شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰

نماینده مردم اهواز در مجلس٬ با بیان این که شهر اهواز در تمام حوزه از ظرفیت بالایی برخوردار است٬ گفت: متأسفانه این شهر به‌جای توسعه و شکوفایی منطقه به‌علت بی‌توجهی مسئولان به معقوله گردوغبار با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می‌کند.

سیدشریف حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با بیان این که شهرستان اهواز در استان خوزستان یکی از شهرهای پرظرفیت کشور‌ به‌شمار می‌آید٬ افزود: هم‌اکنون این شهر با توجه به ظرفیت بالای خود می‌تواند رتبه‌های خوبی را در بخش‌های مختلف کسب کند، اما امروز به جای آن‌ که رتبه‌های اول علمی را داشته باشد، در رتبه اول آلودگی جهان قرار گرفته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر این که هم‌اکنون یکی از مشکل‌های اصلی مردم اهواز، آلودگی هوا است٬ گفت: این معضل این‌قدر جدی است که اهواز از سوی سازمان بهداشت جهانی در رتبه اول آلودگی هوا قرار دارد.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر برای حل این مشکل مصوبه‌ای مبنی‌بر اختصاص ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های استان خوزستان برای کاهش پدیده ریزگرد‌ها به تصویب رسید اما متأسفانه بعد از گذشت چند سال از این مصوبه هنوز هیچ اتفاق عملی صورت نگرفته است.

حسینی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با کشورهای همسایه در رابطه با حل مشکل گرد وغبار٬ افزود: با توجه به برگزاری این‌گونه نشست‌های هنوز هیچ اقدام مطلوبی برای حل این موضوع انجام نشده است.

این نماینده مجلس هشتم٬ با انتقاد از بی‌تفاوتی مسئولان در رابطه با حل مشکل ریزگردهای در استان‌های غربی و جنوبی٬ تصریح کرد: آن‌چه مسلم است متولیان باید برای حل مشکل‌های استان‌های جنوبی چاره‌اندیشی کنند٬ چرا که هم‌اکنون این مسئله یک معضل جدی شده است.

حسینی با اشاره به تبعات و مشکلات ایجاد ریزگردهای عربی٬ گفت: به‌طور حتم بروز بیماری‌های عجیب به‌ویژه تنفسی و آفت تحصیلی دانش‌آموزان، پیامدهای گرد و غبار و ذرات معلق در استان‌های جنوبی است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم٬ تأکید کرد: مسئولان باید هر چه سریع‌تر با اجرای طرح‌های برنامه‌ریزی شده از بروز طوفان‌های گرد‌وغبار در منطقه جلوگیری کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار