اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
 استاندار خوزستان گفت: تنها زمانی می توان برای حل مشکلات استان راهکار ارایه داد که ابتدا علل عقب ماندگی استان در سال های گذشته به صورت کارشناسی آسیب شناسی شود.

عبدالحسن مقتدایی یکشنبه در اولین نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد گفت: اولین مصوبه این شورا بررسی علل این عقب ماندگی استان در حوزه های مختلف است و نتایج این بررسی ها باید در جلسه آینده شورای راهبردی ارایه شود. 

وی ادامه داد:مشکلات همواره از جایی شروع می شود که برخی افراد به فراخور اختیارات و قدرت خود در مرکز تصمیماتی را می گیرند که منجر به الحاق و یا جدایی برخی از سازمان ها ، حذف ساختار قدیم و ایجاد ساختاری جدید می شود . 

مقتدایی با انتقاد از ادغام برخی از وزارتخانه ها در دولت قبل گفت: ادغام سه وزاتخانه مهم و ایجاد وزارت صنعت ،معدن و تجارت بدون در نظر گرفتن وضعیت صنایع و یا اقتصاد کشور و استان ها انجام گرفته است. 

استاندار خوزستان در خصوص برخی ادغامها در وزارت نفت نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در وزارت نفت مدیریت مناطق نفتخیز به چندین بخش تبدیل شده که این مساله موجب شده اتخاذ برخی تصمیمات در استان با مشکل مواجه شود. 

وی با اشاره به وضعیت سازمان های زیر مجموعه وزارت نیرو در خوزستان گفت: در وزارت نیرو نیز چندین شرکت تاسیس شده اما شرکت با ریشه ای مانند سازمان آب و برق به گونه ای تجزیه شده که قدرت هیچگونه تصمیم گیری در استان ندارد. 

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت سازمان برنامه ریزی کشور هم گفت: این سازمان به وضعیت گذشته خود بازگشته اما پست های ایجاد شده در آن بیش از زمان انحلال است. 

استاندار خوزستان بیان کرد: در برخی استان ها صنایعی ساخته می شود که به آب نیاز دارند حال آنکه این استان ها با کمبود شدید آب مواجه هستند. 

وی افزود: در گذشته سازمان های بزرگ استان علاوه بر خدمات دهی به زیر مجموعه خود خدماتی نیز به مردم می دادند ، اما امروز تمامی این اختیارات از استان گرفته شده است . 

استاندار خوزستان به وضعیت تیم های ورزشی استان هم اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از تولیدات نفت در استان خوزستان حاصل می شود اما وضعیت تیم های نفتی در خوزستان با تهران قابل مقایسه نیست . 

مقتدایی ادامه داد: در گذشته تحصیلکرده های کشور اشتیاق زیادی برای حضور در استان خوزستان داشتند اما امروز وضعیت برعکس شده که علت خروج این نیرو ها از استان باید بررسی شود. 

وی گفت: مساله تجمیع برخی سازمانها و وزارتخانه ها در یکدیگر و انگیزه اصلی از تضعیف دو مجموعه مهم مانند نیرو و نفت در استان خوزستان باید بررسی شود . 

استاندار خوزستان افزود:مسوولان فعلی استان خوزستان ، وارث آموزش و پرورشی هستند که معدل خروجی دانشجویان آن نمره ای زیر 14 است و این مساله برای استانی مانند خوزستان قابل قبول نیست . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار