اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۷۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶
استاندار خوزستان در دیدار نوروزی با نمایندگان احزاب :
استاندار خوزستان گفت : پیشینه دولت هویت آن خواهد بود و هر قدر که هویت شفاف تر باشد بیشتر می تواند اعتماد مردم را به خود جلب کند هر قدر که هویت دولت متمرکز باشد نفوذ آن هم بیشتر خواهد بود و این نفوذ نباید همانند عملکرد مجموعه دیگری باشد که راه را برای نفس کشیدن به روی همگان ببندد.
اختصاصی شوشان : دیدار نوروزی استاندار خوزستان با نمایندگان احزاب سیاسی و فعالین  فرهنگی و اجتماعی در استانداری خوزستان برگزار شد . 
استاندار خوزستان با قابل تقدیر دانستن تمایل تشکل ها به مشارکت در امور جامعه گفت : آرمان های دولت تدبیر و امید در حال شکل گرفتن است و باید فضا را به گونه ای فراهم کرد که طرف های مخالف و موافق دولت نظرات خود را ارائه کنند.

وی افزود : یکی از ویژگی های بارز دولت روحانی تعامل با تمام مجموعه هاست و این تعامل خاص است؛ اگر کسی قرار است در چارچوب سیاست های دولت حرکت کنند باید تبعیت و مسوولیت پذیری داشته باشد.

مقتدایی گفت : این اولین جلسه ای است که در آن کل مجموعه های فعال و تشکل های سیاسی زیر یک سقف به گرد هم می آیند و ما در استانداری خوزستان میزبان آنها هستیم ولی  قصد داریم  از این به بعد شرایطی ایجادکنیم تا این سری جلسات توسط  نمایندگان خود احزاب اداره شود . 
  

استاندار خوزستان افزود: افرادی که وارد این مجموعه ها می شوند مسوولیت پذیرتر از جاهای دیگری هستند که عهده دار مسوولیتی می شوند.

مقتدایی ادامه داد: این افراد انگیزه ها و نقطه نظراتی دارند که برای تحقق آنها قبول می کنند ریسک را در زندگی خود بپذیرند؛ نگاهی که تشکل ها دارند متفاوت از دیگران است چرا که این ها نظرات متمرکز دارند.

وی در عین حال گفت : من در شرایطی استان را تحویل گرفتم که با سیاست ها و اصول اعتقادی خودم فاصله ی قابل ملاحظه ای داشت و هر مدیری در هر مقطعی که باشد به شکلی سیاست گذاری انجام می دهد که در پایان دوره ی مدیریتش احساس موفقیت داشته باشد .اما در نهایت فضاوت اصلی با  مردم است . 

وی با تاکید بر لزوم تشکیل " خانه ی احزاب"  خاطر نشان کرد : از بدو فعالیت دولت تدبیر و امید  تعداد تشکل های سیاسی خوزستان از 10 به 25 تشکل ثبت شده رسیده است واین اعلانی برای تشکیل خانه احزاب در خوزستان است.

بدون شک اگر در انجام کاری نفع مردم دیده می شود باید آن کار را انجام داد و از تجربه ی دیگران استفاده کرد . یکی از ویژگی های بارز دولت روحانی تعامل با تمام مجموعه هاست و این تعامل خاص است؛ اگر کسی قرار است در چارچوب سیاست های دولت حرکت کنند باید تبعیت و مسوولیت پذیری داشته باشد.
.
استاندار خوزستان گفت : پیشینه دولت هویت آن خواهد بود و هر قدر که هویت شفاف تر باشد بیشتر می تواند اعتماد مردم را به خود جلب کند هر قدر که هویت دولت متمرکز باشد نفوذ آن هم بیشتر خواهد بود و این نفوذ نباید همانند عملکرد مجموعه دیگری باشد که راه را برای نفس کشیدن به روی همگان ببندد.

وی  با اشاره به اینکه ضمن اینکه در دولت روحانی نگاه اصلاحاتی وجود دارد ولی حرکت ها با تامل صورت می گیرد ، اظهار داشت : 
.
قطعا بخشی از آرایی که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به صندوق ریختند برای تقویت تفکر اصلاح طلبی بود ولی باید بپذیریم که شیوه ی عمل این دولت با دولت خاتمی متفاوت است و این مسئله در عزل و نصب ها کاملا مشهود می باشدو اگر کسی قرار است در چارچوب سیاستهای دولت عمل کند باید این هماهنگی را داشته باشد . 

وی با مقایسه رسانه ها و احزاب گفت: در رسانه ها مجموع مباحثی که در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مطرح می شود یکسان است اما در احزاب افراد با داشتن تفکر چپ یا راست نقطه نظرات متفاوتی دارند.

استاندار خوزستان در عین حال یادآوری کرد: 300مجموعه مردم نهاد(سمن) نیز در فعالیت های تخصصی، اجتماعی و امدادی در این استان در مرحله ثبت قرار دارند که نشان از انگیزه اقشار مختلف دارد.

در حاشیه :
جلسه با تلاوت آیات قرآن و پخش سرود جهموری اسلامی ایران آغاز شد . 
مهندس خبیر و استاندار خوزستان جلسه رابدون مجری اداره کردند .
در این جلسه تعداد زیادی از اعضای تشکل های سیاسی و مردم نهاد حضور داشتند 
حضور تشکل های مردم نهاد در کنار نمایندگان احزاب سیاسی فضای جلسه را ناهمگون کرده بود . 
استاندار خوزستان از نمایندگان تشکل ها ی سیاسی خواست تا زمان تشکیل خانه ی احزاب در خصوص  زمان و نحوه اداره این جلسات تصمیم گیری کنند . 
مهندس خبیر در این جلسه گفت نقدی که احزاب انجام می دهند به پیشرفت امور کمک می کند. 
مقتدایی تصریح کرد تا وقتی هستم منافع مردم استان را در نظر خواهم داشت ولی برخی در مقابل کارهایی که منافع مردم استان را در بردارد به بهانه اینکه ممکن است باعث محبوبیت استاندار شود  سنگ اندازی می کنند !مقتدایی شاهد مثال خود را اعلام آزاد بودن تردد خودروهای پلاک اروندی در تمامی شهرهای استان عنوان کرد.
با توجه به تغییرات ساختمانی در استانداری اعضای تشکل ها هنگام ورود و خروج به سالن با گرد و غبار روبه رو شدند که هجوم ریزگردها به خوزستان و توجه جدی به آن را یادآوری می کرد .
در این جلسه مقرر شد نمایندگان احزاب در نشستی حضور به هم رسانده و در خصوص هیئت مدیره ی "خانه ی احزاب " تصمیم گیری کنند . 
با توجه به تعداد زیاد مدعوین ، صرف شام به درازا کشیده شد و مسئولین استانداری مجبور شدند تعدادی  غذا نیز از بیرون سفارش دهند .



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
comment
1
0
comment بابت تعداد زیاد و ناهمگون مدعوین و طیف وسیع سیاسی ' فرهنگی و اجتماعی' نشست بی فایده ای بود'
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار