شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
 مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز از افزایش دو درصدی مصرف بنزین در خوزستان در 11ماه منتهی به بهمن ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.


عبدالصاحب شمخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 882میلیون و 718هزار لیتر بنزین معمولی و سوپر در استان خوزستان مصرف شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 866میلیون و 242هزار لیتر بوده است.

وی همچنین از کاهش 22درصدی مصرف نفت سفید و 10درصدی درصدی نفت کوره در استان خوزستان در 11ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 33میلیون و 527هزار لیتر نفت سفید و 969میلیون و 564هزار لیتر نفت کوره به مصرف رسیده در حالی که رقم مصرف برای نفت سفید در مدت مشابه پارسال 43میلیون و 210هزار لیتر و نفت کوره یک میلیارد و 79میلیون میلیون بوده است.

به گفته وی عمده نفت کوره برای نیروگاه دو هزار مگاواتی رامین در 25کیلومتری شمال اهواز به عنوان سوخت دوم مصرف شده و نفت سفید عموما برای گرمایش مردم ساکن درمناطق عشایری و روستاهای دورافتاده استفاده شده است.

شمخانی ابراز امیدواری کرد با گسترش شبکه گازرسانی و توزیع گاز مایع و همچنین تامین گاز مورد نیاز نیروگاه رامین مصرف این دو فراورده در سال 1394روند کاهشی خود را ادامه دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز همچنین از توزیع یک میلیارد و 471میلیون و 655هزار لیتر نفت گاز(گازوییل) در مناطق و نواحی زیرپوشش عملیاتی این شرکت در 11ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: مصرف نفت گاز در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش نشان می دهد.

به گفته وی در سطح مناطق و نواحی زیرپوشش این شرکت 177جایگاه عرصه فراورده های سوختی فعال است که از این تعداد 103باب تک منظوره فراورده های سوختی ، 42باب دو منظوره و 32باب تک منظوره گاز CNG است.

شمخانی افزود: هم اکنون عملیات ساخت 16جایگاه فراورده های سوختی ، یک جایگاه دو منظور و سه جایگاه تک منظور گاز CNG در دست انجام است که در سال 1394 به بهره برداری می رسد.

وی گفت: تلاش می کنیم با کمک و ظرفیت بخش خصوصی مجموع جایگاه های عرضه مواد سوختی و گاز فشرده(CNG) را به 200جایگاه برسانیم.

گستره عملیاتی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه اهواز ، شمال ، شمال شرق ، شرق ، غرب و مرکز استان می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار