شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۹۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود در ستون زیر ذره بین مطلبی با عنوان 'پزشکان خوزستانی نیز وارد درحاشیه شدند' را به چاپ رسانده است.

پخش طنز 'در حاشیه' مهران مدیری از سیمای ملی هم خنده مخاطبین را در آورده و هم صدای اعتراض برخی پزشکان را.

این کارگردان طنزپرداز به نام که مدت ها از نظرها پنهان بود با این سریال سرو صدایی به پا کرده که موج آن نیز به خوزستان رسیده است.

از قرار معلوم برخی از پزشکان خوزستانی نیز همگام با پزشکان سراسر کشور به پا خاسته و اعتراض خود را علنی کرده اند.

در همین زمینه یک پزشک اهوازی که جراح پلاستیک است به ذره بین گفت: که متاسفانه مهران مدیری سوژه خوبی را برای طنز انتخاب نکرده است و می توانست از سایر سوژه ها برای این زمینه استفاده کند، زیرا این فیلم باعث از بین رفتن اعتماد بیماران به پزشکان می شود و این موضوع رویه درمان را با کندی رو به رو می کند.

دکتر اسماعیل شیرزادگان فوق تخصص جراحی پلاستیک این را هم گفت: که برای من جای سوال دارد چرا باید خدمات پزشکان که در زمان جنگ و هم اکنون بسیار به سلامت کشور کمک کردند و جان هزاران و شاید میلیون ها نفر را نجات داده اند در این سریال به نمایش گذاشته نشود و تنها به مساله ای بپردازد که شاید بخش بسیار کمی از پزشکان به آن دامن می زنند.

وی این را هم گفت که سلامت و بهداشت مردم آن قدر مهم و حساس است که نباید متولیان سلامت را به سخره گرفت و باید بیشتر سعی در جلب اعتمادها داشت تا اینکه خدشه ای به آن زده شود و مطمئنا این فیلم که مورد تاسف همکاران من قرار گرفته باعث تضعیف روحیه جامعه پزشکی می شود.

دکتر حمید رضا مقتدایی منش از دیگر پزشکان خوزستانی است که وارد معرکه در حاشیه شد و به ذره بین گفت: که این فیلم مورد انتقاد جامعه پزشکی خوزستان است و تیم پزشکی و هیاتی که از تهران به خوزستان آمده بودند نارضایتی خود را از طریق نامه ای اذعان داشته و بعضا تصمیم هایی مبنی بر شکایت از مهران مدیری به مراجع قضایی هم مطرح شده است.

وی گفت که شاید این فیلم 40 درصد به اصلاح برخی امور در جامعه پزشکی کمک کند ولی تا 60 درصد به تخریب جامعه پزشکی می پردازد و این یعنی عقب گرد در راستای بهبود سلامت کشور.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
comment
0
1
comment آقای دکتر دکتر اسماعیل شیرزادگان، البته که سلامت و بهداشت مردم مهم و حساس است، ولی جامعه پزشکی خود بهتر به این مسئله اشراف دارند که متولیان سلامت خودشان مردم را به سخره گرفته اند.
مردم به هیچ وجه از وضعیت بهداشت و درمان رضایت ندارند. مردم با مشکلات بسیار جدی مواجه هستند. طنز "درحاشیه" تنها واقعیات جامعه پزشکی را نشان می دهد. در کنار بی مسئولیتی برخی پزشکان، تعهد برخی پزشکان دیگر را نشان می دهد.
شما زمانی می توانید نسبت به این طنز اعتراض کنید که حساب های بانکی برخی از پزشکان و اعضای هیئت مدیره بیمارستان های خصوصی رقم میلیاردی نداشته باشد و مردم با آسایش خیال بیشتری به درمان خود بپردازند و از هزینه های سنگین درمانی ترسی نداشته باشند.
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
comment
0
0
comment برخی از پزشکان باید از خودشان سوال کنند چرا مردم با این اعتراض شان همراه نشد و صد البته که با موضوعات این برنامه همزاد پنداری کردند و سعی در اصلاح رفتار شغلی شان بکنند تا دوباره اعتماد مردم را به خودشان را بدست اورند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار