شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
مشاور ارشد استاندار در دیدار با شورای مرکزی سدا:
به گزارش شوشان در ایام نوروز اعضای شورای مرکزی سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان ( سدا) با دکتر زرا نژاد مشاور ارشد استاندار خوزستان دیدار و گفت و کردند .

به گزارش شوشان به نقل از نویدنیوز در ایام نوروز اعضای شورای مرکزی سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان ( سدا) با دکتر زرا نژاد مشاور ارشد استاندار خوزستان دیدار و گفت و کردند .

مشروح سخنان دکتر زرانژاد در این دیدار به شرح ذیل است :
ضمن تشکر و ابراز خوشحالی از اینکه این فرصت دست داد تا هم دوستان عزیز را ملاقات کنم و هم اینکه سال نو را خدمت شما تبریک عرض کنم. ان شاء اله سالی پر برکت و سرشار از موفقیت برای شما عزیزان باشد.

امیدوارم در فعالیتهای سیاسی نیز پرنشاط و بیش از پیش اثرگذار باشید. شرایط حاضر شرایط خاص و حساسی است. دولت تدبیر و امید تلاش می کند تا در عرصه بین الملل از اعتبار و حقوق کشور سرسختانه دفاع کند و با درایت و تدبیر چهره ای از ایران به دنیا ارائه نماید که سالهاست در سیاست خارجی ما کم رنگ شده بود.

امروز ایران به عنوان کشور معتقد و اثرگذار در منطقه و دنیا معرفی می شود که اهل گفتگو و تعامل است. قواعد بازی سیاسی جهانی را عالمانه می شناسد و به طور اصولی از منافع ملی در چارچوب قواعد بین المللی دفاع می کند تا تحریمها را بردارد و ایران را نیز به عنوان یک بازیگر فعال و موثر سیاسی در صحنه جهانی تثبیت کند.


دولت دکتر روحانی در سیاست داخلی نیز علی رغم مشکلات بسیار و موانع فراوان با درایت و تحمل پیش رفته است و در پی ایجاد فضای معقول برای فعالیت های سیاسی و ترویج فرهنگ تعامل و تحمل است تا با تدبیر و درایت، امید و نشاط سیاسی را در مردم تقویت کند و مشارکت سیاسی مردم را افزایش دهد.

ان شاء الله دولت با شفافیت بیشتر، پاسخگویی بیشتر، اقدامات موثرتر در تقویت احزاب و وفاداری به تعهدات خود به مردم در هنگان انتخابات، همدلی و اعتماد میان مردم و ملت را تقویت کند.


نقش شما عزیزان در این میان بسیار پر رنگ و وظیفه شما بسیار سنگین است. این شرایط حساس اقتضا دارد که کارها و فعالیتهای سیاسی ضابطه مند، دانش محور، با درایت ویژه، با تحمل و سعه صدر بالا و در راستای امیدبخشی به مردم و تقویت گفتمان سیاسی و تقویت دولت تدبیر و امید باشد. البته باید از انفعال پرهیز کرد؛ باید فضای نقد را نهادینه کرد.

نباید عامیانه و بدون تأمل سیاسی از دولت حمایت کرد؛ بلکه باید منصفانه و مصلحانه دولت را نقد کرد و به دولت کمک کرد که به اهداف و تعهدات خود عمل کند. فعالان و احزاب سیاسی باید مطالبات مردم را نمایندگی کنند و چشم و گوش مردم باشند که دولت را رصد کنند تا همیشه با مردم و برای مردم باشد و به طور شفاف و موثر مشکلات فراوان و دشوار پیش رو را برای انجام تعهدات خود هموار نماید. در همه اقدامات و فعالیتهای سیاسی باید تلاش خود را صرف افزایش امید و مشارکت مردم کنیم و الزام پاسخگویی مسئولان را به عنوان یک مطالبه مطرح کنیم.
در استان خوزستان نیز به حضور دکتر مقتدایی به عنوان استاندار با تجربه و توانمند با دید فرصت نگاه کنیم. فضای سیاسی استان را برای افزایش مشارکت مردمی با طراوات تر کنیم. همدلی و همگرایی میان مردم و دولت را در استان تقویت کنیم.
سیاست ورزی را با اخلاق، مدارا و تحمل پیوند دهیم تا توسعه سیاسی در استان خوزستان محقق شود. از اقدامات مثبت استاندار و دولت در استان حمایت کنیم و اشکلات و نقاط ضعف را گوشزد کنیم تا راه خدمت صادقانه به مردم خوزستان هموار شود.
فضای رقابت سیاسی سالم لازمه توسعه است. احزاب و فعالان سیاسی مهم ترین و موثرترین عوامل ایجاد و تحکیم چنین فضایی هستند. قدر این فرصتهای را در استان بدانیم و با همدلی و همکاری را گفتمان غالب و رویه عملی فعالیتهای سیاسی قرار دهیم و از تخریب و حذف یکدیگر پرهیز کنیم.

فعالان و احزاب سیاسی بهتر است سابقه فعالیت و عملکرد خود را بازگو کنند و مواضع فعالی خود را به طور شفاف تبیین کنند. مردم قدرت تمیز و انتخاب دارند. رویکرد بیشتر مردم از انتخاب دولت آقای روحانی کاملاً آشکار است. رویکرد مردم رویکرد اعتدال است. احزاب و فعالان سیاسی باید این فضا و رویکرد را خوب بشناسند تا بتوانند موفق باشند.
برای همه شما سلامتی و موفقیت آرزو دارم و از همه شما بسیار سپاسگزارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار