اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
رئیس جمعیت هلال احمر کشور:
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه تمرکز امسال جمعیت هلال احمر آموزش همگانی و شعار « هر خانواده، یک امدادگر» و «جامعه آماده» است، تصریح کرد: از اهداف اساسی جمعیت هلال احمر کمک به سلامت انسان‌ها است که در این زمینه تاکنون چه در زمان حوادث و چه در شرایط عادی فعالیت‌های بسیار انجام داده و به عنوان کمک وزارت بهداشت و درمان همواره وارد عمل شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه اعتبارات این جمعیت مناسب و متناسب با ماموریت‌های آن نیست خاطرنشان کرد: تخصیص نامناسب اعتبارات، هلال احمر را در انجام ماموریت‌های خود با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در حاشیه بازدید از جمعیت هلال احمر اهواز در جمع خبرنگاران، گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان سال ۹۳ برای حفظ و تصویب بودجه جمعیت هلال احمر به میزان سال گذشته داشتند، اما این مهم برای سال ۹۴ محقق نشد و اعتبارات جمعیت کمتر از سال گذشته شد.

وی افزود: علاوه بر این که اعتبارات امسال ما افزایش نیافت، تخصیص‌های ما در سال ۹۳ و تحویل منابع نیز بسیار پایین بود و این شرایط، جمعیت هلال احمر در تحقق ماموریت‌های خود را با مشکل مواجه خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر به اهمیت تمرکززدایی و افزایش اختیارات استان‌ها و شعب این جمعیت اشاره و عنوان کرد: باید بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر بدون نیاز به مرکز بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم را در استان‌های خود انجام دهند و لذا تصمیم داریم تا امورات صف را به خودشان واگذار کرده و وظایف مربوط به ستاد را در ستاد انجام دهیم تا اختیارات استان‌ها افزایش یابد.

وی افزود: به علاوه تقویت منابع داخلی از دیگر برنامه‌هایی است که با اجرای آن تصمیم داریم تا حداقل از اختلالاتی که ممکن است بدنبال اعتبارات در کشور ایجاد شود، کاهش یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلاتی که در زمینه نیرو و منابع انسانی در این جمعیت وجود دارد، گفت: این مشکل به خصوص در پایگاه‌ها بسیار مشهود است و استان خوزستان هم از این امر مستثنی نبوده و ماندگاری نیروها در این استان با توجه به شرایط، کمتر است و لذا باید برنامههایی برای تامین نیازهای نیروی انسانی بویژه با استفاده از ظرفیت‌های داوطلبان و جوانان انجام و سطح آموزش نیروی انسانی را افزایش داد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه تمرکز امسال جمعیت هلال احمر آموزش همگانی و شعار « هر خانواده، یک امدادگر» و «جامعه آماده» است، تصریح کرد: از اهداف اساسی جمعیت هلال احمر کمک به سلامت انسان‌ها است که در این زمینه تاکنون چه در زمان حوادث و چه در شرایط عادی فعالیت‌های بسیار انجام داده و به عنوان کمک وزارت بهداشت و درمان همواره وارد عمل شده است.

 اختصاص اعتبارات مناسب ضرورت رفع کمبود پایگاه‌ها

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، ضیایی همچنین درباره برنامه‌های جمعیت هلال احمر برای رفع کمبود پایگاه‌های امداد و نجات در کشور، گفت: تمرکز فعالیت‌های هلال احمر، حوزه امداد و نجات است و از آنجا که ما به بودجه دولت و مجلس وابسته‌ایم، لذا هر اندازه اعتبارات مناسب‌تری به جمعیت اختصاص یابد، برنامه‌ریزی جامع‌تری برای راه‌اندازی پایگاه‌ها خواهیم داشت.

به گفته وی، استان خوزستان هم با توجه به وسعت، حجم فعالیت‌ها و وقایع مهمی که در آن رخ می‌دهد، نیاز به ایجاد و تقویت پایگاه‌های امداد و نجات دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره کنترل پدیده ریزگردها در استان خوزستان هم گفت: هلال احمر همواره تلاش کرده است تا ریسک وقوع بحران را در حوادث مختلف از جمله ریزگردها کاهش داده و در این زمینه هم همواره اقدامات مثبت و موثر خود را انجام داده است.

وی از خدمات تلاشگران هلال احمر از جمله تلاشگران و امدادگران استان خوزستان در ایام نوروز تقدیر کرد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد مجتمع تخصصی درمان سرطان در خوزستان

راه‌اندازی کلینیک‌های توانبخشی در سراسر کشور

ضیائی همچنین در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام خمینی (ره) اهواز گفت: متاسفانه ارائه خدمات توانبخشی پس از درمان از خدماتی است که به علت هزینه‌های سنگین آن در کشور روی زمین مانده است.

وی گفت: بر این اساس جمعیت هلال احمر برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است تا کلینیک‌های توانبخشی را در استان‌های کشور بویژه مناطق محروم و کمتر برخوردار راه‌اندازی کند.

ضیائی با اشاره به موافقت ضمنی وزارت بهداشت برای واگذاری اختیارات مربوط به توانبخشی بیماران به هلال احمر تصریح کرد: هلال احمر همواره به عنوان بازوی توانمند وزارت بهداشت در ارائه خدمات درمانی به مردم از هیچ خدمتی فروگذار نکرده و هم اکنون و همچنین در آینده نزدیک با قوت بیشتر به منظور پیشبرد طرح تحول نظام سلامت کشور، با راه‌اندازی مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی از این طرح حمایت لازم را انجام خواهد داد.

اصرار بر هم افزایی هلال احمر و اورژانس برای ارائه خدمت در شأن مردم است

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در ادامه سفر به استان خوزستان و بازدید از توانمندی‌ها و آمادگی‌های جمعیت استان در شورای اداری جمعیت هلال احمر خوزستان، اظهار کرد: باید برنامه‌هایی تدوین کرد که عملیاتی باشد؛ چرا که برنامه‌های شعارگونه چندان با حوزه صف همخوانی نداشته و تنها در کتابخانه‌ها خاک خورده است.

وی گفت: باید همه فعالیت‌ها در هلال احمر براساس برنامه‌های عملیاتی تدوین و انجام شود.

وی افزود: هم اکنون جمعیت هلال احمر را در دنیا به علت نحوه فعالیت، تنوع و نوآوری؛ نه عِده و عُده به عنوان جمعیتی قدرتمند و درجه یک قبول دارد و این نهاد مردمی را نوآور و کارا می‌داند. این مهم جز با فعالیت نیروهای صف در اقصی نقاط کشور محقق نمی‌شد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در خصوص ضرورت تعامل با وزارت بهداشت و درمان با شاره به اینکه باید رایزنی‌هایی برای هماهنگی فعالیت‌های اورژانس و هلال احمر انجام شود، تصریح کرد: این فعالیت‌ها در مجموع باید منجر به ارائه خدمات به نحوی شود که تکلیف مردم مشخص بوده و حاصل آن نتیجه مثبتی در ارائه خدمت بهینه و در شأن مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر سابقه فعالیت ۹۲ ساله در کشور دارد که تغییرات زیادی به خود دیده است، خاطرنشان کرد: با وجود همه این تغییرات جمعیت هلال احمر روح خدمت رسانی و امدادی خود را حفظ کرده و هر آنچه در ذیل اهداف جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر آمده است را به خوبی محقق کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از فعالیت‌های صف و ستاد در جمعیت هلال احمر با هم مخلوط شده است، گفت: باید همه تلاش خود را به کار بندیم تا با ستادی کوچک و مجهز به فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعه هلال احمر را اداره کنیم و بسیاری از فعالیت‌ها را به صف منتقل کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت تقویت منابع داخلی و درآمدی استان‌ها اظهار کرد: تقویت هلال احمر استان خوزستان مزیت‌های بسیاری دارد که باید شناسایی و تقویت شده و از سویی مشکلات آن نیز با تدبیر برطرف شود.

به گفته ضیائی باید همه تلاش خود را به کار بندیم تا اعتبارات مناسبی را برای انجام وظایف جمعیت هلال احمر جذب کنیم و به نحوی به مردم خدمات رسانی کنیم که مردم با دیدن خدمات نه از ما بلکه از نمایندگان خود در استان‌ها تقاضای تقویت و توجه به هلال احمر را بکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار