شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴

پروژه افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده نفتی انبار نفت نظامیه اهواز که از سوی متخصصان و سازندگان داخلی در حال احداث است، به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شانا، مدیر مهندسی و طرح های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام این خبر گفت: با بهره برداری از این پروژه، ظرفیت ذخیره سازی و انباشت فرآورده‌های نفتی در این انبار از 460 میلیون لیتر به 586 میلیون لیتر افزایش می یابد.

شمسی با تاکید بر این که با راه اندازی این پروژه در مجموع، حدود 126 میلیون لیتر به ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع کشور افزوده می‌شود، گفت: هم اکنون 21 مخزن در انبار نفت نظامیه اهواز فعال است و با بهره برداری از این طرح، 3 مخزن گازوییل به ظرفیت 56 میلیون لیتر، 3 مخزن نفت سفید به ظرفیت 54 میلیون لیتر و 3 مخزن بنزین به ظرفیت 15.6 میلیون لیتر به تأسیسات نفت نظامیه اهواز افزوده شد.

وی سرمایه گذاری انجام شده برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه را حدود 140 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با راه اندازی طرح توسعه انبار نفت نظامیه، شمار مخازن ذخیره سازی فرآورده نفتی از 21 دستگاه به 30 دستگاه افزایش می یابد.

مدیر مهندسی و طرح های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به این که طرح توسعه انبار نفت نظامیه اهواز در منطقه‌ای به وسعت 90 هزار متر مربع انجام شده است، گفت: تمام مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه نفتی از سوی مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ایرانی انجام شده است.

وی همچنین از افزایش 25 درصدی حجم ذخیره سازی انبار نفت نظامیه اهواز با افتتاح رسمی این طرح خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر ساخت مخازن جدید، از امکانات آتش نشانی و دیگر امکانات برای بهره برداری ایمن انبار استفاده شده است.

به گزارش شانا، ظرفیت کنونی ذخیره سازی فرآورده در کشور حدود 12 میلیارد لیتر است که این میزان با ساخت انبارها و مخازن جدید در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه، به 16 میلیارد لیتر خواهد رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار