اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
پورمحمدی: باید احمدی‌نژاد و روحانی را با هم جمع کرد
الف: روزنامه ایران پرسش زیر از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و پاسخ وی را منتشر کرده است؛ شما در دولت فعلی و دولت قبل وزیر بودید. قضاوت شما از منش رئیس جمهوری فعلی و رئیس دولت قبل چیست؟ همان قضاوتی که عموم مردم دارند، در درون کابینه هم وجود دارد. جناب آقای احمدی‌نژاد؛ پرکار، پر تحرک و جسور بود و آقای روحانی با متانت بیشتر، نگاه کار‌شناسی، حزم و احتیاط تصمیم ‌گیری می‌کند؛ به نظر دیگران توجه کرده و به قوانین، اعتنای جدی دارد. اگر این دو روحیه جمع شود، آثار بالایی به ‌دست می‌دهد. اما اگر قابل‌جمع نباشد، تقدم با آقای روحانی است. زیرا خیر و سلامت رفتار جناب آقای روحانی برای کشور، مردم و جامعه بیشتر است، و نتیجه آن روشن است. 

 اظهارات قالیباف خلاف ادب و اخلاق است
مهر: در پی انتشار خبری در اینستاگرام شهردار تهران مبنی بر دستور رهبر انقلاب برای واگذاری اتمام پروژه مصلا به شهرداری تهران روابط عمومی مصلی این خبر را تکذیب کرد. متن جوابیه به این شرح است: در پی انتشار خبر با عنوان واگذاری اتمام پروژه ۳۰ ساله مصلی به شهرداری تهران که در مورخه ۲۲/۰۱/۱۳۹۴ با کد خبر ۳۹۰۸۳۳ در آن سایت درج گردید به اطلاع می‌رساند: مصلای امام خمینی (ره) طی این اعلامیه، صحبت‌های شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر قالیباف را خلاف ادب و اخلاق حرفه‌ای دانسته و هر گونه توافق با شهرداری تهران جهت تکمیل پروژه مصلی را تکذیب می‌نماید. کندی عملیات عمرانی بخشی از پروژه مصلی، علاوه بر عدم تخصیص به موقع اعتبارات، عدم همکاری برخی از سازمان‌های مرتبط از جمله شهرداری تهران می‌باشد. لازم به ذکر است طی توافق صورت گرفته، شهرداری تهران وظایفی را در رابطه با انجام زیرساخت‌ها و مسائل جانبی جهت تسریع در روند عملیات ساخت مصلی به عهده داشته که تاکنون اقدام شایسته‌ای از سوی شهرداری صورت نپذیرفته است و امید است شهردار محترم با توجه به قبول تعهدات، در اسرع وقت به وظایف پیش رو به طور جدی وارد شده و اقدام نماید. در پایان یادآور می‌شود مصلای امام خمینی (ره) همزمان طی عملیات ساخت، با برگزاری مراسم متعدد عبادی، فرهنگی، علمی،... از بخش‌های تکمیل شده بهره برداری لازم را نموده و در طول سال میزبان میلیون‌ها نفر از امت حزب الله در این مجموعه می‌باشد. 

شاهزاده سعودی: پاکستانی‌ها نوکر ما هستند! 
تابناک : در واکنش به اقدام اخیر پارلمان پاکستان که از دولت این کشور خواسته بود، در قبال تحولات جاری در یمن و تجاوز رژیم سعودی به این کشور موضع بی‌طرفی را اتخاذ کند، یک شاهزاده سعودی به شدت به مردم و دولت پاکستان حمله برد و آن‌ها را خدمتگزار و نوکر سعودی‌‌ها توصیف کرد. شاهزاده «جلوی بن عبد العزیز بن مساعد»، امیر منطقه «نجران» در واکنش به این اقدام پارلمان پاکستان ملت پاکستان را مردمی دون و فرومایه توصیف کرد. شاهزاده جلوی گفت: این موضع گیری پارلمان پاکستان دلالت بر پارلمانی دون و فرومایه از آن ملتی دون و فرومایه دارد که خدمتگزار ما بوده و هستند. این شاهزاده سعودی تهدید کرد که اقداماتی را علیه اتباع پاکستان مقیم در منطقه نجران اتخاذ خواهد کرد. 

وکلا هم وارد حاشیه شدند
رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا وسیما، نسبت به پخش مجموعه تلویزیونی «در حاشیه» انتقاد کرد. به گزارش ایرنا، در نامه علی نجفی توانا به محمد سرافراز که روز یکشنبه انتشار یافته، آمده است: پخش برخی از سریال‌ها و برنامه‌ها به ویژه برنامه طنز «در حاشیه» در شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی با لودگی و ایجاد اتهام، خواسته یا ناخواسته هجمه فرهنگی گسترده‌ای را به حرفه مقدس وکالت وارد نموده است و این قشر فرهیخته را که در نهادینه کردن قانون گرایی و عدالت گستری و تأمین امنیت قضایی نقش عمده‌ای به عهده دارد ‌مورد تمسخر و تحقیر قرار داده است. 

پیرمرد یاسوجی فیش حج را پاره نکرد
مدیرکل اداره حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد، ماجرای پاره کردن مدارک مرد ۵۰ ساله یاسوجی مقابل ساختمان اداره حج و زیارت را تکذیب کرد و گفت: طبق بررسی‌های اداره حج و زیارت چنین شخصی وجود خارجی ندارد که بخواهد برای حج عمره ثبت‌نام کرده باشد اما افراد زیادی از سفر عمره انصراف داده‌اند. رحمان فاضلی با تأکید بر اینکه مردم زیادی از اتفاقات عربستان و ماجرای فرودگاه شهر جده ناراحت هستند، اظهار داشت: افراد زیادی حتی آمده‌اند و انصراف داده‌اند و یا اساسا علاقه‌ای به شرکت در مراسم حج عمره ندارند و به اندازه کافی سوژه برای انتشار هست و نیازی به توسل به دروغ نیست. وی با بیان اینکه تمام لیست‌های سازمان حج و زیارت چک شده‌ و چنین فردی در هیچ کاروانی ثبت‌نام نکرده است، تاکید کرد: طبق درخواست اداره حج و زیارت استان حتی از سامانه‌های بانک‌های ملی و ملت در سراسر کشور استعلام گرفته شد و چنین شخصی اساسا ثبت‌نامی برای حج نداشته و متاسفانه برخی رسانه‌ها با این خبر اهداف خاصی را دنبال می‌کنند. وی گفت: این دروغ‌پراکنی بسیار کار ناشایستی است که یک رسانه‌ محلی انجام داده است. ما از طریق سایتی که خبر را منتشر کرده پیگیری کردیم معلوم شد که خبر دروغ است و مدیر این سایت گفت که این فرد نام مستعار است و خلاصه تلاش داشت که مسأله را عادی جلوه دهد اما ما اعلام کردیم که این اخبار دروغ را منتشر نکنند. 

نماینده مجلس: تجاوز نشده، تعرض شده
عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: با توضیحاتی که در جلسه پیگیری حادثه جده در وزارت امور خارجه ارائه شد، هیچ‌گونه تجاوزی به دو نوجوان زائر ایرانی انجام نشده بلکه تعرض و بی‌حرمتی بوده است. احمد امیرآبادی فراهانی افزود: در این جلسه بنده به عنوان عضو کمیسیون اصل ۹۰، مدیر کل حقوق بشر قوه قضاییه، نماینده سازمان حج و زیارت و نماینده وزارت امور خارجه حضور داشتیم. امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: همچنین دو نوجوانی که مورد تعرض در عربستان قرار گرفته‌اند، به اتفاق خانواده‌هایشان در این جلسه حضور داشتند و توضیحات لازم ارائه شد. عضو کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: براساس توضیحات داده شده هیچ گونه تجاوزی به دو نوجوان زائر ایرانی صورت نگرفته، بلکه تعرض و بی‌حرمتی انجام شده است. 

پشت قضیه کاهش زاد و ولد، آمریکایی‌ها هستند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: به نظر می‌‏‌آید پشت قضیه کاهش زاد و ولد آمریکا و سازمان مللی‌ها هستند که به این مسأله دامن زدند، بنده در آن زمان که بحث کنترل جمعیت مطرح شد موافق نبودم و تأکید من ‌روی تنظیم خانواده بود. آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته و اعتبارات ویژه‌ای نیز به این بخش اختصاص داده است، ارتقای سلامت و خدمات مایه امید و خیر و برکت است. او گفت: باید بر روی سلامت خانواده‎‌ها کار کرد تا کمتر فروپاشی داشته باشیم، بحث بهداشت رسالت مقدس وزارت بهداشت است زیرا یکی از مسائل مهم، خانواده است. 

آیت الله جزایری: مداحان هم عبا بپوشند
آیت الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز گفت: از مداحان انتظار دارم که خود را وابسته به روحانیت دانسته و بدانند همان گونه‌ که روحانیت با لباس پیغمبر یعنی عبا و عمامه بالای منبر می‌روند، شما نیز با‌‌ همان عبا به عنوان واعظ اهل بیت (ع) به بیان معارف و مدح اهل بیت (ع) بپردازید. 

سقوط آزاد قیمت فیش حج عمره
بازار خرید و فروش فیش حج کساد شد. به گزارش اعتماد»، این خبر کوچک ریشه در اتفاقی بزرگ دارد. اتفاقات اخیر در فرودگاه جده که به تعرض یا به عبارتی شبه‌تعرض دو مامور سعودی به دو نوجوان ایرانی منجر شد، آتش خشم کسانی را که قصد داشتند با سفر به خانه خدا استخوان سبک کنند به همراه داشته است. گزارش می‌دانی خبرنگار «اعتماد» نشان می‌دهد در روزهای اخیر بازار خرید و فروش فیش حج کساد شده است و قیمت خرید و فروش فیش‌های عمره تا ٣٠ درصد کاهش را به خود دیده است. پیش از نوروز، فیش حج اعزام ٩۴، تا سه میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شد اما حالا قیمت‌ها بسیار پایین‌تر است چرا که شمار خریداران در روزهای اخیر کاهشی محسوس را تجربه کرده است. 

شجونی: لفظ اعتدال خیانت به اسلام است! 
 عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مصباح یزدی به ظاهر ضلع سوم ائتلاف اصولگرایان است در حالی که اینطور نیست. او هم از جامعتین است. جعفر شجونی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با آفتاب در مورد جلسه سه‌گانه محمد یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی که پس از دوبار تعویق روز ۱۸ فروردین برگزار شد، گفت: فایده این جلسه این بود؛ این سه روحانی هستند و انقلاب فرزند روحانیت و جامعه روحانیت است، مردم بلاد هم توقع دارند اگر حادثه‌ای پیش می‌‌‌آید نظر جامعتین را بدانند و اقای مصباح هم مدرس بزرگ حوزه علمیه است اگر چه عنوان جامعتین را ندارد. او یادآور شد: در صدر اسلام هم مصیبت پیش آمد؛ ابوموسی عشری با لفظ اعتدال وارد میدان شد و علی بن ابی طالب را خانه‌نشین کرد. او مدعی شد علی اعتدال ندارد و تندرو است. به دلیل همین خیانت در ‌‌نهایت اسلام به دست معاویه افتاد. در حالی که حضرت علی‌‌‌ همان راه پیغمبر و اسلام را رفت. اعتدال خیانتی بود که توانست علی را خانه‌نشین کند. 

حاکمان عربستان نسبت به هاشمی رویکرد متفاوتی دارند
رئیس دفتر رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت، در حال حاضر شرایط عربستان نسبت به سال قبل عوض شده است. به هر حال ملک عبدالله نگاه دیگری به ایران و آقای هاشمی داشت. می‌بینیم این گروه جدید که آمدند رفتارهای مناسبی با ایران ندارند و نسبت به آقای هاشمی هم رویکردی متفاوت دارند. ما هیچ آثار و پیام مثبتی نسبت به آقای هاشمی از آن طرف ندیدیم. 

حمله برخی رسانه‌ها به عزت ملی
در روزهایی که خبر اتفاق ناراحت کننده فرودگاه جده در مرکز توجه افکار عمومی قرار دارد و سایت‌ها و خبرگزاری‌های فراوانی به آن و حواشی‌اش می‌پردازند، برخی رسانه با هدف موج سواری روی افکار عمومی اقدام به انتشار اخباری از موارد مشابه برای ایرانیان در نقاط دیگر کرده‌اند. این درست که خیلی از رسانه‌ها برای جلب مخاطب دست به هر کاری می‌زنند؛ اما انتشار و دامن زدن به نشر اخباری از این دست به نوعی حمله به عزت ملی است. رسانه‌ها توجه کنند که در بازی جلب مخاطب و کلیک کاری نکنند که عزت و شرافت ملیمان خدشه‌دار شود. 

رئیس سازمان بهزیستی منصوب شد
با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور منصوب شد.علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی حکمی انوشیروان محسنی بندپی را به عنوان رئیس جدید سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد.محسنی بندپی پیش از این عهده‌دار ریاست سازمان بیمه سلامت بود و همایون هاشمی در سمت ریاست سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار