اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۸
معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه خبر داد:
معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: در شهرهای مختلف استان خوزستان، قریب به 1700 طلبه متاهل فاقد مسکن هستند.

حجت الاسلام اکبری در اهواز، با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در ارتباط با مسکن طلاب و روحانیون گام های مهمی برداشته است گفت: تا کنون حدود 12 هزار واحد مسکونی برای طلاب و روحانیون با کمک و حمایت این مرکز برای طلاب و روحانیون ساخته شده است.

معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این که ۴۰ هزار طلبه و روحانی منزل شخصی ندارند، افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل کم توجهی مسئولان به روحانیت، مسأله مسکن این قشر، کمتر مورد توجه قرار گرفته و این مهم تا آنجا پیش رفته که امروزه بیش از ۴۰ هزار طلبه و روحانی متأهل، فاقد منزل شخصی هستند.

*طلاب خوزستانی فاقد مسکن

معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، با اشاره به وضعیت مسکن طلاب خوزستانی، گفت: در شهرهای مختلف استان خوزستان، قریب به 1700 طلبه متاهل فاقد مسکن هستند که 800 نفر از این تعداد، در مرکز استان حضور دارند.

*بهره برداری نامناسب از پروژه های مسکن مهر

وی تصریح کرد: در سالهای گذشته، اگر برای خانه دار شدن طلاب و روحانیان، تصمیم خوبی اتخاذ می شد، به طوری که از پروژه های مسکن مهر برای خانه دار کردن روحانیون نیز استفاده می کردند، امروز علاوه بر خانه دار بودن طلاب و روحانیون، موضوع پیوست فرهنگی مجتمع های مسکن مهر هم به نتیجه و سرانجام می رسید.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که با همکاری وزارت راه و شهرسازی، مسکن های مهری که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مالک ندارند، شناسایی و طلاب می توانند برای درخواست، نام نویسی کنند، افزود: تا کنون در پروژه های مسکن مهر شهرهای خرمشهر، آبادان و شوشتر، واحدهایی شناسایی و معرفی شده‌اند و پس از ثبت نام طلاب، مراحل واگذاری صورت می گیرد.

*تدوین طرح جامع مسکن

معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، با اشاره به تدوین طرح جامع مسکن طلاب، گفت: مرکز خدمات حوزه پس از مطالعات گسترده و با توجه به نیاز مخاطبین و شرایط اقتصادی کشور، طرح جامع مسکن طلاب را تدوین کرده که بر مبنای آن، شیوه های ممکن برای خانه دار شدنطلاب و روحانیون فاقد مسکن، بررسی و صورت گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار