اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
 رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان مریوان در واکنش به اظهارات رییس هیات مدیره انجمن بیماران کلیوی ایران که گفته بود عده ای از طریق کردستان به خارج از کشور برای فروش کلیه خود اعزام می شوند گفت: چنین موضوعی را شنیده ام اما با قاطعیت تایید نمی کنم.
فروش کلیه درشمال عراق شنیده ولی تاییدنشد
طیب طاهر پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فروش کلیه در شمال عراق را بارها از اعضای انجمن مریوان شنیده ام اما هنوز در این مورد به قطعیت نرسیده ام.

او گفت: سال گذشته دستکم جلو شش نفر را که قصد داشتند با مسافرت به شمال عراق، اقدام به فروش کلیه کنند گرفتیم و حتی حراست فرمانداری و نهادهای امنیتی شهرستان را نیز در جریان گذاشتیم.

به گفته وی مراکز درمانی شمال عراق به شرط موافقت پدر و مادر فرد فروشنده کلیه و یا معرفی نامه از انجمن حمایت از بیماران کلیوی یکی از شهرهای ایران، اقدام به پذیرش اهدا کنندگان عضو می کنند به همین دلیل سال گذشته شش نفر که به بهانه های مختلف می خواستند از ما معرفی نامه بگیرند را از فروش کلیه خود منصرف کردیم.

او گفت: این افراد اگرچه واقعیت را به ما نمی گفتند که قصد فروش کلیه خود را دارند اما بعد از تحقیقات مشخص می شد که این افراد برای فروش کلیه خود در شهر سلیمانیه تشویق شده اند.

رییس انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان مریوان افزود: مثلا در یک مورد خاص خانم میانسالی که قصد فروش کلیه خود به جوانی را داشت ادعا کرد که این فرد برادر زاده وی است و به همین دلیل می خواست از ما معرفی نامه بگیرد که بعدا متوجه شدیم این خانم قصد داشت کلیه خود را به این فرد عراقی که هیچ نسبتی با وی ندارد بفروشد.

طاهرپور افزود: با اغاز جنگ داعش در عراق، شمار کسانی که به منظور فروش کلیه و اخذ معرفی نامه به ما مراجعه می کنند خیلی کم و به حد صفر رسیده است.

او دلیل فروش کلیه برخی افراد در شمال عراق را بالا بودن قیمت در این منطقه ذکر کرد و گفت: قیمت کلیه در کشور حدود 9 میلیون تومان است اما در شمال عراق هر کلیه به قیمت 60 میلیون تومان خریدار دارد.

او گفت: بنا به اطلاعاتی که از بیماران عراقی گرفتیم، دو پزشک فوق تخصص کلیه در شهر سلیمانیه به نام های ' ن - م' و ' ع' بدون در نظر گرفتن روال اداری و رسمی اقدام به پیوند کلیه می کنند.

طاهرپور افزود: در هر صورت فروش کلیه ان هم در خارج از کشور اقدامی زشت و مذموم است و به وجه ما ایرانی لطمه زیادی وارد می کند.

او همچنین در مورد انجمن حمایت از بیماران کلیوی مریوان گفت: در حال حاضر 92 بیمار پیوند کلیه، تحت حمایت و پوشش انجمن هستند که از این تعداد 42 نفر زن و بقیه مرد هستند.

به گفته وی در سال جاری 12 پیوند کلیه با حمایت این انجمن انجام شده است.

مریوان در 132 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.ک/3
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار