مسافران پرواز "ترکیش ایرلاین" در ساعت 2:30 دقیقه ی بامداد پنج شنبه 28 اسفند پس از فرود در اهواز با معضل نبود تاکسی در خروجی فرودگاه مواجه شدند .
بدر پرس نوشت :مسافر آسمان باشی یا زمین فرقی نمی کند . مسافر ، مسافر است با خیالی ناآرام .مسافر که باشی قبل از سفر بارها بلیطتت را دست به دست می کنی .بلیط که داشته باشی وسیله ی سفرت مهیاست و مجالی می یابی تا به هدفت بیندیشی و اگر غریب هم باشی ذهنت عجیب در گیر مقصدت می شود و حواست می رود به جایی که به خاطر رسیدن به آن رنج سفر را به جان خریده ای و با خود می گویی حال که امکانات سفرت مهیاست آیا در مقصد نیز اسباب رفاهت فراهم است یا ممکن است وقت رسیدن سرگردان شوی... !"
خبری ناگهان در شهر پیچید و در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفت .خبر این بود که اولین هواپیماهای شرکت های "فلای دبی " و "ترکیش ایرلاین " به صورت مستقیم در فرودگاه اهواز به زمین خواهند نشست و خوزستان را به 260 نقطه ی دنیا وصل می کنند . همیشه اولین ها مهم هستند . بالاخص اولین هایی که بستر ساز رشد و تعالی یک شهرمی باشند و جایگاهش را متمایز و اعتبارش را افزون می کنند . تمایز و اعتباری که همه ی مردم شهر را در تارو پود خویش سهیم می سازد .
پروازی بین دو کشور و برای اولین بار، می تواند تاثیرات شگرفی بر ایجاد اشتغال ، گسترش فرصت های گردشگری و اقتصادی داشته باشد و برگ برنده ای است برای ایران و فرصتی است مغتنم ،که می بایست از آن به غایت بهره برد .در اولین پرواز استانبول- اهواز، وقتی مسافران فاصله ی هزاران کیلومتری بین دو کشور را پیمودند و با امنیت در فرودگاه اهواز بر زمین نشستند با سرویس نامناسب حمل ونقل فرودگاه مواجه شدند و برای عزیمت به مسیری چند کیلومتری، سرگردان ماندند!
دکتر سعید شرفی مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان در این خصوص می گوید:مسافران پرواز "ترکیش ایرلاین" در ساعت 2:30 دقیقه ی بامداد پنج شنبه 28 اسفند پس از فرود در اهواز با معضل نبود تاکسی در خروجی فرودگاه مواجه شدند .
وی می افزاید :
شهردار اهواز در اقدام غیرمنتظره ای اپراتور دوم تاکسی فرودگاه اهواز را بدون اطلاع رسانی تعطیل کرد واین در حالی است که در سه ماه اخیر با استقرار این شرکت ،سطح خدمات رسانی به مسافران در پی رقابت با گذشته افزایش یافته بود .
دکتر شرفی معتقد است از وقتی که مدیریت مجموعه ی فرودگاه های استان را تحویل گرفته است شکایات زیادی مبنی بر عدم وجود کیفیت مناسب در زمینه ی حمل و نقل مسافران در فرودگاه وجود داشت .
وی می گوید فرودگاه اهواز اتوبوس ، ون و مترو ندارد و تاکسی رانان حاضر در فرودگاه علی رغم اینکه ظاهر و رفتار مناسب و در شان خدمت در یکی از بزرگترین فرودگاه های کشور را ندارند، سرویس های سلیقه ای در مسیر های خاص و دلخواه خود را ارائه می کنند و از این رو زمینه ی سرگردان شدن مسافران را فراهم می آورند .
وی در عین خاطر نشان می کند که علی رغم جلسات متعدد با مجموعه ی شورای شهر و شهرداری و نامه نگاری در این خصوص ،همه ی اقدامات مجموعه ی فرودگاه ها برای ساماندهی خدمات تاکسی رانی به مسافران بی نتیجه مانده است .
دکتر شرفی با انتقاد از شرکت تاکسی رانی مستقر در فرودگاه اهواز را عامل این نابسامانی ها می داند .وی می افزاید : مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی و شهردار اهواز این حق را ندارند اپراتور دوم تاکسی فرودگاه اهواز را تعطیل کنند .
وی می گوید ما در قبال خانواده ها مسئول هستیم و من نمی توانم زنان و کودکان مردم را به دست مسافر کشان شخصی بسپارم و اگر وضع به همین روال ادامه یابد شرکت تاکسی رانی مستقردر فرودگاه را آن محل بیرون می کنم و سرسختانه جلوی اقدامات غیرکارشناسی مسئولین ایستادگی می کنم .
وی همچنین ضمن انتقاد از قیمت های متفاوت و بالایی که شرکت تاکسی رانی مستقر در فرودگاه اهواز از مسافران اخذ می کند ، گفت :
بارها به مسئولین ذیربط هشدار داده ام که مسافران فرودگاه اهواز برای رسیدن به مقصدهای درون شهری نیاز به استفاده از خط واحد نیز دارند ولی سازمان اتوبوس رانی به این مسئله توجهی نمی کند .
اما موسی ممبینی ، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی معتقد است هم اکنون با مشکلی به نام حمل و نقل مسافران در فرودگاه اهواز مواجه نیستیم .وی می گوید در حال حاضر 170 دستگاه خودرو در فرودگاه اهواز درحال سرویس دهی به مسافران هستند و از این نظرفرودگاه اهواز در حد اشباع خود به سر می برد .
حجت الاسلام سعادت نیا ، رئیس شورای شهر اهواز نیز با تاکید بر اینکه باید بسترهای لازم برای برنامه ریزی و حل این موضوع فراهم شود ،گفت :
فضای رقابتی ایجاد شده توسط اپراتور دوم تاکسی ها در فرودگاه اهواز ، موجب اعتراض تاکسی رانان حاضر در منطقه به شهرداری شد و با حضور شهردار در محل فرودگاه ، این اپراتور تعطیل شد .اما ما اعلام کردیم که اپراتور دوم تاکسی ها فعلا به کار خود ادامه دهد و خدمات حمل و نقل را به مسافران ارائه کند تا در فرصتی مناسب در این خصوص تصمیم گیری شود.
باتوجه به اهمیت شایان ذکر استان خوزستان و دارا بودن پتاسیل بالای گردشگری و توریسم بی شک برقراری چنین پروازهایی در اهواز به رونق صنعت گردشگری کمک شایان ذکری می کند و باعث جابجایی مسافران و تاجران می شود که امیدواریم با حل مشکلاتی اینچنینی و توجه مجموعه ی شهرداری ، شورای شهر و سازمان نظارت بر تاکسی رانی به این امر، جلوی مسائلی از این دست گرفته شود
این مشکل همیشه در فرودگاه اهواز وجود دارد و کسی پاسخگو نیست
سلام ؛ شب بخیر
احتراما شایسته تر میبود نظرات کارشناسی و انتقادی صحیح که تقدیم حضورتان گردید و میتوانست موثر و راهگشا بوده باشد درج مینمودید .
بدیهی است در غیر اینصورت درج یکطرفه گزارشات و اعتنا ننمودن به نظرات تخصصی از وزن و اندازه های وزین سایت محترم شوشان کاسته خواهد گردید و متقابلا متخصصین امور از تخصیص وقت گرانبهای خود نسبت به درگاه خبری شما عزیزان خودداری خواهند نمود .
موفق باشید و برقرار
چرا برای این مشکل اقدام نمی کنید. ایا واقعا انصاف است راننده فرودگاه هم درزمستان وهم درتابستان سرپناهی ندارد.شما یک بارهم ازمشکلات انها سوال کردیده اید این همه مشکل توی فرودگاه هست .شما به عنوان یک مدیر کار امد ..ماهم انسان هستیم.وصاحب خانواده خوب نیست این همه بی احترامی. به قشر زحمت کش .
لطفا نظر تفصیلی کارشناسی که در همین رابطه تقدیم حضور گرامیتان شده است درج فرمایید . متمنی است محل هایی را که بنابصلاحدید مناسب ندانسته حذف نمایید .
با احترامات فایقه
این است شان اظهار نظر مدیر یک فرودگاه بین المللی در یکی از مراکز استان های مهم و استاراتژیک کشور ؟
ایشان از مجموعه اختیارات قانونی و مقرراتی کافی برخوردار میباشند که رد صورت نیاز به استفاده میتوانند بدون تنش و با تدبیر و آرامش از آن استفاده فرمایند . سخن با مردم و اصناف با زبان پادگانی شایسته هیچ فردی نیست . واسلام
ضمن تشكر از حسن نظرتان به مشكلات مسافر كه خسته از راه مي رسد و واقعا نمي داند در آن ساعت شب چگونه خود را به سرمنزل مقصود برساند يا بايد ساعتها در فرودگاه بماند تا يكي از بستگان به پيش باز بيايد يا واقعا سر در گم ناچار بايد خودرا به دست تقدير بسپارد و سوار يكي از ان ماشين هاي شخصي بسپارد كه اگربعد از دل نگراني هاي فراوان به منزل رسيد با گرايه هاي گزاف روبرو شود . فرودگاه اهواز بين المللي است چرا امكانات اتوبوس ندارد ؟ خطوط تاكسي فرودگاه هم براساس نرخ نامه و تعرفه عمل نمي كند .
جناب آقاي ممبيني رياست محترم تاكسي راني بازرسي هاي نامحسوسي انجام گيرد و ببينيد آيا اين 170 دستگاه تاكسي كه مي فرماييد كفاف كار فرودگاهي به اين بزرگي را مي نمايد كافي است سه پرواز همزمان به زمين بنشيند سه تا 90 نفر 270نفر آيا تاكسي هاي مستقردر فرودگاه كفاف حمل ونقل مسافرين را مي دهد ؟؟؟؟!!!!
1-تعداد تاكسي هاي فرودگاه اهواز بيش از 170 دستگاه ميباشد ولي تعداد مسافربرهاي شخصي زياد است كه امان مسافران و تاكسي فرودگاه را بريده است.
2-تعداد سرويسهاي بهداشتي كم نيست ولي تعداد "سرويسهاي بهداشتي سالم" در سالن "خيلي كم" است.
در آخر هم بايد گفت شما كه ميفرماييد كارشناس اجير شده، خودتان اجير شده و با قصد و غرض نيستيد؟
اگر امکان دارد من چند خطی از نظرات خودم را در این باره می نویسم.
1مشکل اصلی کجاست؟ سازمان تاکسیرانی ، مدیریت تاکسی سرویس مستقر در فرودگاه ، رانندگان تاکسی فرودگاه ، مسافربرهای شخصی ، مدیریت فرودگاه و..... کدام یک از اینها مقصر اصلی می باشند.؟
در یک مجموعه صنعت خدمات مانند فرودگاه تمامی پرسنل و خدمه به یکدیگر وابسته و متصل می باشند.
مدیریت با استراتژیک کلیه پرسنل خودرا هماهنگ می نماید.در این حیث اگر منافع شخصی در میان باشد این روند به گونه ایی صورت می پذیرد که اختلافات و بی نظمی و ضعف مدیریتی نمایان می گردد و هرکس سنگ خودش را به سینه میزند.
این حق مردم و عموم است که نظم انظباط را در هر نهادی مشاهده کند.این مجموعه در کنار یکدیگر باعث برقراری نظم و انظباط این مکان می شوند.
اختلاف های اصلی دربوجود آمدن این اوضاع نابسامانی حمل و نقل ، مستقر شدن اپراتور دوم تاکسی بی سیم تشریفات می باشد.که قانوناً تاکسی بی سیم در سطح شهر تردد دارندو جا و مکان مشخصی ندارند( بجز دفتر و قسمت رادیویی اپراتورمرکزی).
اینجا یک سوال پیش می آید:
آیا به گفته مدیریت محترم فرودگاه می توان نظم و تدبیر را به این شکل اجرا نمود.تاکسی بیسیم تشریفات که با داشتن 12 الی 15 خودرو و تایم کاری کم(6الی 13 و 16الی23) که اصلا در نبود تاکسی در ساعات اعلام شده از سوی مدیر محترم تاکسی بیسیم تشریفات اعتراضی نیست، می توان این مشکلات را برطرف کرد، که اینگونه تاکید در برقراری تاکسی بیسیم تشریفات را دارد؟
آیا نمی تواند به سازمان تاکسیرانی اعلام نماید که فرودگاه با کمبود خودرو تاکسی مواجه است تا سازمان تاکسیرانی راه حلی را صورت دهد یا اینکه خود مستقیم این اقدام نماید؟
تاکسی بیسیم تشریفات به شدت باعث تنش و بی نظمی قسمت حمل و نقل فرودگاه شده است که همکاری آنها با مسافربرهای شخصی ، انتخاب نمودن سرویس های شهرستان و نرفتن مسیرهای طولانی درون شهری مانند : کمپلو ، پردیس ،سلمان فارسی و......که چندین بار به مدیریت فرودگاه اعلام شده است ولی هیچگونه اقدامی انجام نگرفته است.
تاکسی سرویس فرودگاه اهواز که یک انجمن صنفی محسوب می شود سالهاست بارانندگان موفق و محترم خود در حال خدمات رسانی به مردم شریف استان خوزستان بوده است، پس اگر بخواهیم که باتوهین و بی ادبی با آنها صحبت کنیم واقعاً در حقشان ظلم کرده ایم.همانگونه که یک شخص در طول سالها بادرس خواندن صاحب مدرک تحصیلی رتبه بالا می گردد و قابل احترام است این اشخاص هم عمرخودشان را در راه خدمات رسانی بابدترین شرایط آب و هوایی وبدون هیچ سرپناهی در فرودگاه سپری کرده اند.
در رابطه با بی نظمی شکایات مردم ، کرایه اضافه ،نارضایتی مسافرین از تاکسی سرویس فرودگاه ، مدیر محترم فرودگاه با مدیریت تاکسی سرویس در ماههای گذشته جلساتی داشتند که لازم بذکراست اقدامات بسیار جدی و تغییراتی در روند و نظم خدمات رسانی تاکسی سرویس بوجود آمده بود که به محض مستقر شدن تاکسی بیسیم تشریفات در فرودگاه تنش هایی بوجود آمد که تمام اقدامات انجام شده از بین رفت.
مسافرینی که از سالن خارج می شوند با اولین کسانی که روبرو می شوند مسافربرهای شخصی هستند ( که مسافران اینها را به نام تاکسی فرودگاه بیان می کنندو اعتراضات و شکایات متعدد از این اشخاص می باشد) دومین کسانی را که می بینند رانندگان تاکسی بیسیم تشریفات است که خیلی راحت بصورت میلی رفتار میکنندودر آخر اگر مسافری بصورت اتفاقی ویا وحشت زده ( حمله ور شدن رانندگان تاکسی بیسیم و مسافربرهای شخصی و زننده بودن رفتارآنها)به قسمت تاکسی سرویس فرودگاه مراجعه کند.
یعنی اینکه رانندگان تاکسی سرویس فرودگاه باید ساعاتی بدون جا وسرپناه و مکان استراحت به شکل بسیار زننده ایی منتظر بماند که اول مسافربرهای شخصی (که به تعدادشان روز به روز اضاف می گردد)سرویس بروند و بعد تاکسی بیسیم تشریفات و بعدا اگرمسافری بودکه نصیبشان گردد ، ریالی درآمد داشته باشند.
تابه حال خودتان را برای یک روز جای رانندگان تاکسی فرودگاه گذاشته اید.رانندگانی که در هرشیفت کاریشان که جمعاً8 الی 9 ساعت می باشد، در هر دو ساعت فقط 8 الی 10 هزار تومان درآمد داشته باشد آن هم بصورت خیلی اتفاقی.
مدیریتی پایدار و ماندگار است که از جزئی ترین پرسنل خود ، مشکلاتش را بشنود و جهت رفع مشکلات تلاش کند نه اینکه با او به زمین جنگ برود و بخواهد اورا قربانی نظرات شخصی خود کند.
هماهنگی لازم از سوی مدیران به ذیربط هایشان باعث می شود که تمامی پرسنل منظم و بادل و جان برای اهداف مدیران تلاش کنند.
پس نتیجه می گیریم حرف شنوی طرفین باعث ایجاد نظم و انظباط پایدار می شود.
باتشکر
اين فكر خوبيه
مسئولين فرودگاه اهواز بهتره بجاي اينكه ساخت و سازهاي بي مورد انجام بدن( بعنوان مثال ساخت سالن ترمينال حجاج در يك فاصله خيلي دور از خود فرودگاه) و .... بهتره كه:
1- فكري به حال مسافربرهاي غير مجاز(كه البته اكثر اين مسافربرهاي غير مجاز از.... ميباشند) بكنند .
2-فكري به حال بازار سياه بليط فروشي در سالن فرودگاه را بكنند.(البته باند بليط فروشها اكثرا .... هستند و ....
3-فكري به حال سرويس بهداشتي هاي ... سالنهاي فرودگاه بكنند كه هميشه مشكل دارند.
4- ...
كار شايسته اين است كه هر مطلب يا كامنتي كه يك خواننده خبر ميگذارد را بصورت كامل بگذاريد. متاسفانه با سانسور كردن كامنت بنده محتواي موضوع كاملا عوض شده است و حق مطلب به درستي ادا نشد.
خواهش ميكنم جانب دارانه هم برخورد نكنيد.
بنده به خيلي از كامنتهاي دوستان هم پاسخ داده ام كه متاسفانه فقط اقدام به درج يكي از آنها نموده ايد.
خواهش ميكنم كليه مطالب ارسالي را درج نماييد.
با تشكر.