شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود در ستون زیر ذره بین نوشت: 

زباله های واردات در منطقه آزاد سهم مردم خرمشهر
قالیباب شهردار تهران تاکنون نشان داده که توجه و علاقه زیادی به خرمشهر دارد و هر از گاهی نیز درباره مظلومیت این شهر و مردمانش سخن می گوید. چندی پیش نیز مصوبه کمک 5 میلیاردی به خرمشهر را به شورای شهر پیشنهاد داد که البته موافقین و مخالفینی نیز داشت. وی در نشست تصویب این مصوبه گفته بود که من چه به عنوان یک ایرانی و چه به عنوان یک رزمنده وقتی بعد از سی سال وارد خرمشهر می‌شوم جز خجالت چیزی برایم باقی نمی‌ماند. ما در شورای سوم تصمیم گرفتیم پول بنر را در سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهر هزینه کنیم. آن زمان ما به اندازه کارهای تبلیغاتی پول را ذخیره کردیم و به مدارس خرمشهر برای ساخت آبسردکن ها کمک کردیم. در گذشته نه چندان دور زمانی که خرمشهر از لحاظ اقتصادی برخوردار بود معین شهر تهران بود. قبل از انقلاب آن زمان مدیریت شهری خرمشهر به شهرداری تهران کمک می‌کرد و حق است امروز که مردم خرمشهر در این مشکلات هستند ما هم بخشی از مشکلات آنها را حل کنیم. 

 دیروز نیز شهردار تهران عملا زبان به انتقاد منطقه آزاد اروند 
گشود و گفت که امروز ۳ میلیون تن کالا از خرمشهر وارد می شود ولی تنها زباله های آن عاید شهروندان می شود. ما باید منطقه آزاد را در خرمشهر فعال کنیم ، من از وزیر کشور قول گرفتم که پایانه خرمشهر هم برای خود این شهر باشد. از این طریق است که می توان این شهر را به رونق رسانید.
قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه خرمشهر نماد ملی ، دفاع مقدس و مرکز مقاومت کشور است و همه وظیفه داریم برای سازندگی این شهر هزینه کنیم، به اقدامات انجام شده در خرمشهراشاره کرد و گفت که متاسفانه کارنامه 30 سال دولت های قبل ما، وضعیت فعلی خرمشهر است که برازنده ما نیست و ما با احتساب همه صحبت ها گفتیم به عنوان کسانی که به خرمشهر دین داریم این اقدامات را بر اساس مقررات و بهترین شکل انجام دهیم.  ما به طور حتم خارج از ضوابط شورا پول را خارج نمی کنیم ولی یک "اگر " هم وجود دارد که اگر دولت و وزارت کشور تایید کنند می توانیم. ما در اولین جلسه وزیر کشور را با خود به خرمشهر بردیم و اینگونه نبود که سرخود کاری انجام دهیم.

فوت شهردار منطقه هشت اهواز به دلیل عارضه قلبی

در حالی که همه نگاه ها به بستری شدن سید خلف موسوی در بیمارستان آریا بود ناگهان خبر فوت قاسم الهایی شهردار منطقه هشت اهواز همه را بهت زده کرد. از قرار معلوم ، دیروز (دوشنبه) حاج قاسم الحایی شهردار منطقه ۸ اهواز در اثر عارضه قلبی درگذشت. الهایی از مدیران با سابقه شهرداری اهواز است که در کارنامه درخشان خود مدیریت های زیادی را در مجموعه شهرداری اهواز از جمله مدیر مناطق ۳ ،۶ و ۸ را دارد. صداقت ، جدیت و مردم داری مرحوم حاج قاسم الحایی از او چهره های بی بدیل ساخته بود. به همین مناسبت مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم امروز سه ساعت ۹ صبح در شهر الهایی مسجد امام موسی کاظم(ع) برگزار می شود. روزنامه فرهنگ جنوب این مصیبت را به خانواده مرحوم و همه کارکنان خدوم شهرداری اهواز تسلیت می گوید و برای فقید سعید رحمت واسعه و غفران الهی را خواستار است.

چوب بازی یک عروسی را عزا کرد !
آیین چوب بازی، مراسم عروسی در روستای سیدان از توابع بخش عقیلی شهرستان گتوند را به عزا تبدیل کرد. ماجرا از این قرار است که در این رسم کهن بختیاری ها در مراسم عروسی، پس از اختلاف نظر در نوع و نتیجه این بازی ، طرفین به درگیری پرداختند که در این درگیری یک تن کشته و شماری زخمی شدند. پس از این درگیری ماموران انتظامی منطقه در محل نزاع حاضر و به درگیری خاتمه دادند. طبق اخبار منتشر شده ، تمامی افراد مجروح جهت مداوا به بیمارستان شهرستان گتوند منتقل شدند. چوب بازی بزمی یا ترکه بازی، قدمتی دیرینه در جشن های عروسی بختیاری ها دارد و به گونه ای است که دو مرد با دو چوب به مبارزه نمادین با یکدیگر می پردازند.

از کیک هسته ای تا خوش ذوقی هنرمند خوزستانی
* روز ملی هسته‌ای، جشن بزرگ هسته‌ای با عنوان "انرژی هسته‌ای، نماد ما می‌توانیم" در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد که حاشیه های از این مراسم در ذیل می آید :
* در این جشن که به همت دانشجویان دانشگاه چمران برگزار شده بود ، فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران ، دکتر رزاقی استاد اقتصاد دانشگاه چمران و پدر شهید احمدی روشن حضور داشتند.
* در ابتدای برنامه که با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران شروع شد، مستندی به زبان انگلیسی در مورد روابط ایران و آمریکا و مسئله انرژی هسته ای پخش شد.
* سخنران اول برنامه پدر شهید احمدی روشن بود که با نقل خاطراتی از آن شهید بزرگوار گفت : در زمانی که تنها 5/3 درصد می توانستیم غنی سازی کنیم مصطفی معتقد بود که باید غنی سازی 20 درصد برسیم تا در مذاکرات تیم هسته ای راحتتر بتواند از طرف مقابل امتیاز بگیرد. در حال حاضر هم باید ما با اتکا به توان دانشمندان داخلی دست بالا را بگیریم تا دشمن فکر نکند ما ناتوان هستیم.
* دکتر رزاقی استاد اقتصاد دانشگاه تهران که سخنران بعدی برنامه بود با اشاره به مشکلات اقتصادی تنها راه حل برطرف شدن مشکلات اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی استقلال اقصادی. یعنی همه چیز در داخل تولید شود ولی متاسفانه دولتمردان بدنبال این هستند که مردم دلال شوند نه تولیدگر. گر بخواهیم به قدرت اقتصادی تبدیل شویم باید جهادی فکر کنیم و فقط بدنبال منافع خودمان نباشیم.
* دکتر فریدون عباسی رییس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران سخنران آخر برنامه بود وی گفت: در دوره آخر دولت هشتم که دکتر روحانی مسئولیت مذاکرات را به عهده داشتند تئوری تعطیلی داشتند یعنی دیدگاه شان این بود چون مناقشه است تعطیل می کنیم. توافقنامه های سعدآباد و بروکسل را بررسی کنید هر چه که ما آنجا کوتاه آمدیم آنها علیه ما قطعنامه صادر کردند و می خواستند پرونده ما را به شورای امنیت بفرستند.
* یکی از هنرمندان خوزستانی تصویر زیبایی از شهید مصطفی احمدی روشن نقاشی کرده بود که به پدر این شهید بزرگوار تقدیم کرد.
* در آخر برنامه کیک بزرگی که به مناسبت جشن هسته ای تدارک شده بود توسط پدر شهید احمدی روشن و استاد رزاقی بریده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار