نوزادی روز به روز رشد کرده وسهم و حق خود را از جامعه مطالبه ووصول نماید . لذا ضرورت دارد اتاقهای بازرگانی ,صنعت , معدن وکشاورزی در دوره جدید با رویکردی جدید نوک پیکان کوچک فعالیتشان رامتوجه کوچک سازی دولت کند وعرصه را به استعداد , توانائی وقدرت مدیریت بخش خصوصی واگذار نماید . ائتلاف توسعه وکارآفرینی در انتخابات پیش روی اتاق اهواز با نگرش جدی به راهبرد فوق چشم انداز , ماموریت , استراتژی ها و برنامه های خودرا در راستای تحقق توسعه ملی مبتنی بر کسب وکارهای کارآفرینانه خصوصی تدوین نموده است .چشم انداز ائتلاف توسعه وکارآفرینی برای دوره مدیریتی خود در اتاق بازرگانی ,صنعت , معدن وکشاورزی اهواز به عنوان نماینده فعالان بخش خصوصی برای,حضور درعرصه های مختلف اقتصادی ,ارتقائ هرچه بیشتروبهتر جایگاه اقتصادی واجتماعی این بخش وکارآفرینان استان برنامه ریزیهای لازم را انجام داده است .افزایش سطح کیفی زندگی فعالان و اعضائ اتاق , شناسائی هرچه بیشتر ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف سرمایه گذاری استان و معرفی به سرمایه گذاران در بخشهای مختلف اقتصادی , تلاش برای افزایش هر چه بیشتر صادرات محصولات و کالاهای تولیدی استان , اموزش بازرگانان وفعالان اقتصادی , گسترش فرهنگ صادرات , افزایش رقابت پذیری تجارت داخلی , ملی وبین المللی ورشد همه جانبه مولفه های توسعه اقتصادی واجتماعی استان سرلوحه برنامه های ائتلاف توسعه و کارآفرینی میباشد . در این راستا ماموریت تدوین شده ائتلاف توسعه وکارآفرینی در سالهای فعالیت پیش رو تعامل سازنده وقوی با فعالان و کارآفرینان اقتصادی در بخش خصوصی ودولتی جهت حرکت بدون اینرسی و پیشرفت هرچه بهتر وبیشتر بخش خصوصی است .از دیگر ماموریتهای مورد تصویب این ائتلاف می توان به سعی به افزایش توانمندی وسطح کمی وکیفی حوزه های دانشی های مختلف بازرگانی ,صنعتی وخدماتی متناسب با احتیاجات استان , تلاش در جهت شناسائی بازارهای هدف صادراتی استان در خارج از کشور , تشویق وترغیب سرمایه گذاران داخلی وخارجی در امور تولیدی بالاخص کالاهای صادراتی دارای مزیت نسبی استان از طریق دعوت از هیئت های تجاری خارجی وبرگزاری همایش ها ونمایشگاهها ,همکاری با دستگاههای اجرائی وسایر مراجع ذیربط اشاره نمود .ائتلاف توسعه وکارآفرینی برای دوره مدیریتی خود در اتاق بازرگانی راهبردهای خودرابر اساس تلاش در جهت توسعه فرهنگ مشارکت وایجاد هماهنگی اعضائ با یکدیگر ,ارتقائ سطح توانائی ودانش مدیران استان , افزایش جایگاه اجتماعی فعالان اقتصادی , تلاش در جهت اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در استان , تلاش برای توسعه همکاری های اقتصادی و چند جانبه بین فعالان اقتصادی استان , کمک به بهبود فضای کسب وکار در جهت توسعه بخش خصوصی , تثبیت جایگاه اتاق به عنوان نهادی خصوصی و فراگیر , حمایت از کارآفرینی ودعوت به مشارکت عموم مردم در فعالیتهای اقتصادی ودنبال کردن منافع جمعی , صنفی وفردی اعضائ با هدف افزایش تاثیرگزاری در عرصه های مختلف تدوین نموده است .از سوی دیگر ائتلاف توسعه وکارآفرینی اهداف عملیاتی زیر رابرای دوره تصدی خود مد نظر قرار داده است .
۱ همسو شدن با اقتصاد جهانی
۲. کمک به بازارشناسی وبازارسازی تولیدکنند گان و صادرکنندگان
۳. کمک به انتقال دانش فنی وتکنولوژی های روز از کشورهای توسعه یافته جهت رقابت پذیر نمودن محصولات تولیدی
۴. کمک به کارآفرین گرائی وبازارسازگرائی جوانان جویای کارو فارغ التحصیلان دانشگاهها .
۵. تلاش برای افزایش فرهنگ اخلاق کسب وکار و مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار .
۶. دعوت, تشویق وترغیب سرمایه داران بومی خارج از استان جهت سرمایه گذاری در استان
۷. کمک به حل مشکلات وارائه مشاوره به فعالان اقتصادی در زمینه های مالیاتی , تامین اجتماعی , گمرک ,کار , برق ,آب , محیط زیست , بازاریابی و ........
۸. تلاش برای بهبود حلقه های زنجیره فرآیند توسعه اقتصادی ( تولید , توزیع , مبادله , مصرف ) جهت گسترش مبادلات تجاری و گسترده بازارهای هدف صادراتی برای افزایش سرمایه گذاری و تولید ثروت ملی .
۹. تشکیل کمیسیونهای مختلف به منضور مشاوره , راهنمائی و کمک به امر سرمایه گذاری وکار آفرینی.