شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
تقریبا چهار ماه دیگر ، چهار سالگی " فاجعه مهندسی " تخریب حرم علی بن مهزیار است ؛ فاجعه ای که منجر به تخریب حرم و ناتوانی در بازسازی آن شد. درست تیرماه سال 90 بود که خبر تخریب حرم در رسانه ها منتشر شد و بازتاب های مختلفی در رسانه های استانی و کشوری داشت و ادر ادامه نیز تبعاتی برای مجریان این امر داشت و حتا کار به جایی رسید که سازمان بازرسی نیز به امر امر ورود کرد و پیگیر ماجرا شد. پس از این تخریب و اعتراف اداره کل اوقاف بر اشتباه خود و نسبت دادن آن به"اشتباه مهندسی" قول ها و وعده های فراوان و متعددی برای بازسازی حرم علی بن مهزیار داده شد که تاکنون و پس از تقریبا چهار سال ، هنوز متولیان امر در بازسازی مانده اند و هر روز خبرهای مختلفی برای تامین اعتبار منتشر می شود. حتا موضوع بازسازی ، به شورای شهر هم کشیده شد و در یکی از جلسات علنی شورای شهر ، مصوبه تامین اعتباری دو میلیاردی مطرح شد که البته موافقان و مخالفانی نیز داشت . 

از جمله اینکه در آن جلسه ، جمشید سلحشور، یکی از اعضای شورا در مخالفت با این مصوبه گفته بود که بارگاه علی بن مهزیار اهوازی برای همه ما یک مقبره ارزشمند است اما هر کاری را باید از مسیر خود انجام داد. سازمان اوقاف و امور خیریه متولی این کار است و برای این امور نیز اعتبارات خاص خود را دارد.
وی این را گفته بود که شهرداری مگر چقدر اعتبار دارد که 2 میلیارد تومان برای بازسازی از آن درخواست میشود؟ اکنون مشکل گردوغبار را داریم و اگر شهرداری بتواند این مبالغ را در مبارزه با گردوغبار و حتی درخت‌کاری و حتی کاهش عوارض ناشی از این پدیده صرف کند بهتر است.پیش از این نیز قرار بود اعتبارات استانداری از سوی استانداری تامین شود که بنا به دلایلی بخشی از آن تامین نشد و بازسازی حرم به تعویق افتاد. ذدر همین زمینه چندی پیش مدیرکل اوقاف از عهد شکنی استانداری در تامین اعتبار سخن به میان آورده و گفته بود که استانداری از دو میلیارد تومان اعتباراختصاص یافته به این امر تنها پانصد میلیون تومان آن را پرداخت کرده است!

با این وجود و همچنین وعده های مختلف در تامین اعتبار و بازسازی حرم علی بن مهزیار ، آنچه مشخص است این است که در آستانه چهار سالگی تخریب ، هنوز حرم علی بن مهزیار اهوازی نیمه کاره مانده است و باید نشست و دید در سال آینده ، اعتبارات بازسازی حرم ، تخصیص داده می شود و یا اینکه باید همچنان معطل اعتبارات بماند؟!

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار