اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۵۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
سخنگو شورای شهر اهواز :
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: از نظر اخلاقی تحریم معنایی ندارد و قابل قبول نیست و بیانگر این است که بیانات غرب مبنی بر دفاع از حقوق بشر، شعاری بیش نیست و تحریم از سوی غرب برای کشورهای جهان سوم ،وابسته و ناتوان، نتیجه ای جز تضییع حقوق بشر ، مرگ و میر و مشکلات ساختاری در آن کشورها حاصلی نداشته است.
 دیپلماسی کشور ایران پس از انقلاب اسلامی همیشه قدرت خود را در این عرصه ها به ملثه ظهور گذاشته است .

مریم ابریشم کار سخنگو شورای شهر اهواز در گفت و گو با خبرنگار بانو پرس عملا ساختمان تحریم ها را بی تاثیر ترین اقدام غربی ها عنوان کرد و گفت: با توجه به روند صعودی در توسعه و موفقیت های علمی ، صنعتی،  تولیدی  کشور در عرصه های مختلف بین المللی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیانگر ناموفق بودن عملکرد و تفکرات غرب در رابطه با استفاده از چنین ابزار ناپسند (تحریم) برای دخالت در کشور است.

وی ادامه داد: با نگاهی به تولیدات علمی متوجه خواهیم شد که دانشمندان ما خلاقیت و تخصص های لازم  را   در تمامی عرصه های مختلف کسب کرده و یک استقلال کامل و جامع  را بدست آورده اند .

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: کسب مدال های افتخار آمیز در المپیادهای جهانی و نبردهای نابرابر ورزشی و یا پیشرفت در حوزه های صنعتی هم در بسیاری زمینه ها تحریم ها را به عنوان فرصتی مغتنم برای کشور به منظور توسعه همه جانبه تبدیل کرده است و واقعیت ها بیانگر این است ساختمان تحریم عملا تاثیری در روند رو به جلو کشور نداشته است.

استاد دانشگاه چمران اهواز در پاسخ به سوال خبرنگار بانو پرس مبنی بر اینکه نحوه برخورد مقام های مسئول کشور با موضوع تحریم چگونه باید باشد و آیا تحریم یک ملت، از سوی  کشورهای دیگر، مساله قابل قبولی است یا خیر؛ اظهار کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و افق در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۴،  وظیفه مسئولان این است که در راستای تحقق این افق گام های اساسی برداشته و برنامه های راهبردی و عملی خود را در زمینه های مختلف ارائه دهند.

ابریشم کار افزود: چنانچه اقتصاد ایران به سمت اقتصاد مقاومتی و ایجاد منابع درآمدی مناسب سوق پیدا کند، هیچ گونه تحریمی برای کشور تهدید محسوب نخواهد شد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: از نظر اخلاقی تحریم معنایی ندارد و قابل قبول نیست و بیانگر این است که بیانات  غرب مبنی بر دفاع از حقوق بشر،  شعاری بیش نیست و تحریم از سوی غرب برای کشورهای جهان سوم ،وابسته و ناتوان، نتیجه ای جز تضییع حقوق بشر ، مرگ و میر و مشکلات ساختاری در آن کشورها حاصلی نداشته است.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد قوی و به موقع دیپلماسی های کشور در خصوص  ریشه کن کردن و اثبات رفتارهای نا متعارف و بی نتیجه غربی ها نسبت به کشور ایران خاطر نشان کرد: خوشبختانه دیپلماسی کشور ایران پس از انقلاب اسلامی همیشه قدرت خود را در این عرصه ها به ملثه ظهور گذاشته اند و تیم مذاکره کننده ایران همیشه در لوای درایت رهبری و حمایت ملت همیشه در صحنه ایران، در عرصه های بین المللی وارد می شوند که این اقدام  آنها بیانگر این است که جای هیچ نگرانی برای ایرانیان در مقابل رفتارهای غرب وجود ندارد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
comment
0
0
comment ایشان استادیار دانشگاه آزاد هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار