شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
به مناسبت ایام نوروز وسال جدید جشنواره موسیقی اقوام ایرانی و شبهای فرهنگی اهواز از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در بلوار ساحلی کیانپارس و از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی منطقه 3 شهرداری در پارک ولایت برگزار شد.
به گزارش سايت شهرداري اهواز،آهن جان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري گفت:جشنواره موسيقي اقوام ايراني به مناسبت ايام نوروز در دو محل بلوار ساحلي كيانپارس و پارک ولایت برگزار گردید.
وي افزود: با توجه به اينكه شهر اهواز درايام نوروز ميزبان مسافران و گردشگران بسياري از اقصي نقاط كشور است و با هدف معرفي موسيقي، فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلفي كه در كشورمان زندگي مي كنند جشنواره بزرگ اقوام از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري برگزار شد.
معاون شهردار اهواز گفت: این جشنواره در دو محل بلوار ساحلی کیانپارس و پارک ولایت واقع در منطقه 3 شهرداری برگزار گردید و هر شب میزبان جمع زیادی از شهروندان اهوازی و مهمانان نوروزی بود.در اين جشنواره اقوامي از جمله بختياري، عرب، لر، آذري، بلوچي،تركمن،كرد و بندري حضور داشتند و هر شب به اجراي زنده موسيقي محلي پرداختند. همچنين در اين جشنواره غرفه هاي مختلفي وجود داشت كه علاوه بر معرفي فرهنگ و آداب و رسوم و برخي غذاهاي اقوام مختلف فضايي شاد و با نشاط را براي شهروندان اهوازي و مهمانان نوروزي فراهم نمودند. اين غرفه ها شامل: ترشيجات شيراز، حلوا مسقتي شهركرد،نان برنجي كرمانشاه،چاقوي زنجان، سنگهاي تزئيني تهران، مينا كاري اصفهان، غذاهاي سنتي خوزستان،عطريات كرمانشاه،آش دوغ شهركرد،آش زنجان و... بودند .
آهن جان در پايان گفت: اين جشنواره از 7 الي 12 فروردين ماه به همت معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری هر شب در بلوار ساحلي كيانپارس و در همین زمان از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه 3 در پارک ولایت ميزبان علاقمندان بود. این جشنواره فرهنگ ، قابلیتها و توانمندی های اقوام مختلف را در فضایی شاد و مفرح نمایان ساخت. برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر زنده نگهداشتن موسیقی های سنتی و آداب و رسوم اقوام ، موجب آشنایی هرچه بیشتر اقوام با یکدیگر می گردد.
در حاشيه برگزاري موسيقي هاي سنتي، برنامه هاي شاد و سرگرم كننده ديگري نيز برگزار گردید كه مورد استقبال شهروندان اهوازي و مهمانان نوروزي قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار