اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
عملکرد قابل تقدیر شهرداری ویس در ایام نوروز؛
شهردار ویس با بیان اینکه آشناسازی مسافران ایرانی با فرهنگ و آیین های نوروزی شهر ویس از اهداف پهن کردن این سفره است، افزود: این سفره هفت سین تا پایان تعطیلات عید در معرض دید همگان است.
در سفری کوتاه که به شهر ویس داشتیم به خوبی توانستیم آمدن بهار نوروز را درک کنیم؛ وجود مجسمه های زیبا، نصب گلدانهای تزئینی، سفره های هفت سین و ...

به گزارش باوی نیوز: المان های نوروزی پدیده های جدیدی هستند که در سال های اخیر شهرداری ها به منظور زیباسازی شهر و ایجاد نشاط در بین شهروندان در برخی نقاط شهرها نصب کرده اند. طراحی و چیدمان این المان ها بیشتر هم جنبه مناسبتی دارد و نیز نمایانگر آداب، رسوم و سنت ها و نمادهای یک شهر هستند.

در سفری کوتاه که به شهر ویس داشتیم و گشت و گذاری در خیابان های این شهر، به خوبی توانستیم آمدن بهار نوروز را در آن درک کنیم. وجود المان های متعدد که در آن ها به فرهنگ و سنت های مردم آن منطقه اشاره شده بود؛ ساخت مجسمه های زیبا، نصب گلدان های تزئینی، سفره های هفت سین و ... همه و همه به هر تازه واردی که وارد شهر ویس می شود گوشه ای از آداب و سنن این شهر را معرفی می کند.

در واقع باید گفت: هدف از نصب المان های نوروزی علاوه بر ایجاد تحول در مبلمان شهری و ایجاد روحیه نشاط در شهروندان، باید معرف باورها و رسوم و به طور کلی فرهنگ یک شهر هم باشد.

المان های نوروزی نصب شده در خیابان ها و میدان های شهر ویس از چنان تنوع و تعددی برخوردار بود که چهره شهر را در بهار متحول کرد، حتی زائران و مسافران نوروزی نیز این دگرگونی را در گفت و گو با باوی نیوز تأیید کردند.

یکی از مسافران نوروزی که برای استراحت در شهر ویس توقف کرده بود به خبرنگار ما گفت: در خیابان ها و میدان شهر ویس المان های جذابی را می بینیم که باید به شهرداری این شهر دست مریزاد گفت.

یکی از شهروندان ویس نیز گفت: امسال شهرداری سنگ تمام گذاشته است، هم به نظافت و زیبایی شهر توجه کرده است و هم المان های چشم نوازی را در میدان ها و خیابان ها نصب کرده است.

یکی از زیباترین این المان ها سفره هفت سین بزرگی بود که در پارک شهر ویس نصب شده بود.

علاوه بر این بنرهای بزرگی که حاوی خوش آمد گویی و تبریک سال نو به شهروندان و مسافران نوروزی بود در ورودی شهر و چند نقطه دیگر شهر وجود داشت.

 

نصب تصاویر شهدای ویس در مبادی ورودی شهر

مهندس آصف شهردار ویس در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شهرداری ویس در سال نو برای زنده نگه داشتن نام شهدا، این بنرها را در مبادی ورودی شهر نصب کرده است.

وی اظهار داشت: تصاویر شهدای والامقام این شهر به منظور صیانت از فرهنگ شهادت و نکوداشت یاد و خاطره و جایگاه رفیع آن شهدا نصب شد.

شهردار ویس با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ شهادت افزود: امروز باید برغم تبلیغات گسترده غرب از طریق جنگ نرم نسبت به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کوشا باشیم تا دشمن نتواند جوانان ارزشی ما را مورد هدف خود قرار دهد.

آصف بر زنده نگه داشتن نام و یاد و خاطره شهدا تاکید کرد و افزود: باید ارزشهای شهدا و هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان امروز بیشتر انتقال داده شود.

 

برپایی سفره هفت‌سین در ورودی شهر ویس

با توجه به عزم و توجه ویژه مدیریت شهرداری ویس در جهت رضایتمندی شهروندان و فراهم نمودن بستر ایامی شاد و خاطره‌انگیز برای مسافران نوروزی، سفره هفت سین به صورت نمادین در ورودی شهر برپا شده است.

شهردار ویس با بیان اینکه آشناسازی مسافران ایرانی با فرهنگ و آیین های نوروزی شهر ویس از اهداف پهن کردن این سفره است، افزود: این سفره هفت سین تا پایان تعطیلات عید در معرض دید همگان است.

 

اهتمام مدیریت شهری به ترویج فرهنگ نماز /احداث نمازخانه در پارکهای شهر ویس

آصف شهردار ویس گفت: در راستای اجرایی شدن برنامه های فرهنگی و با هدف تعظیم شعائر اسلامی و رفاه حال مسافران و میهمانان جهت انجام فرائض دینی، نمازخانه پارک ویس احداث و به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: با توجه به تمرکز و تردد جمعیت گسترده مسافر و میهمان و با عنایت به اهتمام مدیریت شهری به ترویج فرهنگ والای نماز و پیرو توجه ویژه به رضایتمندی عمومی، پروژه هایی از این قبیل در سطح شهر در حال اجرا هستند.

شهردار ویس افزود: برگزاری و اقامه نماز اول وقت از توصیه های اکید امامان(ع) و پیشوایان دین است و برهمین اساس برآن شدیم تا باتوجه به نیاز منطقه فضایی را برای این مهم اختصاص دهیم.

 

 نصب گلدانهای تزئینی در آیلند وسط اتوبان

شهردار ویس تصریح کرد: در راستای زیبا سازی شهری، در آیلند وسط اتوبان برای ورودی‌های سطح شهر گلدان زینتی نصب شده است.

کاشت گل های فصلی در میادین و بلوارهای سطح شهر

آصف شهردار ویس گفت: شهرداری به منظور افزایش زیبایی بصری شهر و افزایش آرامش روانی همشهریان، امسال نیز همچون سال های گذشته اقدام به کاشت گل های متنوع متناسب با آب و هوای شهر ویس نموده است.

وی افزود: هر ساله به مناسبت فرا رسیدن ایام بهاری طرح گلکاری میادین و بلوارهای سطح شهر به طور وسیعی صورت می پذیرد که امسال نیز این عملیات در مسیرهای اصلی و پرتردد انجام شد.

 

نصب تیر چراغ برق روشنایی آیلند وسط اتوبان

 

تقدیر شهردار از زحمات یک ساله پرسنل شهرداری

شهردار ویس طی مراسمی از زحمات یک ساله پرسنل این شهرداری در طول سال 93، قدردانی کرد.

آصف شهردار ویس هدف از برگزاری این مراسم را تکریم پرسنل شهرداری دانست و گفت: معتقدیم که در وهله اول باید با تکریم پرسنل زحمتکش به مشکلات آنان تا آنجا که در توانمان است رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: ما خودمان را خادمین شما عزیزان می دانیم و آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون را برای شما از خداوند متعال خواستاریم.

آصف افزود: امیدواریم با همدلی، صمیمیت، تعامل و همکاری که به هر حال در مجموعه مدیریت و مجموعه پرسنل شهرداری ویس است شاهد پیشرفت روزافزون این مجموعه باشیم.

همچنین در پایان این مراسم نیز پرسنل شهرداری با اهداء لوح تقدیر از زحمات شهردار ویس قدردانی کردند.

 انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار