شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲

معاون اسبق وزیر صنایع در اعترافات خود گفت: استاندار خوزستان هم به معاون اول رئیس جمهور نامه زدند که فروش کارخانه فولاد به مصلحت نیست ولی این کار انجام شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده فسادبانکی  به دستور قاضی "خ – الف" مدیرعامل ایمیدرو و معاون وقت وزیر صنایع در جایگاه قرار گرفت و گفت:  امروز را به عنوان آغاز به کار مجلس نهم تبریک می گویم که تمام حضار خندیدند. بعد متهم در مورد ادعاهای خواهر زاده مشایی به عنوان مطلع گفت: تا حالا اصلا نام آقای "ع – ر" خواهر زاده آقای الف. ر. م را نشنیده بودم! من خواهش می کنم روابط من را با ریاست جمهوری و رئیس دفترش کنترل و بررسی کنید.

وی ادامه داد: در حوزه فولاد انحصار داشت رخ می داد ولی هیچ وقت با آقای خسروی ارتباط نداشته و درخواستی هم نداشتنم  و تنها دو جلسه به دفتر من آمدند و مسائل کاملا رسمی و کاری بود.

متهم گفت: تمامی مکاتبات مشخص است و قرار بود آقای خسروی فولاد را با سهام پنجاه و نیم درصد بردارد و جاده رامسر را دو طبقه کند. در ضمن قرار بود در حوزه راه آهن شرکت آریا شهرکهای صنعتی را به راه آهن متصل کند.

وی اظهار داشت: استاندار خوزستان هم به معاون اول رئیس جمهور نامه زدند که فروش کارخانه فولاد به مصلحت نیست ولی این کار انجام شد.

"خ – الف" گفت: برخی از واگذاریهای کشور مانند فولاد خوزستان و تراورس انحصاری شده بود. روزی قرار بود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا  این شرکت را بخرد که آن زمان من مشاور سردار قاسمی بودم. دلیل خرید این شرکت این بود که شرکت تراورس نقش مهمی در بخش راه آهن داشت ولی این شرکت به گروه آریا واگذار شد.

وی گفت: فولاد خوزستان باید در اختیار دولت باشد تا بتواند بازار فولاد را از لحاظ قیمت کنترل کند و اگر فولاد خوزستان در اختیار گروه آریا می بود دیگر کار فولاد تمام بود.

معاون وزیر صنایع گفت: من حتی یکبار هم پیشنهادی از سوی خسروی نداشتم.

بعد از اظهارات "خ – الف" ریاحی به عنوان وکیل مه آفرید در جایگاه قرار گرفت و گفت: من می خواستم خود آقای خسروی در تمام مراحل دادگاه حضور می یافت ولی این کار انجام نشد. خسروی با صدای بلند گفت: من اصلا با وکیلم خیلی کم دیدار داشتم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار