اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
 مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان گفت:این نهاد 270میلیارد ریال از شهرداری های خوزستان طلب دارد که در صورت پرداخت آن توسط شهرداری ها بسیاری از مشکلات این نهاد رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید لطف اله سپهر در نشست خبری ، با بیان اینکه طبق سیاست کشور به طور متوسط باید 35 درصد جمعیت جامعه کتابخوان باشد گفت: این در حالی است که در خوزستان این رقم تنها 4.19 درصد است.

وی افزود: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیاز به برنامه ریزی و آموزش و تبلیغات زیادی دارد هر چند که کارهای زیادی در سال های اخیر برای ترغیت مردم به امر کتابخوانی انجام شده است اما هنوز میزان افراد کتابخوان در خوزستان بسیار کم است.

وی گفت: در خوزستان 222 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که 167 باب آن نهادی و بقیه مشارکتی است.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به اینکه خوزستان جزو استان های برتر و سومین استان از لحاظ میزان زیربنای کتابخانه ها در کشور است، افزود:195هزار نفر عضو کتابخانه های خوزستان هستند و این استان از نظر میزان عضو، استان نخست کشور است.

وی با بیان اینکه 427 نفر در نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان چه در حوزه مدیریتی و چه در حوزه سرویس دهی در کتابخانه ها شاغل هستند، اظهارکرد: بیش از 80 درصد نیروی انسانی تحصیلات تخصصی کتابداری را دارند و امسال نیز 24 نفر به نیروی انسانی ما اضافه شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان سرانه کتاب را در خوزستان 52 جلد به ازای هر 100 نفر اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به شاخص 400 کتاب به ازای هر 100 نفر در سال 1404 هنوز فاصله بسیاری داریم.

وی ادامه داد: سرانه فضای کتابخانه ای در خوزستان 2.9 متر برای هر نفر است که برای رسیدن به شاخص هشت متر برای هر نفر در سال 1404 باید تلاش کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار